Ακινητοποιημένα είναι τα 27 από τα 40 λεωφορεία που νοίκιασε το υπουργείο Μεταφορών και παρουσίασε πανηγυρικά την Παρασκευή ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, από το αμαξοστάσιο της ΟΣΥ στην οδό Πέτρου Ράλλη που επισκέφτηκε.

Ads

«Εμείς από την πρώτη στιγμή είπαμε ότι θέλουμε να στηρίξουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, πρωτίστως τα λεωφορεία της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης. Αποτελούσε μία δέσμευσή μας πριν χτυπήσει ο κορονοϊός. Η ανάγκη αυτή έγινε ακόμα πιο επιτακτική λόγω του κορονοϊού και με γρήγορα βήματα υλοποιούμε τη δέσμευσή μας», δήλωσε ο Κ. Μητσοτάκης.

Ωστόσο σε αυτοψία που πραγματοποίησε ο Νίκος Παππάς στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη διαπίστωσε ότι είναι ακινητοποιημένα στο συγκεκριμένο αμαξοστάσιο και τα 9 από τα νοικιασμένα λεωφορεία με αποτέλεσμα κανένα από τα λεωφορεία να μην πραγματοποιεί σήμερα δρομολόγια.

Όπως τον ενημέρωσαν οι εργαζόμενοι συνολικά από τα 40 λεωφορεία που νοίκιασε το υπουργείο Μεταφορών, σε δρομολόγια μπήκαν μόνο τα 27 αφού τα υπόλοιπα παρουσίασαν βλάβη.

Ads

Όπως τόνισε στο Κόκκινο ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ «Τα πολυδιαφημισμένα λεωφορεία που παρελήφθησαν βρίσκονται ακινητοποιημένα με βλάβες στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ. πρόκειται για λεωφορεία με 500.000 -700.000 χιλιόμετρα τα οποία νοικιάζονται για 150.000 ευρώ ενώ με λίγα χρήματα περισσότερα θα μπορούσαμε να εξασφαλίσουμε καινούργια».

Ο Νίκος Παππάς χαρακτήρισε την κατάσταση που επικρατεί στα ΜΜΜ ντροπή για το επιβατικό κοινό ενώ επεσήμανε ότι τα λεωφορεία δεν πληρούν τις προδιαγραφές ασφάλειας εν μέσω πανδημίας καθώς έχουν ελάχιστα παράθυρα, ενώ είναι ακατάλληλα για ΑΜΕΑ. 

Να σημειωθεί ότι το συνολικό κόστος των συμβάσεων με τους αναδόχους ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ για 3+1 χρόνια και αφορά την προμήθεια 243 12μετρων και 50 18μετρων αρθρωτών, όλα μεταχειρισμένα δεκαετίας.

Πέραν της μεγάλης καθυστέρησης προμήθειάς τους, καθώς η διαδικασία ξεκίνησε τον περασμένο Σεπτέμβριο και των παρατυπιών στις συμβάσεις (μεταξύ άλλων, τα λεωφορεία δεν έχουν ανοιγοκλεινόμενα παράθυρα), που προκάλεσαν και το προσωρινό «μπλόκο» του Ελεγκτικού Συνεδρίου στα μέσα Φεβρουαρίου, έντονες αντιδράσεις προκαλεί και το γεγονός ότι με λίγα παραπάνω χρήματα η ΟΣΥ θα μπορούσε να προμηθευτεί ολοκαίνουργια και ασφαλή δικά της λεωφορεία.

Όπως προκύπτει από έγγραφο του διευθύνοντος συμβούλου της ΟΣΥ, που έλαβε το Ελεγκτικό Συνέδριο με αρ. πρωτ. ΕΣ 5725/8.2.2021, η διενέργεια της προμήθειας των ανωτέρω λεωφορείων με βραχυχρόνια μίσθωση επιλέχθηκε καθώς «η τιμή ενός καινούργιου λεωφορείου όμοιου με τα προς προμήθεια λεωφορεία στην ευρωπαϊκή αγορά είναι περίπου 210.000,00 ευρώ και, σε κάθε περίπτωση, το κόστος απόκτησης των λεωφορείων με μίσθωση είναι σημαντικά μικρότερο, ανά έτος χρήσης τους, αυτού της απόκτησης καινούργιων, λαμβανομένης υπόψη της σταδιακής απομείωσης της αξίας των τελευταίων».

