Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εκφράζει την ικανοποίησή της για τα εγκαίνια της Ιόνιας Οδού η οποία κατασκευάστηκε κατά 100% με κονδύλια της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τη συνοχή, ανακοίνωσε η Επιτροπή και προσθέτει ότι το έργο έγινε χάρη στα έκτακτα μέτρα «Νέο ξεκίνημα για την Απασχόληση και την Ανάπτυξη στην Ελλάδα», που πρότεινε η Επιτροπή το 2015.

Ads

«Η ΕΕ επενδύει για να βελτιωθεί η καθημερινότητα των Ελλήνων πολιτών με ασφαλέστερους δρόμους και συντομότερη διάρκεια διαδρομής. Οι καλύτερες μεταφορικές συνδέσεις συνεπάγονται επίσης νέες οικονομικές ευκαιρίες και ταχύτερη ανάπτυξη. Η Ιόνια Οδός αποτελεί νέα ένδειξη της σταθερής αλληλεγγύης και της φιλίας της ΕΕ με την Ελλάδα», ανέφερε με την ευκαιρία η Επίτροπος Περιφερειακής Πολιτικής Κορίνα Κρέτσου.

Ο νέος αυτοκινητόδρομος, μήκους 200 χλμ συνδέει την πόλη των Ιωαννίνων, στην περιοχή της Ηπείρου (Βορειοδυτική Ελλάδα), με το Αντίρριο, στη Δυτική Ελλάδα, και μειώνει τη διάρκεια της διαδρομής κατά δύο ώρες.

Ο αυτοκινητόδρομος καταλήγει στη χερσόνησο της Πελοποννήσου στον Νότο, μέσω της χρηματοδοτημένης από την ΕΕ γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου και, στη Βόρεια Ελλάδα, επιτρέπει την ομαλότερη πρόσβαση στις γείτονες χώρες στα Δυτικά Βαλκάνια. Η Ιόνια Οδός είναι μία από τις 5 χρηματοδοτούμενες από την ΕΕ παραχωρήσεις αυτοκινητοδρόμων στη χώρα, με τον Αυτοκινητόδρομο Μορέας στην Πελοπόννησο, τον Αυτοκινητόδρομο Αιγαίου που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη, την Ολυμπία Οδό Πατρών ? Κορίνθου και το μεσαίο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου E65 στην Κεντρική Ελλάδα. Όλες οι παραπάνω οδικές αρτηρίες υποστηρίχθηκαν με κονδύλια της ΕΕ ύψους 3,6 δισ. ευρώ συνολικά για την Ελλάδα.

Ads

Με την απρόσκοπτη σύνδεση της Ελλάδας με την υπόλοιπη Ευρώπη μέσω στρατηγικού διευρωπαϊκού δικτύου και καθιστώντας δυνατή την ομαλή ροή προσώπων και εμπορευμάτων, οι εν λόγω πέντε αυτοκινητόδρομοι, που υλοποιήθηκαν με τη βοήθεια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, συμβάλλουν καθοριστικά στη σταθερή οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