Για υπερκοστολόγηση, μειωμένο ποσοστό έκπτωσης και άλλα κρίσιμα διαχειριστικά ζητήματα ελέγχεται από την μείζονα αντιπολίτευση του περιφερειακού συμβουλίου Αττικής η σύμβαση του έργου «λειτουργία και συντήρηση του συστήματος διαχείρισης της κυκλοφορίας στην Ν. Αττικής», μέσω της σύγκρισης με αντίστοιχη σύμβαση που είχε υπογραφεί το 2018 επί διοίκησης Δούρου.

Ads

Σύμφωνα με το Documento, ο διαγωνισμός που συντελέστηκε το 2018, είχε ως αποτέλεσμα το έργο να ανατεθεί στην μειοδότρια εταιρία, «ΒΙΟΛΙΑ», με το κόστος να ανέρχεται στα 3.988.201 ευρώ συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ. Ωστόσο, η ανανέωση του διαγωνισμού, που ανέδειξε μειοδότρια την ίδια εταιρία, επικυρώθηκε την περασμένη Τρίτη και επέφερε την αύξηση του ποσού στα 5.999.603,60 ευρώ.

Διαβάστε τις συμβάσεις:

Όπως επισημαίνει στο Documento o Χρήστος Καραμάνος, πρώην αντιπεριφερειάρχης Οικονομικών και μέλος του περιφερειακού συμβουλίου με την παράταξη της μείζονος αντιπολίτευσης «Δύναμη Ζωής», η αύξηση του προϋπολογισμού είναι αναντίστοιχη σε σχέση με τις επιπλέον υπηρεσίες που εντάσσονται στο έργο.

Συγκεκριμένα, οι επιπλέον υπηρεσίες είναι οι εξής:

1. Εποπτεία (και όχι συντήρηση) και παρακολούθηση του υπολογιστή του συστήματος Εποπτείας και Ελέγχου (SCADA) καθώς και των καμερών παρακολούθησης (CCTV) των 3 δύο (2) Σηράγγων μήκους 280μ και 320μ που έχουν κατασκευαστεί στην νέα παραλιακή λεωφόρο.

Ads

2. Διάθεση 2 αυτοκινούμενων οχήματων περιπολίας κλειστού τύπου (van) κι ενός οχήματος οδικής βοήθειας τύπου πλατφόρμας σε 24ωρη βάση στον οδικό άξονα της Λ. Κηφισού για την παρακολούθηση της κυκλοφορίας και τη διαχείριση αυτής σε περιπτώσεις εκτάκτου ανάγκης

3. Αντικατάσταση μέρους των αναλογικών καμερών διαχείρισης κυκλοφορίας και του αντίστοιχου τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού με ψηφιακές κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας σύγχρονης τεχνολογίας και προδιαγραφών.

«Επιπλέον, η οικονομική πλευρά του έργου είναι προβληματική γιατί η έκπτωση είναι κατά 5% μικρότερη. Επί ημερών μας, η έκπτωση που είχε συμφωνηθεί με την εταιρία ήταν 10%. Τούτων δοθέντων, προστίθενται περίπου 300.000 ευρώ στο τελικό ποσό» τονίζει ο κ. Καραμάνος και υπογραμμίζει πως το πιο βασικό θέμα σε σχέση με τη «λειτουργία και συντήρηση του συστήματος διαχείρισης της κυκλοφορίας» αφορά την απώλεια της ευκαιρίας για «ριζική ανάταξη» στη διαχείριση του κέντρου διαχείρισης κυκλοφορίας.

«Με δεδομένο ότι επί διοίκησης Δούρου δρομολογήθηκε το θέμα των ρυθμιστών κυκλοφορίας, τώρα ήταν η σειρά της επίλυσης του ζητήματος που αφορά το κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας. Αυτό θα μπορούσε να επιλύσει το ζήτημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης στην Αττική. Δηλαδή, ενώ θα μπορούσαμε να πάμε σε μια μεγάλη αλλαγή και εκσυγχρονισμό του κέντρου, αυτό δεν υλοποιείται» συμπεραίνει, συμπληρώνοντας πως με την σύμβαση αυτή μετατίθεται για το μέλλον και η ανάγκη απεξάρτησης από την εταιρία Siemens. «Με την γενναία αναβάθμιση θα μπορούσε να σπάσει επιτέλους ο δεσμός με την Siemens» λέει χαρακτηριστικά.