Έκοψαν το ρεύμα σε 94χρονη γυναίκα με κινητικά προβλήματα, αν και πλήρωνε κανονικά τους λογαριασμούς, για την… ασφάλειά της.

Ads

Η μόνη ειδοποίηση που είχε ήταν ότι έπρεπε να προσκομίσει ένα ηλεκτρολογικό σχέδιο επειδή είχε προβεί σε αλλαγή παρόχου, αλλά χωρίς την απειλή διακοπής ρεύματος. Αν και ο ανιψιός της την προηγουμένη είχε πάει στα γραφεία του ΔΕΔΔΗΕ και είχε ενημερώσει ότι θα προσκομίσει την επομένη το σχέδιο, ωστόσο, προχώρησαν στη διακοπή του ρεύματος.

Μιλώντας στο Open TV, ο δικηγόρος της, Αλέξης Ντουνιάς, ανέφερε ότι η γυναίκα μόλις διαπίστωσε ότι της είχε κοπεί το ρεύμα κάλεσε την υπηρεσία και ο ανιψιός της εξήγησε στον υπάλληλο ότι η 94χρονη δεν μπορεί να αυτοεξυπηρετηθεί, αλλά εισέπραξε ως απάντηση ότι δεν έχει καταθέσει το πιστοποιητικό. «Η κυρία αυτή πληρώνει κάθε μήνα τις οφειλές της, πληρώνει με πάγια εντολή. Αφού πήγε ο ανιψιός της, τους είπε ότι θα τους φέρει αύριο (σ.σ.: χθες) το πιστοποιητικό, όμως του είπαν “φέρε το πιστοποιητικό και θα το συνδέσουμε μετά”»… Το έγγραφο προσκομίστηκε χθες, αλλά στο μεταξύ η γηραιά κυρία χρειάστηκε τη συνδρομή των γειτόνων της να της μαγειρέψουν και να της ζεστάνουν νερό».

Φυσικά προκλήθηκε σάλος και ο ΔΕΔΔΗΕ εξέδωσε στη συνέχεια ανακοίνωση στην οποία διευκρινίζει ότι η 94χρονη δεν είχε προσκομίσει το πιστοποιητικό ηλεκτρολόγου εγκαταστάτη (Υπεύθυνη Δήλωση Εγκαταστάτη – ΥΔΕ), με το οποίο πιστοποιείται η ασφάλεια της εσωτερικής ηλεκτρικής εγκατάστασης του ακινήτου της.

Ads

«Επισημαίνεται για μια ακόμη φορά, η βαρύτητα και η σημασία των ουσιαστικών επανελέγχων των εσωτερικών ηλεκτρικών εγκαταστάσεων, αφού αυτοί άπτονται της ασφάλειας και ακεραιότητας προσώπων και περιουσιών, δηλαδή οι επανέλεγχοι εξασφαλίζουν τους ίδιους τους καταναλωτές έναντι υπαρκτών κινδύνων (ηλεκτροπληξία, πυρκαγιά κ.λπ.) που μέχρι σήμερα δεν έχουν πλήρως αποτραπεί και που σε ορισμένες περιπτώσεις έχουν οδηγήσει έως και στην απώλεια ζωής», αναφέρει στην ανακοίνωσή του ο ΔΕΔΔΗΕ και ταυτόχρονα «εκφράζει τη λύπη του για την ταλαιπωρία της ηλικιωμένης, υπογραμμίζοντας ότι η αποκοπή της ηλεκτροδότησής της ήταν υποχρέωσή του με βάση τα όσα ορίζει ο νόμος για την ασφάλεια των καταναλωτών και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται για έλλειψη κοινωνικής ευαισθησίας της Εταιρίας που επανειλημμένως έχει αποδείξει έμπρακτα τη στήριξή της στις κοινωνικά ευπαθείς και ευάλωτες ομάδες».

Βέβαια, πώς γίνεται να ρισκάρεις την ασφάλεια ενός υπερήλικα ανθρώπου κόβοντάς του το ρεύμα, επικαλούμενος… την «ασφάλειά» του, είναι μια λογική που μόνο ο ΔΕΔΔΗΕ μπορεί να εξηγήσει. Αντ΄ αυτού θυμίζει, μεταξύ άλλων, ότι «για τη διασφάλισή τους, οι ιδιοκτήτες των ακινήτων οφείλουν, με πρωτοβουλία και ευθύνη τους, να προβαίνουν στον επανέλεγχο των εσωτερικών ηλεκτρικών εγκαταστάσεών τους και στην έκδοση νέας ΥΔΕ, σε τακτά χρονικά διαστήματα, όπως αυτά καθορίζονται στην κείμενη νομοθεσία. Ενδεικτικά, οι κατοικίες πρέπει να επανελέγχονται μετά από 14 έτη, οι επαγγελματικοί χώροι ανά 7 έτη, οι υπαίθριες εγκαταστάσεις ανά 1 έτος κ.λπ.».