Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ) προχώρησε σε σημαντικές καταγγελίες για την κατάσταση του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ», το οποίο ναυάγησε την Κυριακή με αποτέλεσμα να απελευθερωθούν τόνοι πετρελαίου στον Σαρωνικό, ρυπαίνοντας τις ακτές της Σαλαμίνας, του Πειραιά αλλά και το παραλιακό μέτωπο της Αθήνας (Άγιο Κοσμά, Άλιμο και Γλυφάδα).

Ads

Σύμφωνα με όσα αναφέρει στην ανακοίνωσή της, και παρά τους αντίθετους ισχυρισμούς της πλειοκτήτριας εταιρείας, το πλοίο ήταν υπερήλικο, κατασκευής του 1972 και ως εκ τούτου εξαιρετικά επικίνδυνο για την ασφάλεια της Ναυσιπλοΐας. Σύμφωνα μάλιστα με διάφορες αναφορές και καταγγελίες, που επικαλείται η ΠΕΝΕΝ, «στο μηχανοστάσιο, εκεί όπου σημειώθηκε η εισροή υδάτων, έφερε διάφορα πρόχειρα μπαλώματα με σκοπό να κλείσουν τις ανοιχτές τρύπες».

«Ταυτόχρονα γεννιούνται σοβαρά ερωτηματικά όπως ότι ενώ το πλοίο ήταν φορτωμένο και έπρεπε σε αυτό να υπάρχει πλήρης επάνδρωση του πληρώματος, αντίθετα έλειπαν 9 από τα 11 μέλη του πληρώματος!!», σημειώνει η ΠΕΝΕΝ και προσθέτει: «Οι προδιαγραφές των πλοίων αυτής της ηλικίας, σε συνδυασμό με την μεταφορά και επεξεργασία πετρελαιοειδών μέσα και γύρω από το λιμάνι του Πειραιά τα καθιστά εξαιρετικά επικίνδυνα για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας και ειδικότερα για την πρόκληση θαλάσσιας ρύπανσης σε περίπτωση ναυτικού ατυχήματος».

Η ΠΕΝΕΝ χρεώνει και ολιγωρία στο υπουργείο, τόσο για «αδιαμφισβήτητα προβλήματα που αφορούσαν την ασφάλεια του συγκεκριμένου πλοίου», όσο και για την «αποτυχία να μην επεκταθεί η πετρελαιοκηλίδα». Μάλιστα αναφέρει πως αυτά αποδεικνύουν «την ασυδοσία των εφοπλιστών» και πως «μέσα από ανεπαρκείς και αναποτελεσματικούς ελέγχους διασφαλίζεται η χρησιμοποίηση πλοίων που αποτελούν κινητές οικολογικές βόμβες έτοιμες σε κάθε στιγμή να προκαλέσουν ανεπανόρθωτη περιβαλλοντική καταστροφή».

Ads

Ολόκληρη η ανακοίνωση