«Οι επικοινωνιακές ανάγκες του πολιτικού κ. Αδωνι Γεωργιάδη με την σύμπραξη του δημοσιογράφου Δημήτρη Οικονόμου δημιούργησαν τη νεφελώδη αίσθηση, ότι κάτι δήθεν μεμπτό και αξιοκατάκριτο υπήρχε στην χρηματοδότηση της ταινίας μου» η Ρηνιώ Δραγασάκη, κόρη του βουλευτή και πρώην υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ, Γιάννη Δραγασάκη.

Ads

Απαντώντας σε αυτό, με δήλωσή της επισημαίνει, «πως το ΕΚΚ στην περίπτωσή μου δεν χρηματοδότησε εμένα προσωπικά αλλά την εταιρία παραγωγής της ταινίας, με την οποία εγώ ήμουν συμβεβλημένη με σύμβαση εργασίας. Η φράση “Κόρη υπουργού πήρε 130.000 για ταινία» είναι επικίνδυνα ανακριβής, καθώς δημιουργεί την εντύπωση πως τα χρήματα αυτά δόθηκαν σε εμένα ως σκηνοθέτρια, ενώ στην πραγματικότητα είναι η μειοψηφική συμμετοχή του ΕΚΚ στην παραγωγή μιας ταινίας με συνολικό προϋπολογισμό 1.020.000 ευρώ, η οποία είχε ήδη εξασφαλίσει το υπόλοιπο ποσό από ελληνικά και ξένα κεφάλαια και την διανομή της στην Ελλάδα και στην Γαλλία. Είναι αυτονόητο, ότι το ΕΚΚ ως μειοψηφικός συμπαραγωγός έχει λαμβάνειν από την εμπορική εκμετάλλευση της ταινίας».

Αναλυτικά η δήλωσή της:

Η σιωπή ΔΕΝ είναι χρυσός

Με πληροφόρησαν πως στις 8.2.2022 και στην πρωινή εκπομπή «Σήμερα» του τηλεοπτικού σταθμού ΣΚΑΪ έγινε υπαινικτική αναφορά στο πρόσωπό μου περί προνομιακής μεταχείρισής μου από την διοίκηση του Ελληνικού Κέντρου Κινηματογράφου (ΕΚΚ) λόγω της χρηματοδότησης της ταινίας μου COSMIC CANDY με το ποσό των 130.000 ευρώ κατόπιν σχετικής απόφασης έγκρισης του ΔΣ του ΕΚΚ, η οποία ελήφθη το έτος 2016.

Ads

Ο νυν Υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Σπυρίδων – Άδωνις Γεωργιάδης, ειδικότερα, έκανε λόγο για κόρη πρώην Υπουργού του ΣΥΡΙΖΑ, τον οποίο όμως – λόγω υποτιθέμενου σεβασμού – δεν θέλησε να ονοματίσει, η οποία έλαβε την «επιχορήγηση» του παραπάνω ποσού για τα γυρίσματα της ταινίας της. Ο Υπουργός, πιθανότατα επειδή γνωρίζει ότι διαστρέφει την πραγματικότητα ξεκαθάρισε ότι νομίμως εγκρίθηκε η χρηματοδότηση, ενώ ο δημοσιογράφος Δημήτρης Οικονόμου σχολίασε πως υπήρξε τότε «παραδοχή» του γεγονότος. Οι επικοινωνιακές ανάγκες του πολιτικού κ. Γεωργιάδη με την σύμπραξη του δημοσιογράφου δημιούργησαν τη νεφελώδη αίσθηση, ότι κάτι δήθεν μεμπτό και αξιοκατάκριτο υπήρχε στην χρηματοδότηση της ταινίας μας.

Οι ανωτέρω αναφορές, οι οποίες αποσκοπούν στην δημιουργία εντυπώσεων – δεδομένης και της πολυπλοκότητας της διαδικασίας χρηματοδότησης και παραγωγής μιας κινηματογραφικής ταινίας – με αναγκάζουν να ξεκαθαρίσω κάποια πράγματα, με την ελπίδα ότι ποτέ ξανά δεν θα χρησιμοποιηθεί το όνομα μου –   με ρητό ή φωτογραφικό τρόπο –  και το έργο μου σε άλλη πολιτική αντιπαράθεση :

