Κυκλοφόρησε το καινούργιο βιβλίο του καθηγητή και πρώην πρύτανη του ΑΠΘ Γιάννη Α. Μυλόπουλου με τίτλο: «Μετρό και αρχαία. Η περιπέτεια ενός έργου που έγινε… ανέκδοτο» από τις εκδόσεις Παπαζήση, την εισαγωγή του οποίου κάνει η Δρ. Αρχαιολογίας Πολυξένη Αδάμ Βελένη.

Ads

Ο καθηγητής της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ στο Τμήμα Πολιτικών Μηχανικών Γιάννης Μυλόπουλος, με την ιδιότητα του προέδρου της Αττικό Μετρό ΑΕ το διάστημα 2016 – 2019, το πιο κρίσιμο και δημιουργικό διάστημα τόσο για την πρόοδο του έργου του Μετρό της Θεσσαλονίκης, όσο και για την ταυτόχρονη προστασία και ανάδειξη in situ των πολύ σημαντικών αρχαιοτήτων που βρέθηκαν κατά την κατασκευή του, αποκαλύπτει στο βιβλίο τις καλές στιγμές, αλλά και τη διαχειριστική ανεπάρκεια.

Καταδεικνύει τις αντιφάσεις, τις πολιτικές σκοπιμότητες και τα οικονομικά συμφέροντα που έκαναν ένα έργο που έπρεπε να έχει τελειώσει από το 2012, να καθυστερεί και να μην ολοκληρώνεται μέχρι και σήμερα, σε βάρος της πόλης της Θεσσαλονίκης και των πολιτών της που ταλαιπωρούνται καθημερινά, αλλά και σε βάρος του δημόσιου συμφέροντος και των δημόσιων ταμείων που επιβαρύνονται εξ αιτίας των καθυστερήσεων.

«Μετρό και Αρχαία», ένα πολιτικό θρίλερ

Το βιβλίο περιγράφει την περιπέτεια ενός μεγάλου δημόσιου έργου υποδομής που εξ αιτίας των καθυστερήσεων και των παλινωδιών στην εκτέλεσή του, κατάφερε να αποκτήσει τον τίτλο του πιο σύντομου ανέκδοτου.

Ads

Το βιβλίο αποκαλύπτει τις πολιτικές σκοπιμότητες, τις μικροπολιτικές επιδιώξεις, τη διαχειριστική ανεπάρκεια και τα πολιτικά και οικονομικά συμφέροντα που κρύβονται πίσω από την καθυστέρηση της ολοκλήρωσης ενός μεγάλου έργου βιώσιμης ανάπτυξης με πολύπλευρες οικονομικές, κοινωνικές, περιβαλλοντικές και πολιτιστικές διαστάσεις και οφέλη.

Το Μετρό της Θεσσαλονίκης είναι η επιτομή της σύγχρονης πολιτικής ιστορίας της Ελλάδας. Οι καθυστερήσεις, οι παλινωδίες και τα τεχνητά διλήμματα κατά την εκτέλεση του έργου αναδεικνύουν την αλήθεια για την υστέρηση της οικονομικής και κοινωνικής προόδου στη χώρας. Η οποία πρόοδος για να κερδηθεί, χρειάζεται ρήξη με το παρελθόν και διαρκής σύγκρουση με το πολιτικό κατεστημένο και με τα οικονομικά συμφέροντα.

Η καταγραφή της περιπέτειας του Μετρό και των Αρχαίων της Θεσσαλονίκης δεν θα είχε γίνει εφικτή αν δεν μου είχε δοθεί η ευκαιρία να εμπλακώ ενεργά, ως πρόεδρος της Αττικό Μετρό ΑΕ, στην πιο παραγωγική περίοδο της κατασκευής του, το διάστημα 2016 – 2019, αποκτώντας έτσι βιωματική σχέση με το έργο και εισδύοντας στα άδυτα των… μυστηρίων που προκάλεσαν τη μεγάλη καθυστέρησή του.

image