Ιδιαίτερα επικριτικός για τις επιλογές αλλά και το χειρισμό της κυβέρνησης και του αρμόδιου Υπουργού Στέλιου Πέτσα για την περιβόητη “Λίστα Πέτσα” και την κατανομή της καμπάνιας Μένουμε Σπίτι” εμφανίζεται, μιλώντας στο Τvxs.gr ο πρώην Υπουργός, Βαγγέλης Αντώναρος.

Ads

Σχολιάζοντας την υπόθεση, με την εμπειρία ενός πολιτικού που έχει υπηρετήσει στη θέση του κυβερνητικού εκπροσώπου, ο Βαγγέλης Αντώναρος σημειώνει με νόημα:  “Το μεγαλύτερο λάθος που μπορεί να κάνει κάποιος στην πολιτική είναι να ΞΕΡΕΙ πως έχει λερωμένη τη φωλιά του και να πιστεύει πως μπορεί να κοροϊδέψει τους πάντες  για πάντα και οι άλλοι δεν θα τον πάρουν είδηση. Ε, αυτό δεν συμβαίνει (σχεδόν) ποτέ. Κι όταν σε πάρουν χαμπάρι τότε είναι που πατάς τη μια πεπονοφλουδα μετά την άλλη και τα κάνεις όλα χειρότερα.”

Όπως σημειώνει “Αυτό ακριβώς έγινε με την περίφημη καμπάνια και τις παροχές — αυτή είναι η πιο κατάλληλη λέξη για να μην πω “δωράκια” — που έκανε η κυβέρνηση Μητσοτάκη. Έδωσε γερά ποσά σε λίγους που ήταν και οι ουσιαστικά ωφελημένοι και πέταξε μερικά χιλιάρικα σε πολλούς για να ρίξει στάχτη στα μάτια της κοινής γνώμης. Άλλωστε η καθυστέρηση στη δημοσιοποίηση ΌΛΩΝ ΤΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ — όπως ζητούσαμε πολλοί, μεταξύ των οποίων κι εγώ, από την αρχή — είχε στόχο και το μαγείρεμα τους αλλά επίσης απέβλεπε στο οτι η κοινή γνώμη θα ξέχναγε το θέμα. Κι αυτό δεν έγινε. Άλλωστε τα ερωτήματα, και για τα στοιχεία, είναι πολλά ακόμη και μένουν αναπάντητα. Όπως: Για πόσες καταχωρήσεις πληρώθηκε ο άλφα με  το δείνα  ποσόν; Ποιος έλεγξε αν οι καταχωρίσεις αυτές έγιναν πράγματι; Κι αλλά πολλά.” αναφέρει.

“Τυφλοσούρτης” τα αντικειμενικά κριτήρια διανομής στις διαφημίσεις

Ads

Παράλληλα, σχολιάζοντας τα κριτήρια με τα οποία έγινε η κατανομή, ο Βαγγέλης Αντώναρος σημειώνει ότι είναι απολύτως γνωστοί οι αντικειμενικοί όροι με τους οποίους γίνεται οποιαδήποτε διανομή σε διαφήμιση,  που όμως δεν έχουν εφαρμοστεί στη συγκεκριμένη περίπτωση αφού δεν ήταν αυτός ο στόχος: “Οποιοσδήποτε έχει να διαθέσει ένα ποσόν, μικρό η μεγάλο, για την προβολή η διαφήμιση ενός προϊόντος η μιας υπηρεσίας εφαρμόζει κατα κανόνα γνωστά και αντικειμενικά κριτήρια. Αυτά είναι τυφλοσούρτης και δεν αλλάζουν.”

Όπως αναφέρει, “Εδώ είχαμε κάτι εντελώς διαφορετικό. Κάποιοι (προφανώς μέσα στην κυβέρνηση κι όχι ένας υπάκουος διαφημιστης που εισέπραξε, αν εισέπραξε  κι αυτό απομένει να το δούμε, μια καλή προμήθεια) αποφάσισαν να ανταμείψουν γενναία και να ενθαρρύνουν όσους στηρίζουν, συνήθως άκριτα, την πολιτική τους. Κι έδωσαν κάτι ψίχουλα και σε κάποιους άλλους, όπως σας είπα, για τα μάτια του κόσμου. Ας ψάξει κανείς τι έγινε με τα λιγότερα γνωστά στους Αθηναίους μέσα ενημέρωσης της περιφέρειας, και θα δει ότι σχεδόν όλοι βράζουν από θυμό.”

Ξόδεψαν 20 εκατ. που θα λείψουν από την υγεία και τη στήριξη των αδύναμων

Ως προς τη σκοπιμότητα της διανομής ενός τέτοιου ποσού, εν μέσω πανδημίας, για μηνύματα που θα μπορούσαν να μεταδοθούν ως κοινωνικού χαρακτήρα ο κ. Αντώναρος είναι σαφής: “Εδώ ακριβώς είναι, για να το πω λαϊκά, το ζουμί της υπόθεσης. Ποιος ο λόγος να σπαταλήσει η κυβέρνηση εν μέσω  πανδημίας και οικονομικής κρίσης 20 εκατομμύρια για μια τέτοια καμπάνια; ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΚΑΝΕΝΑΣ. Όλα τα μέσα ενημέρωσης έχουν υποχρέωση — και νομίζω πως στη συντριπτική τους πλειοψηφία θα το έκαναν — να στηρίξουν την καμπάνια ενημέρωσης για τον κορονωιο ΑΠΟΛΥΤΩΣ ΔΩΡΕΑΝ. Και αν κάποιοι δυστροπούσαν, ε τότε οι κρατούντες θα μπορούσαν  να περάσουν μια ακόμη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ε τόσες και τόσες έχουν περάσει, που θα τους υποχρέωναν και νομοθετικά να το κάνουν.”

Όπως εκτιμά ο πρώην Υπουργός, η  στόχευση ήταν διαφορετική: “Ήθελαν να πουν: Μπράβο που μας στηριζετε κι εμείς ανταποδίδουμε με μια γενναία οικονομική ενίσχυση. Κι έτσι βγήκαν 20 εκατομμύρια από το δημόσιο ταμείο. Που τώρα θα λείψουν από την ενίσχυση των υπηρεσιών υγείας η τη στήριξη των αδύναμων. Αλλά ποιος νοιάζεται στη κυβέρνηση για όλα αυτά…Ας μας λιβανίζουν κι όλα τα άλλα μπορούν να περιμένουν. Έτσι σκέφτονται.” καταλήγει, σχολιάζοντας την αντίληψη που υποκρύπτει η πρωτοβουλία αυτή της κυβέρνησης.