Σε λειτουργία τέθηκε από χθες 19 Νοεμβρίου η τηλεφωνική γραμμή (1142) για τους πολίτες, στο πλαίσιο εφαρμογής του αντικαπνιστικού νόμου και από ό,τι φαίνεται δεν είναι μόνο τσουχτερά τα πρόστιμα για όσους τον παραβιάζουν αλλά και η χρέωση για όσους καλούν να καταγγείλουν.

Ads

Kαλώντας κάποιος σε αυτήν τη γραμμή μπορεί να ενημερωθεί για το τι προβλέπει η νομοθεσία για την απαγόρευση του καπνίσματος, καθώς και να αναφέρει παραβάσεις της σχετικής νομοθεσίας, που υπέπεσαν στην αντίληψή του, δίνοντας το ονοματεπώνυμό του, το τηλέφωνό του και εφόσον διαθέτει, το email του.

Οι επώνυμες αναφορές ομαδοποιούνται και προωθούνται απευθείας στις Αρχές Ελέγχου ανά κατηγορία (Ελληνική Αστυνομία, Δημοτική Αστυνομία, Υγειονομικές Διευθύνσεις Περιφερειών ή Λιμενικό Σώμα) και κατόπιν διενεργούνται έκτακτοι ή τακτικοί στοχευμένοι έλεγχοι, με βάση τις καταγγελίες που έχουν καταγραφεί στο σύστημα.

Βασική υποσημείωση όμως, σαν τα ψιλά γράμματα των τραπεζικών δανείων, είναι ότι η γραμμή παρέχεται με την τηλεπικοινωνιακή υποστήριξη της Forthnet και χρεώνει όσους καλούν στο συγκεκριμένο αριθμό για να «καρφώσουν» παραβάσεις. Μάλιστα η ακριβής χρέωση δε αναφέρεται στο ηχογραφημένο μήνυμα της υποδοχής, παρά μόνο ότι η «χρέωση για τη συγκεκριμένη χρήση εξαρτάται από τον κατάλογο του παρόχου σας».

Ads

Έτσι το μήνυμα διαρκεί 50 δευτερόλεπτα, με άγνωστη χρέωση, ενώ υποτίθεται ότι η γραμμή δημιουργήθηκε και για να ενημερώνει για την υγεία των πολιτών. Ή όχι (;). Το όλο γεγονός δεν έμεινε ασχολίαστο, όπως ήταν αναμενόμενο από τους πολίτες και χρήστες των social media.