«Δεν δινόταν η απαραίτητη σημασία σε μεταγωγές κρατουμένων με διαβάθμιση “επικίνδυνος απόδρασης” ώστε να ελέγχονται εξονυχιστικά» είπαν στην πλειονότητα τους οι μάρτυρες αστυνομικοί και φρουροί που κατέθεσαν στο Μικτό Ορκωτό Δικαστήριο ενώπιον του οποίου δικάζεται ο Κώστας Πάσσαρης για την διπλή δολοφονία αστυνομικών του τμήματος Μεταγωγών κατά την απόδραση του από το Γενικό Κρατικό Νοσοκομείο Αθήνας, στις 7 Φεβρουαρίου του 2001.

Ads

Ο Κώστας Πάσσαρης δικάζεται ύστερα από 18 χρόνια για τη δολοφονία των αστυνομικών του Τμήματος Μεταγωγών, Αθανάσιου Δρακόπουλου και Διονύση Αλεβιζόπουλου και τον τραυματισμό του σωφρονιστικού υπαλλήλου Ανδρέα Φυσέκη, στο Νοσοκομείο «Γεώργιος Γεννηματάς» όπου είχε μεταχθεί από τις φυλακές Κορυδαλλού για εξετάσεις. Ο 43χρονος ήταν κρατούμενος σχεδόν ένα χρόνο στον Κορυδαλλό για υποθέσεις ληστειών και με τρόπο που δεν έχει γίνει γνωστό κατάφερε να προμηθευτεί το όπλο με το οποίο πυροβόλησε τους συνοδούς του στο νοσοκομείο.

Απόντος του πρωταγωνιστή, που παραμένει κρατούμενος σε φυλακές της Ρουμανίας, οι μάρτυρες αστυνομικοί, που συμμετείχαν στη μεταγωγή του, έκαναν λόγο για μεταγωγές υπό μία χαλαρή διαδικασία ρουτίνας εκ μέρους των φρουρών που δεν έδιναν σημασία στη διαβάθμιση του κρατούμενου, καθώς θεωρούσαν πως «είναι ελεγμένος από την φυλακή». Είπαν επίσης πως «το χαρτί του Πάσσαρη έγραφε μόνο κλοπές, για τα υπόλοιπα ήταν υπόδικος και δεν ήταν καταγεγραμμένα». Κανείς από όσους κατέθεσαν στο δικαστήριο δεν μπόρεσε να απαντήσει στην ερώτηση της Έδρας για τον τρόπο αλλά και τον χρόνο που προμηθεύτηκε ο Πάσσαρης το όπλο. Δεν γνώριζαν επίσης γιατί ο κρατούμενος είχε τα χέρια δεμένα με χειροπέδες μπροστά αντί για πίσω, αλλά ούτε και πώς κατάφερε να τις λύσει.

Όπως ανέφερε ο εξωτερικός φρουρός των φυλακών, που ήταν παρών στην αιματηρή απόδραση, όλα έγιναν σε κλάσματα δευτερολέπτου. «Είμαι πρώτος και ακολουθεί ο Αλεβιζόπουλος που κρατάει αγκαζέ τον Πάσσαρη. Ακούω από πίσω ένα μπαμ και τον Αλεβιζόπουλο να λέει κάτι σαν “Με έφαγε”. Έπιασε την κοιλιά του και έπεσε κάτω. Ήταν σχεδόν εξ επαφής. Γυρνάω και βλέπω τον κρατούμενο με τεντωμένα μπροστά τα χέρια του. Με πυροβόλησε δύο φορές. Πριν καν πέσω κάτω στο έδαφος, χτύπησε το δεύτερο, το Δρακόπουλο. Ούτε κιχ δεν έβγαλε. Ο Πάσσαρης πήδηξε τις σκάλες και έφυγε. Όλα έγιναν σε κλάσματα δευτερολέπτου. Τα χέρια του ήταν δεμένα όταν πυροβόλησε και όταν πήδηξε τις σκάλες. Λύθηκε μετά».

Ads

Πολιτική αγωγή: Που μπορεί να βρήκε το όπλο;
Μάρτυρας: Δεν ήμουν στην παραλαβή της μεταγωγής και δεν ξέρω πού βρήκε το όπλο.
Πολ. Αγωγή: Ποιος του έδωσε τα χέρια μπροστά; Γιατί κανονικά έπρεπε να ήταν πίσω.
Μάρτυρας: Δεν ξέρω.
Πολ. Αγωγή: Πώς λύθηκαν οι χειροπέδες του;
Μάρτυρας: Μόνο ο ίδιος μπορεί να σας τα πει αυτά… Πολλά μπορεί να έγιναν. Πάντως εμάς δεν μας πλησίασε κάποιος στο νοσοκομείο.

Οι μάρτυρες παρουσιάζουν τον Πάσσαρη «σαν λιοντάρι έξω από κλουβί… αφηνιασμένος». Από την πλευρά της η υπεράσπισή του δήλωσε πως αποδέχεται σχεδόν το σύνολο των κατηγοριών που του αποδίδονται στην Ελλάδα, μεταξύ των οποίων σειρά ανθρωποκτονιών, απόπειρες ανθρωποκτονίας, παράνομη παρακράτηση και άλλα που φέρονται να τελέστηκαν το 2001. Δεν αποδέχεται την κατηγορία της ληστείας πρακτορείου ΔΕΗ στο Περιστέρι κατά την οποία έχασε τη ζωή του ένας υπάλληλος. «Τo modus operandi του Κώστα Πάσσαρη ήταν ένα καπέλο τζόκεϊ και γυαλιά ηλίου, όχι κουκούλα full face ή κράνος, όπως συνέβη στη ληστεία στο Περιστέρι» ανέφερε ο συνήγορος υπεράσπισης. Όταν ρωτήθηκε για το που βρήκε το όπλο, ο δικηγόρος του Πάσσαρη δήλωσε πως δεν μπορεί να τοποθετηθεί: 

  • Υπεράσπιση: Ο κατηγορούμενος αποδέχεται το περιστατικό και εκφράζει τη λύπη του…
  • Πρόεδρος: Εσάς κ. συνήγορε, σας είπε πού το βρήκε το όπλο; Αφού αποδέχεται τις κατηγορίες…
  • Υπεράσπιση: Δεν μπορώ να τοποθετηθώ…

Πάντως η τοποθέτηση της υπεράσπισης ότι ο κατηγορούμενος είναι πλέον «ένας άνθρωπος κοντά στην θρησκεία που έχει αλλάξει τον τρόπο που ενεργεί» προκάλεσε την αντίδραση της Πολιτικής Αγωγής που αναφέρθηκε σε προσπάθεια «αγιοποίησης» ζητώντας να μην λάβει το δικαστήριο υπόψη του τα έγγραφα των ρουμανικών φυλακών για τη διαγωγή του και για τις βραβεύσεις του Κ. Πάσσαρη σε διαγωνισμούς δημιουργικής γραφής και ποίησης.