«Φλερτάρουν» µε … «εκατοντάδες άλογα» και το θάνατο, νυχτερινές ώρες, σε αυτοσχέδιους αγώνες που διοργανώνουν σε λεωφόρους της Αττικής. Τις περισσότερες φορές µε αυτοκίνητα «φτιαγµένα» που αποδίδουν πολύ περισσότερο από τις εργοστασιακές προδιαγραφές.

Ads

Οι ταχύτητες που αναπτύσσουν, είτε µε αυτοκίνητα, είτε µε µηχανές, είναι ιλιγγιώδεις και νεαροί – κυρίως – οδηγοί ρισκάρουν τη ζωή τους. Αυτοσχέδιοι αγώνες που γίνονται για περισσότερα από σαράντα χρόνια, ενώ αρκετές φορές έχουν συµβεί δυστυχήµατα και ατυχήµατα. Τα σοβαρά επεισόδια µε τριάντα συλλήψεις και δύο αστυνοµικούς τραυµατίες, που έγιναν µεσάνυχτα του περασµένου Φεβρουαρίου, στην παραλιακή λεωφόρο, στο ύψος της Βάρκιζας, όταν θεατές, που είχαν συγκεντρωθεί για να παρακολουθήσουν αυτοσχέδιους αγώνες, επιτέθηκαν σε αστυνοµικές δυνάµεις, έφεραν πάλι στην επιφάνεια το πολύκροτο θέµα των αυτοσχέδιων ράλι ταχύτητας.

Το ραντεβού κλείνεται άγρια μεσάνυχτα για κόντρες, με «φτιαγμένα» αυτοκίνητα, σε λεωφόρους της Αττικής. Η αδρεναλίνη χτυπάει κόκκινο και πολλές φορές κοκκινίζουν και οι λαμαρίνες από τα αίματα σοβαρών ατυχημάτων. Ο διευθυντής Τροχαίας Αττικής Νικόλαος Σπανουδάκης προειδοποιεί για τον κίνδυνο που κρύβουν οι αυτοσχέδιοι αυτοί αγώνες και αναφέρει τα μέτρα που λαμβάνουν οι αρμόδιες αρχές.

«Τα άτοµα που συµµετέχουν σε αυτοσχέδιους αγώνες, είτε ως οδηγοί είτε ως θεατές, συνήθως επιλέγουν τα σηµεία του οδικού δικτύου της Αττικής, όπου τους δίνεται η δυνατότητα λόγω γεωγραφικών χαρακτηριστικών να αναπτύξουν υψηλή ταχύτητα και να δοκιµάσουν τις δυνατότητες των οχηµάτων τους», τονίζει στο Πρακτορείο ο διευθυντής της Διεύθυνσης Τροχαίας Αττικής, Νικόλαος Σπανουδάκης, ενώ όσον αφορά στα σηµεία διεξαγωγής των αγώνων σηµειώνει: «Στον τοµέα αρµοδιότητας της Διεύθυνσής µας αντίστοιχα φαινόµενα παρατηρούνται στη λεωφόρο Σχιστού στον Κορυδαλλό, στη λεωφόρο Κύµης, στο ύψος του Ολυµπιακού Χωριού, στην παραλιακή, κυρίως στη Βάρκιζα, στη Μεσογείων, καθώς και στη Βουλιαγµένης. Τα αυτοσχέδια ράλι θέτουν σε άµεσο κίνδυνο τη ζωή τόσο αυτών που συµµετέχουν στους αγώνες ως οδηγοί, όσο και των λοιπών που κινούνται στους δρόµους, αφενός λόγω της επικίνδυνης και επιθετικής οδηγικής συµπεριφοράς τους, αφετέρου επειδή δεν είναι κατάλληλο το οδικό περιβάλλον».

 

Πως πληροφορείται, όµως, η Τροχαία που θα γίνουν αγώνες, όπως στην περίπτωση του περιστατικού της Βάρκιζας; «Οι Υπηρεσίες Τροχαίας της Διεύθυνσής µας συλλέγουν πληροφορίες για αυτή την παραβατική συµπεριφορά, αφού κύριο µέληµά µας είναι η αποτροπή τέλεσης των αυτοσχέδιων αγώνων µε οχήµατα και η εξασφάλιση οµαλών κυκλοφοριακών συνθηκών», επισηµαίνει ο κ.Ν.Σπανουδάκης. «Σηµειώστε, πάντως, ότι τα περισσότερα ραντεβού για κόντρες κλείνονται µέσω διαδικτύου… Στην προσπάθειά µας για αποτροπή των αυτοσχέδιων αγώνων έχουµε την αρωγή των πολιτών, οι οποίοι είναι ευαισθητοποιηµένοι και κατανοούν ότι τέτοιου είδους επιλογές είναι επικίνδυνες και πρέπει να εκλείψουν. Βασικός στόχος µας είναι η µείωση του αριθµού και της σοβαρότητας των τροχαίων και η αλλαγή της οδηγικής συµπεριφοράς των οδηγών».

