Νέο κύμα ανατιμήσεων στα καύσιμα φοβούνται πολλοί παράγοντες στην αγορά, καθώς οι τιμές των καυσίμων σχεδόν καθημερινά πλέον κινούνται όλο και υψηλότερα, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να εντοπίζεται στα νησιά, ενώ κανείς δεν μπορεί να εκτιμήσει τι θα γίνει στη συνέχεια.

Ads

Το βέβαιο είναι ότι οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να μειώνουν την κατανάλωση καυσίμων.  Όπως αναφέρει στην ΑΥΓΗ της Κυριακής ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Βενζινοπωλών Μιχάλης Κιούσης, «η κατανάλωση τον Μάιο του 2022 έχει πέσει κατά 18%-20% σε σχέση με πέρυσι», κάτι το οποίο δείχνει την κατάσταση που βιώνουν οι πολίτες.

Μάλιστα, ο ίδιος σημειώνει ότι αυτή τη στιγμή θα ήταν «λαϊκισμός» να προβλέψει κάποιος το πώς θα κινηθούν οι τιμές από δω και στο εξής, ωστόσο εξέφρασε την ανησυχία του πως αν συνεχιστεί αυτή η κατάσταση, τότε «φοβάμαι πως πολλά πρατήρια θα αναγκαστούν να βάλουν λουκέτο».

Ο Μ. Κιούσης ζητά από την κυβέρνηση να προχωρήσει σε μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα, καθώς «η Ελλάδα έχει την 3η υψηλότερη τιμή βενζίνης στην Ευρώπη». Ακόμη, πρόσθεσε ότι η κυβέρνηση θα πρέπει να εφαρμόσει το μέτρο της έκπτωσης του diesel (15 λεπτά) και στην αμόλυβδη προκειμένου να πέσουν οι τιμές στην αγορά.

Ads

Επιπλέον, ο πρόεδρος της ΟΒΕ είπε ότι όλα όσα συμβαίνουν δεν έχουν να κάνουν μόνο με τον πόλεμο, καθώς η χώρα βρίσκεται εντός μιας ενεργειακής κρίσης που διαρκεί δεκαέξι μήνες και δημιουργεί πολλαπλά προβλήματα.

Την ίδια στιγμή, υπάρχουν ορισμένοι παράγοντες της αγοράς οι οποίοι ανησυχούν για την πορεία των εξελίξεων προβλέποντας πως μπορεί να υπάρξει και αύξηση τιμής 2,5 λεπτά ανά ημέρα. Αν αυτές οι προβλέψεις επαληθευτούν, τα 2,20 ευρώ/λίτρο, που είναι η μέση τιμή στην Αττική, θα γίνουν 2,30 ευρώ/λίτρο, ενώ τα 2,60 ευρώ/λίτρο, που ισχύουν στη νησιωτική χώρα, θα εκτοξευτούν στα 2,70 ευρώ/λίτρο.

Παράλληλα, υπάρχουν και κάποιοι πιο απαισιόδοξοι, οι οποίοι δεν αποκλείουν να φτάσει η τιμή της αμόλυβδης ακόμη και στα 3 ευρώ/λίτρο.