Την έγκρισή της για την απόκτηση καταστημάτων του ομίλου Μαρινόπουλου από την Σκλαβενίτης, υπό τις ήδη γνωστές προϋποθέσεις και όρους, έδωσε κατά τη σημερινή της συνεδρίαση η Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Ads

Συγκεκριμένα, η Επιτροπή Ανταγωνισμού, άναψε το πράσινο φως για τη συγκεκριμένη συγκέντρωση θέτοντας, ως αναγκαία προϋπόθεση την υλοποίηση των δεσμεύσεων που ανέλαβε ο εξαγοράζων όμιλος Σκλαβενίτης έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού.

Δηλαδή, την εκποίηση 22 καταστημάτων λιανικής πώλησης και να διατηρηθεί μία μεταβατική χρονική περίοδος 3 ετών και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις, εμπορική συνεργασία με τους μικρούς τοπικούς προμηθευτές της Μαρινόπουλος.

Η έγκριση πραγματοποιήθηκε υπό όρους και προϋποθέσεις (διορθωτικά μέτρα), στη βάση των δεσμεύσεων που ανέλαβε ο Όμιλος Σκλαβενίτης έναντι της Επιτροπής Ανταγωνισμού:

Ads

• Να εκποιήσει συνολικά 22 καταστήματα λιανικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ στους νομούς Αττικής, Ηρακλείου και Λασιθίου, όπου εμφανίζεται οριζόντια αλληλεπικάλυψη δραστηριοτήτων μεταξύ των δύο ομίλων και συγκριτικά υψηλό αθροιστικό μερίδιο αγοράς σε τοπικό επίπεδο.
Ειδικότερα, πρέπει να εκποιηθούν 19 καταστήματα στην Αττική, από τα οποία στους δήμους Πειραιά (4 καταστήματα), Αθηναίων (3 καταστήματα), Αγίου Δημητρίου (3 καταστήματα), Παλαιού Φαλήρου (2 καταστήματα), Νέας Σμύρνης, Αγίου Ιωάννη Ρέντη, Ταύρου, Ασπροπύργου, Νίκαιας, Βριλησσίων και Καλλιθέας (από 1 κατάστημα), καθώς και στο Ηράκλειο Κρήτης (2 καταστήματα) και στο Λασίθι (1 κατάστημα).

• Να διατηρήσει – για μεταβατική χρονική περίοδο τριών ετών και υπό συγκεκριμένες προϋποθέσεις – την εμπορική του συνεργασία με συγκεκριμένους προμηθευτές, και ειδικότερα αφενός με τους τοπικούς προμηθευτές που είχε ο Όμιλος Μαρινόυπολος, και αφετέρου με τους κοινούς προμηθευτές που εξαρτώνται από τους δύο ομίλους σε ποσοστό ανώτερο του 22% των πωλήσεών τους.

Κατά την κρίση της Επιτροπής, τα παραπάνω διορθωτικά μέτρα είναι επαρκή, κατάλληλα και αναλογικά για να διασφαλίσουν συνθήκες αποτελεσματικού ανταγωνισμού στις επιμέρους σχετικές αγορές λιανικής πώλησης ειδών σούπερ μάρκετ σε τοπικό επίπεδο, καθώς και σε αγορές εφοδιασμού (procurement) στην ελληνική επικράτεια.