Ads

Ποια είναι τα µέτρα που λαµβάνει η Τροχαία για την αποτροπή των αυτοσχέδιων ράλι, αλλά και τη δραστική µείωση των δυστυχηµάτων και ατυχηµάτων που αποτελούν µάστιγα; «Αρχικά, οι εποχούµενες φανερές περιπολίες. Έχουµε επανδρωµένα περιπολικά, δίκυκλα και γερανοφόρα, για άµεση και αποτελεσµατική αντιµετώπιση κάθε είδους κυκλοφοριακού προβλήµατος. Επειτα είναι η συγκρότηση συνεργείων για βεβαίωση συγκεκριµένων επικίνδυνων παραβάσεων, που οδηγούν ευθέως στο τροχαίο ατύχηµα, Οι παραβάσεις αυτές είναι υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση σηµατοδοτών, οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύµατος, επικίνδυνοι ελιγµοί, αυτοσχέδιοι αγώνες, υπέρβαρα οχήµατα, επισφαλής φόρτωση και ΚΤΕΟ. Παράλληλα επιτείνουν τα δυσάρεστα αποτελέσµατα ενός τροχαίου η µη χρήση ζώνης ασφαλείας και κράνους.

 

Η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, όπως υπογραµµίζει ο κ. Σπανουδάκης, πραγµατοποιεί και µια σειρά ειδικών δράσεων για την πρόληψη και αποτροπή τροχαίων δυστυχηµάτων. Πρόκειται για τις εξής:

  • Τα αλκοτέστ που γίνονται πλέον σε καθηµερινή βάση, ηµέρα και νύχτα και όχι µόνο τα Σαββατοκύριακα.
  • Οι εντατικοί έλεγχοι για τη διαπίστωση της χρήσης ζωνών ασφαλείας που επιβάλλεται να τις φορούν οι οδηγοί και οι συνεπιβάτες σε όλες τις οδικές µετακινήσεις.
  • Ο έλεγχος της ταχύτητας µε φορητά ή σταθερά ραντάρ, σε µόνιµη βάση και όχι σπασµωδικά κατά τις ηµέρες των µεγάλων εξόδων – εισόδων.
  • Οι έλεγχοι για χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των κάθε είδους δικύκλων και κυρίως το διοικητικό µέτρο της ακινητοποίησης και µεταφοράς των δικύκλων µε γερανούς.
  • Οι έλεγχοι για επιθετική οδήγηση. Είναι µια προσπάθεια για µεταβολή αντίληψης και νοοτροπίας πάνω στο ζήτηµα της οδήγησης, µε ανατροπή των µέχρι σήµερα κοινωνικοοικονοµικών και ψυχολογικών καταβολών και θέσπιση µιας νέας αντίληψης για το σεβασµό των συνανθρώπων µας, τον πολιτισµό και την ιεράρχηση των αξιών.
  • Ο µη διαχωρισµός των παραβάσεων σε επικίνδυνες και λιγότερο επικίνδυνες. Όλες οι παραβάσεις ενέχουν την επικινδυνότητά τους και δεν διαχωρίζονται. Η κυκλοφορία είναι µια σύνθετη κατάσταση για να την αντιµετωπίσουµε µε υπεραπλουστεύσεις και επιφανειακή νοοτροπία και δεν πρέπει να ξεχνούµε ότι δεν θέλει και πολύ να γίνουν µόδα κάποιες παραβάσεις που ενδεχοµένως κριθούν µε επιπολαιότητα ως δευτερεύουσες και µη επικίνδυνες.
  • Σχολεία κυκλοφοριακής αγωγής. Αποδίδουµε ιδιαίτερη σηµασία στον παράγοντα αυτόν, γι’ αυτό και αξιωµατικοί των Υπηρεσιών µας πηγαίνουν σε όλα σχεδόν τα σχολεία πρωτοβάθµιας και δευτεροβάθµιας εκπαίδευσης παραδίδοντας µαθήµατα κυκλοφοριακής αγωγής. Πέρα από αυτά, όµως, δεν παραλείπουµε να φροντίζουµε και για τους συνανθρώπους µας της τρίτης ηλικίας.
  • Προτάσεις βελτίωσης του οδικού δικτύου και της υποδοµής. Αποδίδουµε µεγάλη σηµασία στη βελτίωση της υπάρχουσας υποδοµής και για το λόγο αυτό δεν παραλείπουµε να επισηµαίνουµε κάθε φθορά, έλλειψη ή ατέλεια προς τις αρµόδιες υπηρεσίες, ώστε να προβαίνουν στην αποκατάστασή τους.

* Από το Πρακτορείο Magazine