Γερμανικές αντιπροσωπείες αυτοκινητοβιομηχανιών, εισήγαγαν πολυτελή μοντέλα αυτοκινήτων από τη Γερμανία στην Ελλάδα με υποτιμολόγηση, με αποτέλεσμα να αποφεύγουν το αντίστοιχο ΦΠΑ και το φόρο πολυτελείας. Για τη μεγάλη υπόθεση φοροδιαφυγής που έρχεται στη δημοσιότητα μέσα από στοιχεία του ΣΔΟΕ, ο ΣΥΡΙΖΑ αναφέρει πως υπάρχει και πολιτική ευθύνη καθώς αν και έχουν επιβληθεί τα πρόστιμα από την υπηρεσία, υπάρχει «αδικαιολόγητη καθυστέρηση στην είσπραξή τους». «Το υπουργείο Οικονομικών οφείλει να απαντήσει αν η καθυστέρηση αυτή είναι αποτέλεσμα παρασκηνιακών πολιτικών πιέσεων, ή οφείλεται σε άλλους λόγους», τονίζει ο ΣΥΡΙΖΑ. 

Ads

Το ΣΔΟΕ, σύμφωνα με δημοσίευμα της οικονομικής εφημερίδας FMVOICE και του Κόκκινου, έχει ήδη καταλογίσει φοροδιαφυγή η οποία μαζί με τα σχετικά πρόστιμα υπολογίζεται σε 600 εκατ. ευρώ και αφορά αντιπροσωπείες της BMW , Mercedes και OPEL στην Ελλάδα την περίοδο 2011-2014. Οι αντιπροσωπείες εισήγαγαν με υποτιμολόγηση πολυτελή μοντέλα αυτοκινήτων από τη Γερμανία στην Ελλάδα με τιμές 10.000 ευρώ για αυτοκίνητο που κόστιζε 90.000 -100.000 με αποτέλεσμα να αποφεύγουν το αντίστοιχο ΦΠΑ και το φόρο πολυτελείας. Όπως αναφέρεται, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έχουν άλλα στοιχεία από αυτά που αναγράφονται στον εργοστασιακό κινητήρα και δεν συμφωνούν με εκείνα που αναγράφουν τα έγγραφα με αποτέλεσμα να μην επιτρέπεται να κυκλοφορούν στους δρόμους.

Μάλιστα στο Κόκκινο αναφέρεται πως υπάρχουν ενδείξεις και καταγγελίες πως πιθανών η υπόθεση έχει ευρύτερες διαστάσεις ως προς τη φοροδιαφυγη. Η νομοθεσία προβλέπει πως οι αρχές είναι υποχρεωμένες να διευρύνουν την έρευνα σε βάθος δεκαετίας και αφορά και άλλες επιχειρήσεις. Αν επιβεβαιωθεί κάτι τέτοιο, αναφέρει το Κόκκινο, η φοροδιαφυγή εκτιμάται οτι φτάνει το ιλιγγιώδες ύψος των 4 δις ευρώ.

Σύμφωνα με την οικονομική εφημερίδα FM VOICE «πρόκειται για σκάνδαλο με πολλαπλές προεκτάσεις, το οποίο ήδη ερευνούν ΣΔΟΕ, Υπουργεία, Τελωνεία και άλλες Αρχές, καθώς φαίνεται να διακινούνται στην αγορά αυτοκίνητα-φαντάσματα, τα οποία δεν έχουν καν εκτελωνιστεί νόμιμα (καράβι μετέφερε στην Ελλάδα 1029 οχήματα, από τα οποία εκτελωνίστηκαν 829, ωστόσο το πλοίο αναχώρησε κενό φορτίου!)». Μάλιστα η εφημερίδα αναφέρεται σε περίπτωση  ιδιοκτήτριας της οποίας την BMW 520i «έκοψε» το ΚΤΕΟ, καθώς ο κινητήρας που είχε το αυτοκίνητο δε συμφωνούσε με όσα ανέφεραν τα χαρτιά του – χωρίς φυσικά να τον έχει ποτέ αλλάξει η ίδια.

Ads

ΣΥΡΙΖΑ: Και πολιτικές ευθύνες

Από το ΣΥΡΙΖΑ αναφέρουν πως για την υπόθεση προκύπτει και πολιτική ευθύνη του υπουργείου Οικονομικών. «Το ΣΔΟΕ επέβαλε τα πρόστιμα ύψους 600 εκ. ευρώ, ωστόσο η αρμόδια Εφορία στην οποία έχει διαβιβαστεί η υπόθεση, καθυστερεί αδικαιολόγητα την είσπραξη των προστίμων αυτών. Το υπουργείο Οικονομικών οφείλει να απαντήσει αν η καθυστέρηση αυτή είναι αποτέλεσμα παρασκηνιακών πολιτικών πιέσεων, ή οφείλεται σε άλλους λόγους».