Δεκτές έκανε το Συμβούλιο Εφετών Χαλκίδας τις αντιρρήσεις που κατέθεσε η πλοιοκτήτρια εταιρείας για τις αρχικές διατάξεις της ανακρίτριας Χαλκίδας, με βάση τις οποίες είχε γίνει η κατάσχεση και μετάγγιση 107.000 τόνων ιρανικού πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο Lana.

Ads

Πρακτικά, το Συμβούλιο Εφετών δικαίωσε την ιρανική πλευρά και ακύρωσε τα περί κατάσχεσης. Πλέον, το πετρέλαιο θα πρέπει να μεταφερθεί πίσω στο Lana, από το μισθωμένο από τις ΗΠΑ Ice Energy.

Υπενθυμίζεται ότι η δέσμευση του φορτίου του δεξαμενόπλοιου Lana έγινε στο πλαίσιο δικαστικής συνδρομής προς τις ΗΠΑ, καθώς οι Αμερικανοί ισχυρίζονταν ότι τα έσοδα από την πώληση του πετρελαίου θα κατέληγαν στη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας. Ως απάντηση και μετά από επέμβαση μονάδων των Φρουρών της Επανάστασης οι Ιρανοί κατάσχεσαν τα ελληνικά δεξαμενόπλοια που παραμένουν υπό ιρανικό έλεγχο.

Η απόφαση, σύμφωνα με πληροφορίες, προέκυψε ταυτόχρονα με τις επαφές αξιωματούχων της Ελλάδας και του Ιράν και οδηγεί κατά τα φαινόμενα σε αποκλιμάκωση της έντασης με την Τεχεράνη, με στόχο την αποδέσμευση των δύο ελληνικών τάνκερ από το Ιράν.

Ads

Στο ίδιο πλαίσιο, σύμφωνα με την πλοιοκτήτρια εταιρεία, αξιωματούχοι στο λιμάνι του Πειραιά προχώρησαν σε προσωρινό «μπλόκο» στο Ice Energy, ιδιοκτησίας Dynacom, του πλοίου που είχαν μισθώσει οι ΗΠΑ ώστε να μεταφέρει το πετρέλαιο, Το δεξαμενόπλοιο, που ήταν έτοιμο να αναχωρήσει με περίπου το μισό φορτίο του Lana, τελικά παρέμεινε δεμένο. Μετά την δικαστική απόφαση, το ιρανικό πετρέλαιο θα πρέπει να επιστρέψει στο δεξαμενόπλοιο που το μετέφερε αρχικά.

Ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, ιδρυτής της Dynacom, δήλωσε στη Lloyd’s List ότι είναι «αναστατωμένος» από τις εξελίξεις, υποστηρίζοντας ότι η κράτηση του πλοίου είναι «100% πολιτική». Όπως τόνισε, η εντολή των επιθεωρητών ήταν να βρουν ζητήματα που θα δικαιολογούσαν την αποτροπή του απόπλου του δεξαμενόπλοιου, απορρίπτοντας ταυτόχρονα τις παρατηρήσεις που αναφέρονται στην έκθεση ελέγχου του πλοίου, ως «ανόητες».

Η κυβέρνηση είχε «αλλάξει γνώμη» τόνισε επίσης ο Γ. Προκοπίου, προσθέτοντας πως «έχουμε βρεθεί στη μέση» και πως «δεν είναι αυτός ο τρόπος» για να γίνονται τα πράγματα. Σημείωσε επίσης ότι το πλοίο «Ice Energy» ήταν έτοιμο να αποπλεύσει, υποστηρίζοντας ότι ο ίδιος δεν γνωρίζει «για ποιον προορισμό και πού θα παραδοθεί το πετρέλαιο».

Ένα δεύτερο δεξαμενόπλοιο της εταιρείας Dynacom, το «Ice Victory», πρόκειται να δεχθεί το υπόλοιπο φορτίο από το τάνκερ «Lana», όμως κι αυτό έχει μπλοκαριστεί και βρίσκεται εν αναμονή νομικής επανεξέτασης. Το πλοίο είναι αγκυροβολημένο δίπλα στη «Lana» από την 1η Ιουνίου. Το πλοίο «δεν πρόκειται να φορτώσει αν δεν επιλυθεί αυτό το ζήτημα», είπε ο κ. Προκοπίου.

ΣΥΡΙΖΑ: «Οι παλινωδίες της κυβέρνησης του Μητσοτάκη εκθέτουν καθημερινά τη χώρα»

Ο ΣΥΡΙΖΑ εξέδωσε ανακοίνωση σχετικά με το θέμα στην οποία τονίζει ότι, μεταξύ άλλων, οι παλινωδίες της κυβέρνησης Μητοστάκη εκθέτουν την Ελλάδα.

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Οι παλινωδίες της κυβέρνησης και η ανατροπή της απόφασης για την κατάσχεση του ιρανικού πετρελαίου από το δεξαμενόπλοιο Lana εκθέτουν ανεπανόρθωτα την κυβέρνηση για τους χειρισμούς της σε μια υπόθεση μείζονος σημασίας, που επιβάρυνε τη διεθνή εικόνα τόσο της χώρας όσο και της ελληνικής ναυτιλίας, ειδικά στη Μέση Ανατολή, ενώ οδήγησε στο να τεθούν σε κίνδυνο ζωές σε ελληνόκτητα πλοία, σε συνέχεια των απαράδεκτων ιρανικών αντιποίνων

Ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι αυτήν τη στιγμή τα δύο πλοία στα οποία έχει γίνει η μετάγγιση του ιρανικού πετρελαίου είναι μπλοκαρισμένα στον Πειραιά, με τον πλοιοκτήτη να μιλάει δημόσια για απόφαση που είναι “100% πολιτική” και για εντολή των επιθεωρητών να βρουν ζητήματα για να αποτρέψουν το απόπλου, προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση έχει “αλλάξει γνώμη”, με τους Έλληνες εφοπλιστές να “έχουν βρεθεί στη μέση”.

Τι θα πει σήμερα ο κ. Οικονόμου, ο οποίος δήλωνε ότι “οι ενέργειες που έγιναν, έγιναν με βάση τις διεθνείς συμβάσεις και υποχρεώσεις της χώρας”; Ή ο κ. Μητσοτάκης που τόνιζε πόσο σημαντική δύναμη είναι η ελληνική ναυτιλία την οποία πρέπει να στηρίζουμε έμπρακτα;

Οι παλινωδίες της κυβέρνησης του “πιστού και δεδομένου” Μητσοτάκη, εκθέτουν καθημερινά τη χώρα, μετατρέποντάς την σε προκεχωρημένο φυλάκιο της Δύσης και διακινδυνεύουν τις διπλωματικές της σχέσεις και την ελληνική ναυτιλία. Εκθέτει καθημερινά την Ελλάδα ο “πιστός και δεδομένος” Μητσοτάκης».