Το φαινόμενο της τηλεφωνικής εξαπάτησης πολιτών, κυρίως ηλικιωμένων, από επιτήδειους, οι οποίοι προσπαθούν να τους αποσπάσουν μεγάλα χρηματικά ποσά, με διάφορα τεχνάσματα, έχει πλέον λάβει μεγάλες διαστάσεις.

Ads

Στο πλαίσιο αυτό η ΕΛ.ΑΣ. προειδοποιεί: Κάποιοι τηλεφωνούν για να σας εξαπατήσουν και να αποσπάσουν χρήματα. Ενημερώστε αμέσως την Αστυνομία. Καλέστε το 100.

Δείτε το βίντεο:

Οι σπείρες που εκμεταλλεύονται τους ηλικιωμένους συνήθως χτυπούν τηλεφωνικά μεσημεριανές ή μεταμεσονύκτιες ώρες και προσποιούνται ότι είναι γιατροί, δικηγόροι ή αστυνομικοί λέγοντας τους ψευδώς ότι κάποιο συγγενικό τους πρόσωπο έχει εμπλακεί τροχαίο ατύχημα, με συνέπεια τον θανάσιμο ή βαρύτατο τραυματισμό κάποιου ανηλίκου.

Στη συνέχεια ισχυρίζονται, ότι για να αποφευχθεί η φυλάκιση του συγγενικού τους προσώπου και να απεμπλακούν από τις επικείμενες ποινικές συνέπειες, απαιτείται η καταβολή σημαντικών χρηματικών ποσών, το ύψος των οποίων διαφοροποιείται σε κάθε περίπτωση, ανάλογα με τη δεκτικότητα και την ευπιστία των υποψήφιων θυμάτων.

Ads

Στις περισσότερες περιπτώσεις, συνεργάτες τους παρεμβάλλονται στην τηλεφωνική επικοινωνία και προσποιούνται το συγγενικό τους πρόσωπο, εκλιπαρώντας για βοήθεια και ασκώντας αφόρητη ψυχολογική πίεση στα θύματα. Στη συνέχεια και εφόσον τα θύματά τους έχουν πειστεί, είτε εμφανίζονται στο σπίτι τους για την παραλαβή των χρημάτων, είτε δίνουν ραντεβού σε προκαθορισμένο από τους δράστες τόπο και χρόνο, κοντά στην οικία τους.

Επίσης, έχουν υπάρξει περιπτώσεις όπου επικαλούνται τον τραπεζικό υπάλληλο ή τον εφοριακό ζητώντας χρήματα για οφειλόμενα ή αποφυγή επικείμενου ‘κουρέματος’ καταθέσεων.

Οι πολίτες πρέπει να προσέχουν τα εξής ώστε να μην πέσουν στην «παγίδα»:

* Να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να τους πείσουν τηλεφωνικώς για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα πρόκλησης ατυχήματος από συγγενικό τους πρόσωπο.

* Να επικοινωνούν τηλεφωνικά με το πρόσωπο αυτό, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται άμεσα, εάν είναι δυνατόν με άλλη τηλεφωνική συσκευή για να αποφευχθεί το ενδεχόμενο η «γραμμή» να είναι ακόμη ανοιχτή από τους δράστες, οι οποίοι δεν τερμάτισαν την προηγούμενη κλήση.

* Να έχουν πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς έκτακτης ανάγκης, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνούν σε περίπτωση ανάγκης, όπως Αστυνομία, Πυροσβεστική, νοσοκομεία, στενοί συγγενείς και άλλοι.

* Να μην πείθονται και να μην ενδίδουν σε προτροπές για συνάντηση.

* Σε καμία περίπτωση να μην πείθονται, ακόμη κι αν μιλήσουν με άτομο το οποίο τους έδωσαν οι δράστες κατά τη μεταξύ τους τηλεφωνική επικοινωνία, προσποιούμενο το συγγενή τους.

* Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να δώσουν χρήματα.

* Να ενημερώνουν τα οικεία τους πρόσωπα, του στενού και ευρύτερου συγγενικού, φιλικού και κοινωνικού περιβάλλοντος, και ιδιαιτέρως τα ηλικιωμένα άτομα, σχετικά με τον παραπάνω τρόπο δράσης και να τους συμβουλεύουν σχετικά, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο θυματοποίησης τους.

* Να προσπαθήσουν να συγκρατήσουν τα χαρακτηριστικά των δραστών, εάν έρθουν σε επαφή μαζί τους, καθώς και των οχημάτων με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα), για να βοηθήσουν το έργο των διωκτικών Αρχών.