Μια ανάρτηση του Soloύp  με ένα σκίτσο από το graphic novel «Αϊβαλί» που ανήρτησε ο ίδιος ο δημιουργός  την ημέρα μνήμης για τα θύματα του Ολοκαυτώματος, κατέβασε το facebook.

Ads

Όπως γράφει το μήνυμα που εστάλη στον Soloup από την εταρεία, η ανάρτηση «παραβιάζει τους όρους της κοινότητας σχετικά με τα επικίνδυνα άτομα και τις επικίνδυνες οργανώσεις» ενώ τον προειδοποιεί ακόμα και με απενεργοποίηση του λογαριασμού του.

Σε επιστολή του προς το tvxs, o Soloύp διερωτάται τι το «επικίνδυνο» μπορεί να κρύβει ένα σκίτσο από το Αϊβαλί στο Facebook; Και ποιοι είναι τελικά εκείνοι που «τρομοκρατούνται»;

Και συνεχίζει:
«Η «επικίνδυνη» απειλή λοιπόν υπήρξε η εξής: Την ημέρα μνήμης για τα θύματα του ολοκαυτώματος (27 Ιανουαρίου) ανέβασα στη σελίδα μου στο FB ως ελάχιστη συνεισφορά σε αυτό, ένα δισέλιδο από τη γαλλική μετάφραση του
graphic novel Αϊβαλί. Το σκίτσο κάνει μια τριπλή αναφορά στην πύλη του Άουσβιτς, τα συρματοπλέγματα του Γκουαντάναμο και στην αντιπολεμική χαλκογραφία του Francisco Goya: «Grande hazaña! Con muertos!» (Σπουδαίο κατόρθωμα! Με νεκρούς!) Η δική μου ανάρτηση είχε ως τίτλο «Στο δρόμο για τα ολοκαυτώματα» και υπήρχε και η μετάφραση μιας λεζάντας απ’ το κόμικς: «Πάντα οι άνθρωποι κρύβονταν πίσω από αυτή τη δικαιολογία: ΟΙ ΑΛΛΟΙ».

Ads

Ποια είναι λοιπόν η απειλή για τα ψαλίδια του FB; Είναι ο δημιουργός (ή και ο …ζωγράφος) ενός τέτοιου σκίτσου «επικίνδυνο άτομο»; Το να μιλάς για τα θύματα του φασισμού, για την ξενοφοβία και την μισαλλοδοξία συνδέεται με οποιονδήποτε τρόπο με κάποια «επικίνδυνη οργάνωση»; Γατί προτρέχουν πάντα (και) στο FB να προλάβουν το «κακό» που έρχεται σε οποιαδήποτε αντιφασιστική αντίδραση με σκοπό να προστατέψουν εκείνους που θέλουν «να νιώθουν ασφαλείς και να εισπράττουν τον σεβασμό»;

Ενδεικτική της δυσανεξίας κάποιου «θιγμένου» επισκέπτη, υπήρξε το σχόλιο: «Χασάπης ο σκιτσογράφος εμπνέεται με τις κομμένες σάρκες». Κι έτσι απλά, από «Χασάπης» ο σκιτσογράφος (προφανώς και ο ζωγράφος Γκόγια) με ένα σκίτσο που σχολιάζει εκείνους που σφάζουν ανθρώπους στα ολοκαυτώματα, βρέθηκε σφαγμένο το σκιτσάκι απ’ το Αϊβαλί.

Μια ακόμα περίπτωση «δημοκρατικής ευθιξίας» από το FB. Έτσι για να μην έχουμε και πολλές αυταπάτες μέχρι που φτάνουν τα όρια της δημοκρατίας και η ελευθερία του λόγου στα social media.

Αυτοί έχουν το καρπούζι, αυτοί και το μαχαίρι».