Τι σχέση μπορεί να έχει μια καταγγελία για ομαδικό βιασμό, με μια χορηγία στο υπουργείο Πολιτισμού; Υπό κανονικές συνθήκες, καμία. Αλλά επειδή οι συνθήκες μακράν δεν είναι κανονικές, στην υπόθεση της καταγγελίας της 24χρονης κοπέλας για τον ομαδικό βιασμό της σε ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης την παραμονή της Πρωτοχρονιάς, φέρονται να εμπλέκονται πρόσωπα της «ελίτ», τα οποία με την σειρά τους εμφανίζονται στην διοίκηση χορηγικού ιδρύματος για την κατασκευή μουσείου στην Δήλο.

Ads

Βεβαίως ισχύει το «αθώος μέχρι αποδείξεως του αντιθέτου», αλλά, όπως τονίζουν και οι εργαζόμενοι του υπουργείου πολιτισμού που απαιτούν από την Λίνα Μενδώνη να ακυρωθεί η εν λόγω χορηγία, το τεκμήριο της αθωότητα  «αφορά τη μεταχείρισή του από τις δικαστικές αρχές. Δεν αφορά το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, που έχει υποχρέωση να ΑΝΑΚΑΛΕΣΕΙ εδώ και τώρα την απόφαση της Μενδώνη και να αναστείλει οποιαδήποτε συνεργασία με το Ίδρυμα που έχει αυτούς τους ιδρυτές. Σε διαφορετική περίπτωση, απλώς ξεπλένει κατηγορούμενους για βιασμό. Όπως άλλωστε έκανε και με τον Λιγνάδη για καιρό…».

Μια μικρή προϊστορία

Η Ενωτική Κίνηση των Εργαζομένων στο Υπουργείο Πολιτισμού μας πηγαίνει λίγα χρόνια πριν, το 2014, ότα η Ασπασία Λεβέντη φωτογραφιζόταν στη Δήλο.

Ads

Η επιχειρηματική οικογένεια Ασπασίας και Γιώργου Λεβέντη έφτιαξε ένα Ίδρυμα στο Λονδίνο, το International Foundation for Greece, στο οποίο ενέταξαν ως τιμητικό μέλος τον τότε πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά.

«Δηλωμένος στόχος του Ιδρύματος ήταν η δωρεά για να φτιαχτεί νέο Μουσείο στη Δήλο» λένε οι εργαζόμενοι και προσθέτουν: «Και να τα πρωτοσέλιδα για τη φοβερή δωρεά που θα κάνει η Ασπασία Λεβέντη, και να τες και οι άδειες για φωτογράφιση στη Δήλο, και να φωτογραφίες και συναντήσεις με τη Μενδώνη (2014) και μετά με τον Ξυδάκη (2015), ο οποίος όμως δεν… ενέδωσε στη συνεργασία».

Μια άλλη «λεπτομέρεια» λένε οι εργαζόμενοι «είναι ότι το Ίδρυμα δεν είχε σκοπό να βάλει λεφτά δικά του, αλλά να μαζέψει χρήματα από συναυλίες και γκαλά». «Και μάλιστα συναυλίες στο Ηρώδειο, με παραχώρηση από το ΥΠΠΟΑ, για να γίνουν οι μελέτες και μετά… τα συνήθη: να επωμιστεί το δημόσιο το βάρος της κατασκευής ενός Μουσείου με τα σχέδια που θα είχε εγκρίνει η κ. Ασπασία Λεβέντη».

Η επανεμφάνιση

Ωστόσο, «παρά τα ταρατατζούμ το 2014 – 2015, μετά υπήρξε σιωπή. Λεφτά δεν μαζευτήκανε. Τελικά εξαφανίστηκε και το Ίδρυμα και ο σκοπός του από το Υπουργείο Πολιτισμού.».

Το 2019, όμως, «μαζί με την Υπουργό Μενδώνη επανεμφανίστηκε και η κ. Ασπασία Λεβέντη». «Τον Σεπτέμβρη 2019 το Ηρώδειο παραχωρήθηκε στο IFG για συναυλία για τους “σκοπούς” του Ιδρύματος.

»Τον Σεπτέμβριο 2021 πραγματοποιήθηκε αυτοψία της Λ. Μενδώνη μαζί με την κ. Λεβέντη στη Δήλο για να αναθερμανθεί το θέμα της χορηγίας. Στην αυτοψία συμμετείχαν και οι Βασίλης και Ευαγόρας Λεβέντης, μέλη του ΔΣ του IFG.

