Τα πυρά συναδέλφων του δέχτηκε στο αποψινό υπουργικό συμβούλιο ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης Δημήτρης Ρέππας για το μέτρο της εφεδρείας και τον τρόπο εφαρμογής του. Ενδεικτικό του εκρηκτικού κλίματος, είναι ότι το θέμα απασχόλησε τη σημερινή συνεδρίαση επί σχεδόν τρεις ώρες. Στο ίδιο υπουργικό συμβούλιο εγκρίθηκε παράλληλα πράξη νομοθετικού περιεχομένου, που προβλέπει μεταξύ άλλων παράταση για ένα έτος της απαγόρευσης των πλειστηριασμών.

Ads

 
Οι Ανδρέας Λοβέρδος, Άννα Διαμαντοπούλου, Μιλτιάδης Παπαϊωάννου και Μάκης Βορίδης άσκησαν έντονη κριτική στον Δημήτρη Ρέππα για την εργασιακή εφεδρεία, με αιχμή τη δυσκολία εφαρμογής του μέτρου. Κάποιοι μάλιστα μίλησαν και για αποτυχία του προγράμματος
 
Πληροφορίες αναφέρουν επίσης ότι ο υπουργός Εξωτερικών κ. Δήμας και ο υπουργός Άμυνας κ. Αβραμόπουλος ζήτησαν την εξαίρεση μικρού αριθμού υπαλλήλων από την εφεδρεία λόγω των ειδικών τους αρμοδιοτήτων. Ο κ. Βενιζέλος φέρεται να απάντησε ότι θα πρέπει να γίνει καλύτερη αξιολόγηση.
 
Από την πλευρά τους, ο Ευάγγελος Βενιζέλος και ο Δημήτρης Ρέππας άσκησαν έντονη κριτική στον Γιάννη Ραγκούση για την περίοδο που ήταν στο υπουργείο Εσωτερικών, σχετικά με την απογραφή των δημοσίων υπαλλήλων και έκαναν λόγο για «επικοινωνιακή» κίνηση και απογραφή «μαϊμού», αποδίδοντας ευθύνες στον πρώην υπουργό Εσωτερικών για τη δυσκολία εφαρμογής του μέτρου της εφεδρείας, αφού το μέτρο βασίστηκε στην απογραφή του 2010.
 
Ο πρωθυπουργός Λουκάς Παπαδήμος, πάλι, ζήτησε από τους υπουργούς να του αποστείλουν υπομνήματα με τις προτεραιότητές τους, ενώ τους ενημέρωσε ότι η τρόικα θα επιστρέψει στην Αθήνα στις 15 Ιανουαρίου. Παράλληλα ζήτησε γρήγορους ρυθμούς στην υλοποίηση του έργου τους και συγκεκριμένες προτάσεις για όσα εκκρεμούν.
 
Σημειώνεται ότι νωρίτερα σήμερα, ο υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο απολύσεων στο Δημόσιο, στην περίπτωση «που ένα παρόμοιο μέτρο υπηρετεί τη μεταρρύθμιση του κράτους», παρότι, όπως ανέφερε ο ίδιος, η τρόικα δεν ζήτησε επισήμως απολύσεις δημοσίων υπαλλήλων. Αναφερόμενος στο πρόγραμμα της εφεδρείας, σημείωσε πως έσπασε ένα μεγάλο ταμπού της ελληνικής κοινωνίας. Παρότι, όπως επισήμανε ο κ. Ρέππας, τα αποτελέσματα των αποχωρήσεων μέχρι τώρα δείχνουν ότι έχουν αποχωρήσει «μόλις 10.000 υπάλληλοι, μετά από δύο εβδομάδες καταγραφής», ενώ σύμφωνα με τις απαιτήσεις της τρόικας πρέπει να φύγουν άλλοι 20.000.
 
Παρατείνεται για ένα έτος η απαγόρευση πλειστηριασμών
 
Στο μεταξύ, πράξη νομοθετικού περιεχομένου που ενέκρινε ομόφωνα το υπουργικό συμβούλιο, προβλέπει την παράταση για ένα έτος της απαγόρευσης πλειστηριασμών από τις τράπεζες, προκειμένου να προστατευθούν οι δανειολήπτες που δεν μπορούν να αντιμετωπίσουν τις δανειακές τους υποχρεώσεις.
 
Στην πράξη νομοθετικού περιεχομένου που κατατέθηκε με εισήγηση του υπουργού Οικονομικών, ρυθμίζονται επίσης μια σειρά από θέματα κατεπείγοντος χαρακτήρα, που σχετίζονται με την εφαρμογή του προγράμματος προσαρμογής της ελληνικής οικονομίας και του Μεσοπροθέσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής.
 
Αναλυτικότερα, με την πράξη νομοθετικού περιεχομένου, που θα υποβληθεί σύντομα προς κύρωση στη Βουλή:
 
– Διευκρινίζονται τα θέματα που αφορούν την εφαρμογή του Έκτακτου Ειδικού Τέλους Ηλεκτροδοτούμενων Δομημένων Επιφανειών (Ε.Ε.Τ.Η.Δ.Ε.) του ν.4021/2011 και να προστατευθούν οι πολίτες για τους οποίους συντρέχουν ειδικοί λόγοι υγείας ή οι πολίτες που διαβιούν υπό μειονεκτικές κοινωνικά συνθήκες.
 
– Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν την αυτοδίκαιη απόλυση των πολιτικών δημοσίων υπαλλήλων καθώς και των υπαλλήλων των ΝΠΔΔ και των ΟΤΑ α και β’ βαθμού, που συμπληρώνουν 35 έτη υπηρεσίας και το 55ο έτος της ηλικίας τους και υπάγονται στο συνταξιοδοτικό καθεστώς του Δημοσίου.
 
– Συμπληρώνονται άμεσα οι διατάξεις των παρ. 3, 4 και 7 του άρθρου 34 του ν. 4024/2011, σχετικά με τη θέση σε εφεδρεία των εργαζομένων με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.
 
– Αντιμετωπίζονται άμεσα τα προβλήματα στην εκτέλεση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων (ν. 2362/1995) προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή εκτέλεσή του, χωρίς υπέρβαση του ορίου των ετήσιων συνολικών πιστώσεων του Π.Δ.Ε., καθώς από την πορεία του εξαρτάται και η απορρόφηση πόρων από την Ε.Ε..
 
– Διασφαλίζεται η ομαλή και απρόσκοπτη καταβολή των αποδοχών, τόσο στο μόνιμο και με σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου προσωπικό που υπηρετεί στις Περιφέρειες, όσο επίσης και στο αντίστοιχο προσωπικό που μετατάχθηκε σε Δήμους, με την δαπάνη αυτή να βαρύνει υπό όρους τον Κρατικό Προϋπολογισμό.
 
– Υπάρχει πρόβλεψη για τήρηση των απαραίτητων βιβλίων και στοιχείων των φορολογουμένων και μετά την 1.1.2012 που ορίζεται στη διάταξη της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 5 του ν. 3888/2010 (Α΄ 175), μέχρι την ολοκλήρωση της νομοθετικής διαδικασίας ενσωμάτωσης των αναγκαίων διατάξεων του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων στις διατάξεις της Φορολογίας Εισοδήματος, (ν. 2238/1994) ή σε άλλο φορολογικό νόμο,
 
– Παρατείνεται η ισχύς για ένα έτος του ισχύοντος καθεστώτος σχετικά με τις δαπάνες λειτουργίας της ΕΛ.ΣΤΑΤ.
 
– Θεσπίζεται άμεσα η δυνατότητα, σε επείγουσες περιπτώσεις μεταβίβασης περιουσιακών στοιχείων πιστωτικών ιδρυμάτων προς άλλα πιστωτικά ιδρύματα, οι σχετικές διαδικασίες (υποβολή προσφορών, καθορισμός του ανταλλάγματος και μεταβίβαση) να χωρούν με βάση προσωρινή αποτίμηση από την Τράπεζα της Ελλάδος.
 
– Αντιμετωπίζονται άμεσα τα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν κατά το στάδιο της πρώτης λειτουργίας του νέου φορέα ΕΟΠΥΥ, για τη διασφάλιση της συνέχειας των παροχών ασθένειας προς τους ασφαλισμένους και συνταξιούχους των κλάδων ασθένειας ΙΚΑ ΕΤΑΜ, ΟΑΕΕ ΟΓΑ και ΟΠΑΔ, της ομαλής καταβολής των αποδοχών του συνόλου του προσωπικού που μεταφέρεται στον ΕΟΠΥΥ, καθώς και της ιατρικής περίθαλψης των ασφαλισμένων στους κλάδους ασθένειας του ΟΑΕΕ και του ΟΠΑΔ.
 
– Ρυθμίζονται θέματα που αφορούν απαιτήσεις ασφαλιστικών φορέων έναντι των φαρμακευτικών εταιρειών ή κατόχων αδείας κυκλοφορίας ΚΑΚ φαρμακευτικών σκευασμάτων, με συμψηφιστική εξόφληση απαιτήσεων και υποχρεώσεων μεταξύ Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, δημόσιων νοσοκομείων του Εθνικού Συστήματος Υγείας και φαρμακευτικών εταιρειών.
 
– Ρυθμίζονται περαιτέρω θέματα της απελευθέρωσης της αγοράς φυσικού αερίου, που αφενός αποσκοπούν στην καλύτερη ρύθμιση της αγοράς με τη θέσπιση ευρύτερων κανόνων εύρυθμης λειτουργίας και αφετέρου επιδιώκεται η ταχύτερη και αποτελεσματικότερη υλοποίηση της διαδικασίας αποκρατικοποίησης της εταιρίας ΔΗΜΟΣΙΑ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ ΑΕΡΙΟΥ Α.Ε., με σκοπό τη μεγιστοποίηση του οφέλους για το Δημόσιο κατά τον πλέον συμφέροντα για την ανάπτυξη της οικονομίας της χώρας τρόπο.