Η χαοτική κατάσταση που εξακολουθεί να υπάρχει στην διαδικασία έκδοσης του ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της ηλεκτρονικής κάρτας στα μέσα μαζικής μεταφοράς της Αθήνας απέκτησε και νέο «μέτωπο», αυτήν την φορά μεταξύ της κυβέρνησης και της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού χαρακτήρα.

Ads

Αιχμηρός για τη στάση της Αρχής εμφανίστηκε σήμερα, με δηλώσεις του, ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης. «Ή θα έχουμε την παρρησία των λόγων μας και θα τον τιμούμε – ειδικά δε όταν πρόκειται για μια ανεξάρτητη Αρχή – ή αλλιώς δεν μπορούμε να συνεννοηθούμε» σημείωσε ο υφυπουργός, με αφορμή νέα τοποθέτηση της Αρχής ότι δεν έχει εκφέρει αντιρρήσεις στην έκδοση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, μέσω ίντερνετ.

Ο Ν. Μαυραγάνης επικαλέστηκε γνωμοδότηση της Αρχής, από τις 30/1/2017, στην οποία υποστήριζε ότι θίγονται τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών, καθώς θα φαίνονται οι διαδρομές τους.

«Πέρα από τα νομικά ζητήματα, έγγραφα κλπ., εγώ ερωτώ ποιος σταμάτησε την υλοποίηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου, δεδομένου ότι ο ΟΑΣΑ είχε απευθυνθεί στην Αρχή από το φθινόπωρο του 2016» διερωτήθηκε ο υφυπουργός. Επισήμανε, επίσης, πως η Αρχή αρνείται να παραστεί στη συνάντηση (αύριο Παρασκευή) που έχει ζητήσει ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας ότι «η Αρχή δεν μετακινείται». 

Ads

Ακόμη, ανέφερε πως η Αρχή αρνείται να παραστεί στη συνάντηση (την Παρασκευή) που έχει ζητήσει ο υπουργός Χρήστος Σπίρτζης, απαντώντας ότι «δεν μετακινείται».

Ο Ν. Μαυραγάνης υπογράμμισε ότι από την ερχόμενη Δευτέρα θα υπάρχουν, στα εκδοτήρια, κανονικά τα ηλεκτρονικά εισιτήρια μονής διαδρομής, ενώ μέχρι τότε οι πολίτες που έχουν παλιά χάρτινα εισιτήρια αχρησιμοποίητα, θα μπορούν να τα χρησιμοποιούν. Δεσμεύθηκε επίσης ότι σε επτά με οκτώ ημέρες θα έχει ομαλοποιηθεί πλήρως η κατάσταση με τις προσωποποιημένες κάρτες.

Σπίρτζης προς Αρχή: Ξαναδιαβάστε τις γνωμοδοτήσεις σας

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κάλεσε την Παρασκευή 3 Νοεμβρίου στις 2 μμ, σε δημόσια συνάντηση την Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα, τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο εταιρεία του ΑΣΣΚ, τους φορείς δηλαδή που συμμετείχαν στις συζητήσεις για το ηλεκτρονικό εισιτήριο και τον τρόπο έκδοσής του, προκειμένου, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του, έστω και τώρα, η Αρχή να δηλώσει δημόσια εάν επιτρέπει την υποβολή ηλεκτρονικής αίτησης με τη διεύθυνση των πολιτών και τα υπόλοιπα απαιτούμενα στοιχεία, ώστε να μπορεί να αποσταλεί ταχυδρομικά η «έξυπνη κάρτα», χωρίς την αυτοπρόσωπη παρουσία των πολιτών, όπως το υπουργείο είχε ενημερωθεί από τον ΟΑΣΑ και την ανάδοχο, με βάση τις γνωμοδοτήσεις 1 και 4 / 2017 της ίδιας της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα.

«Ποτέ δεν είναι αργά» τονίζει το υπουργείο και προσθέτει: «Όταν η χρήση των δεδομένων αυτών επιτρέπεται σε ιδιωτικούς φορείς (τράπεζες, εταιρείες τηλεφωνίας κ.λπ.), να επιτρέπεται και στους φορείς του ελληνικού δημοσίου».

Νωρίτερα σήμερα η Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων εξέδωσε απάντηση προς τον υφυπουργό Υποδομών και Μεταφορών Νίκο Μαυραγάνη, ο οποίος σε πρωινή του συνέντευξη υποστήριξε πως παρότι ο σχεδιασμός του υπουργείου ήταν η διαδικασία έκδοσης ηλεκτρονικού εισιτηρίου να γίνει διαδικτυακά, αλλά η Αρχή το απαγόρευσε λέγοντας ότι τα προσωπικά δεδομένα θα ήταν τρωτά. Ειδικότερα στην απάντησή της η Αρχή αναφέρει πως όσον αφορά στη δυνατότητα ηλεκτρονικής – μέσω διαδικτύου – υποβολής αίτησης για την έκδοση ηλεκτρονικού εισιτηρίου, όπως αυτή περιγράφεται στην ως άνω γνωστοποίηση του ΟΑΣΑ, έκρινε ότι αυτή «δεν προσκρούει στις θεμελιώδεις αρχές της προστασίας προσωπικών δεδομένων». Συνεπώς, επισημαίνει, «η Αρχή όχι μόνο δεν την απαγόρευσε, αλλά αντιθέτως την επέτρεψε ρητώς».

Έως τώρα έχουν εκδοθεί περίπου 180 χιλιάδες κάρτες και απομένουν περίπου 70 χιλιάδες. Επίσης, στα εκδοτήρια έχουν συγκεντρωθεί περίπου 10 χιλιάδες ανοικτοί φάκελοι για την έκδοση καρτών και γίνεται η επεξεργασία τους για να αποσταλούν οι κάρτες με το ταχυδρομείο.