»Στις 5/1/2022 η Λίνα Μενδώνη υπέγραψε απόφαση έγκρισης αυτής της χορηγίας. Περιέργως, ούτε για αυτή την απόφαση ενημέρωσε με Δελτίο Τύπου η Υπουργός (…) Γιατί άραγε;».

image

Η απάντηση μόνο να υποτεθεί μπορεί. Το σίγουρο είναι, ότι «δύο από τους συνιδρυτές και μέλη του ΔΣ (trustees) του εν λόγω Ιδρύματος είναι οι Βασίλης και Ευαγόρας Λεβέντης». Και ότι την παραμονή της Πρωτοχρονιάς του 2022 η 24χρονη κοπέλα από τη Θεσσαλονίκη κατήγγειλε τον βιασμό της σε σουίτα ξενοδοχείου από τρεις επιχειρηματίες, «εκ των οποίων κατονόμασε τον έναν, τον 27χρονο Β.Λ., που συνελήφθη κιόλας στις 2 Ιανουαρίου (αλλά αφέθηκε ελεύθερος με περιοριστικούς όρους)».

Σύμφωνα, μάλιστα, με τον ακτιβιστή Ηλία Γκιώνη, τον άνθρωπο που συνέβαλε ώστε να μην συγκαλυφθεί η είδηση την οποία αποσιώπησαν τα ΜΜΕ και που αποκάλυψε την κακοποιητική δράση του Στάθη Παναγιωτόπουλου: «Πίσω από τον ομαδικό βιασμό της 24χρονης στη Θεσσαλονίκη είναι μεγάλο κύκλωμα από  επιχειρηματίες, πολιτικούς και άνθρωποι της show biz οι οποίοι ναρκώνουν και βιάζουν νεαρές κοπέλες. Ελπίζουμε να μην καταφέρουν να συγκαλύψουν, παρά τις προσπάθειες που κάνουν».

Και δηλώνει δημοσίως: «Γνωρίζω ότι ο 27χρονος που κλήθηκε να απολογηθεί για τον βιασμό της 24χρονης στη Θεσσαλονίκη είναι ο Βασίλης Λεβέντης (…)».

Οι εργαζόμενοι του ΥΠΠΟ θυμίζουν, ότι «ο Μάνος Παπαδόπουλος, της επιχείρησης «Αχίλλειον» στη Θεσσαλονίκη, με δημόσια ανάρτησή του στο Instagram (την οποία ανακάλεσε αργότερα), παραδέχτηκε ότι όντως έγιναν όλα αυτά, ενώ ως σχετιζόμενα με την υπόθεση παρέθεσε τα ονόματα του Βασίλη και του Ευαγόρα Λεβέντη. Μέχρι τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, οι ίδιοι δεν έχουν ακόμη διαψεύσει την εμπλοκή τους.».

Και τονίζουν, ότι η αποδοχή της δωρεάς του Ιδρύματος IFG, στο οποίο οι Βασίλης και Ευαγόρας Λεβέντης είναι συνιδρυτές και μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου (trustees), έγινε από την Λίνα Μενδώνη στις 5/1/2022 (μετά την καταγγελία του βιασμού και μετά την πρώτη δημοσιοποίησή της…), χωρίς να βγάλει Δελτίο Τύπου όπως συνηθίζει».

image

Οι εργαζόμενοι σημειώνουν επισης, ότι «από τη θέση της ως Υπουργού, η Λίνα Μενδώνη μπορεί να ρωτήσει τους εισαγγελείς και να μάθει τα ονόματα των εμπλεκόμενων σε αυτή τη δικογραφία. Βέβαια και για τον Λιγνάδη μπορούσε, αλλά προτίμησε να μιλά για “ανθρωποφαγία των μέσων κοινωνικής δικτύωσης” και για “τεκμήρια αθωότητας” – προτού καταλήξει ότι ο Λιγνάδης είναι ένας “επικίνδυνος άνθρωπος”. Και βέβαια υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας για κάθε εμπλεκόμενο σε ποινική υπόθεση, αυτό όμως αφορά τη μεταχείρισή του από τις δικαστικές αρχές. Δεν αφορά το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού, που έχει υποχρέωση να ΑΝΑΚΑΛΕΣΕΙ εδώ και τώρα την απόφαση της Μενδώνη και να αναστείλει οποιαδήποτε συνεργασία με το Ίδρυμα που έχει αυτούς τους ιδρυτές. Σε διαφορετική περίπτωση, απλώς ξεπλένει κατηγορούμενους για βιασμό. Όπως άλλωστε έκανε και με τον Λιγνάδη για καιρό…».