Κίνημα Αλλαγής: Καθυστερημένα κομπάζει η κυβέρνηση

Mε κοινή τους δήλωση ο Χρήστος Γκόκας, αρμόδιος στη ΚΟ του ΚΙΝΑΛ για τις υποδομές και της μεταφορές και ο γραμματέας του Τομέα Κώστας Κοκκόρης, επικρίνουν την κυβέρνηση πως κομπάζει για την απόκτηση 40 λεωφορείων με leasing, μετά από ένα χρόνο πανδημίας, καθυστερήσεων και ατολμίας αποφάσεων.

Όπως αναφέρουν, γίνεται «στα μέσα Απριλίου και την κορύφωση του τρίτου κύματος της πανδημίας, αντί για τα 300 τουλάχιστον λεωφορεία που έχουν εξαγγελθεί και έπρεπε να βρίσκονται στην κυκλοφορία από τον Αύγουστο».

Τα δύο στελέχη του Κινήματος Αλλαγής, αφού επισημαίνουν ότι ο συνωστισμός στα ΜΜΜ και οι κίνδυνοι που εγκυμονεί στη διάδοση του COVID-19, αποτελώντας επί μήνες εστία υπερμετάδοσης, τονίζουν ότι «απαιτείται ριζική αναδιάρθρωση των συγκοινωνιών, τόσο με αγορά εξοπλισμού, όσο και με πρόσληψη του αναγκαίου προσωπικού».

Οι κ. Γκόκας και Κοκκόρης επισημαίνουν πως «αντί για τους πανηγυρισμούς με την παρουσία του πρωθυπουργού, η κυβέρνηση να φροντίσει, τουλάχιστον, να παραδοθούν για κυκλοφορία και τα 300 λεωφορεία, μέσα στον Απρίλιο».

ΚΚΕ: Μόνο ως κοροϊδία μπορεί να θεωρηθεί η μίσθωση 40 λεωφορείων, μεταχειρισμένων

«Μετά από ένα χρόνο πανδημίας και ενώ τα Μέσα Μεταφοράς έχουν εξελιχθεί σε υγειονομικές “βόμβες” για επιβάτες και εργαζόμενους, μόνο ως κοροϊδία μπορεί να θεωρηθεί η μίσθωση 40 λεωφορείων, μεταχειρισμένων που ανακοινώθηκε απ’ τον κ. Μητσοτάκη χαράματα, σ’ ένα αμαξοστάσιο, όπου τα κρούσματα στους εργαζομένους έχουν χτυπήσει κόκκινο», αναφέρει το ΚΚΕ σε σχόλιό του για την επίσκεψη του πρωθυπουργού στο αμαξοστάσιο της ΟΣΥ.

«Κι όλα αυτά μάλιστα την στιγμή που η κυβέρνηση θα μπορούσε να αξιοποιήσει τον στόλο των λεωφορείων που βρίσκονται ακινητοποιημένα στα αμαξοστάσια και άμεσα να βγάλει στην κυκλοφορία περισσότερα από 300 λεωφορεία, αν χρηματοδοτούσε την αγορά ανταλλακτικών για να επισκευαστούν και αν έκανε τις αναγκαίες προσλήψεις προσωπικού», προσθέτει το σχόλιο του κόμματος και σημειώνει καταλήγοντας:

«Όμως η υποβάθμιση και η απαξίωση των αστικών συγκοινωνιών είναι επιλογή της κυβέρνησης της ΝΔ, όπως και της προηγούμενης του ΣΥΡΙΖΑ, τις συνέπειες της οποίας τις βιώνει ο λαός που στριμώχνεται και ταλαιπωρείται καθημερινά στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, ενώ παραβιάζονται ακόμη και στοιχειώδεις κανόνες προστασίας της υγείας του».