Ουδέποτε υπήρξε «παραδοχή» εκ μέρους μου της χρηματοδότησης, γιατί σύμφωνα με το γλωσσικό αισθητήριο της συντριπτικής πλειονότητας των κατεχόντων την ελληνική γλώσσα «παραδέχεται» κανείς κάτι που προσπαθεί να αποκρύψει, ένα αρνητικό γεγονός που δεν του περιποιεί τιμή. Οι χρηματοδοτήσεις του ΕΚΚ ανακοινώνονται δημόσια και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του φορέα, βασίζονται στην αξιολόγηση καλλιτεχνικών και οικονομικοτεχνικών παραμέτρων και σε κάθε περίπτωση συνιστούν σημαντικό βήμα για την υλοποίηση μιας ταινίας. Σε ποια παραδοχή επομένως αναφέρεται ο κ. Οικονόμου;

Ενημερώνω, επίσης, τον κ. Γεωργιάδη πως το ΕΚΚ στην περίπτωσή μου δεν χρηματοδότησε εμένα προσωπικά αλλά την εταιρία παραγωγής της ταινίας, με την οποία εγώ ήμουν συμβεβλημένη με σύμβαση εργασίας. Η φράση «Κόρη Υπουργού πήρε 130.000 για ταινία» είναι επικίνδυνα ανακριβής, καθώς δημιουργεί την εντύπωση πως τα χρήματα αυτά δόθηκαν σε εμένα ως σκηνοθέτρια, ενώ στην πραγματικότητα είναι η μειοψηφική συμμετοχή του ΕΚΚ στην παραγωγή μιας ταινίας με συνολικό προϋπολογισμό 1.020.000 ευρώ, η οποία είχε ήδη εξασφαλίσει το υπόλοιπο ποσό από ελληνικά και ξένα κεφάλαια και την διανομή της στην Ελλάδα και στην Γαλλία. Είναι αυτονόητο, ότι το ΕΚΚ ως μειοψηφικός συμπαραγωγός έχει λαμβάνειν από την εμπορική εκμετάλλευση της ταινίας.

Ενημερώνω, επίσης πως κάποιες από τις ταινίες, των οποίων η χρηματοδότηση εγκρίθηκε τότε, είναι οι ακόλουθες και με τα ακόλουθα ποσά (οι τίτλοι των ταινιών όπως ήταν σύμφωνα με τις κατατεθείσες αιτήσεις):

Μήλο του Χρήστου Νίκου (130.000 € ) Βασικό Πρόγραμμα Παρί του Σιαμάκ Ετεμαντί (130.000 €) Βασικό Πρόγραμμα

Πλανόδιος Ράφτης της Λίζα Σόνια Κέντερμαν (130.000 €) Βασικό Πρόγραμμα Digger του Τζώρτζή Γρηγοράκη (140.000 €) Βασικό Πρόγραμμα

Θερμοκήπιο του Νίκου Κρητικού (110.000 €) Πρόγραμμα Νέοι Σκηνοθέτες Memory Reloaded του Πάνου Παπά (90.000 €) Βασικό Πρόγραμμα

Ως εκ τούτου κανενός είδους προνομιακή μεταχείριση δεν υπήρξε προς το πρόσωπό μου, όπως φαίνεται από τα ποσά που εγκρίθηκαν για άλλες παραγωγές.

Τέλος μιας και ο κ. Γεωργιάδης προέβη σε αυτήν την συκοφαντική συσχέτιση, θα ήθελα να τον ενημερώσω πως η αίτησή μας προς το ΕΚΚ κατατέθηκε το έτος 2014, δηλαδή επί κυβερνήσεως Αντώνη Σαμαρά, ενώ τον διαβεβαιώ πως δεν διαθέτω κληρονομικό χάρισμα που να μου επιτρέπει να προβλέπω τα εκλογικά αποτελέσματα.

Δεν είναι η πρώτη φορά που στοχοποιούμαι για το καλλιτεχνικό μου έργο, επειδή κάποιες και κάποιοι αντιλαμβάνονται την πολιτική διαμάχη με όρους ανθρωποφαγίας. Δεν προέβην τότε σε νομικές   ενέργειες – παρά τις σχετικές συμβουλές – διότι ο φυσικός μου χώρος είναι ο κινηματογράφος και όχι οι δικαστικές αίθουσες. Αυτός παραμένει και σήμερα.

Αθήνα, 10.2.2022

Ρηνιώ Δραγασάκη