Μέχρι το τέλος Ιουνίου έχουν τη δυνατότητα οι ενδιαφερόμενοι κατασκευαστικοί όμιλοι να καταθέσουν στην Αττικό Μετρό φάκελο εκδήλωσης ενδιαφέροντος για το έργο της πρώτης φάσης της νέας γραμμής 4 του Μετρό.

Ads

Πρόκειται για τη γραμμή που θα συνδέει το Γαλάτσι (Άλσος Βεΐκου) με το Γουδή, συνολικού προϋπολογισμού 1,45 δισ. ευρώ (χωρίς ΦΠΑ).

Σύμφωνα με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος που δημοσιοποιήθηκε χθες, το αντικείμενο της σύμβασης που θα υπογραφεί με τον ανάδοχο θα περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την εκπόνηση της οριστικής μελέτης, τη μελέτη εφαρμογής, την κατασκευή των έργων πολιτικού μηχανικού, την προμήθεια, εγκατάσταση, δοκιμές και θέση σε λειτουργία του ηλεκτρομηχανολογικού και σιδηροδρομικού εξοπλισμού. 

Θα περιλαμβάνει επίσης την προμήθεια του τροχαίου υλικού, καθώς και την κατασκευή κέντρου ελέγχου λειτουργίας και κτιρίου συντήρησης και επισκευών συρμών στο αμαξοστάσιο Σεπολίων.

Ads

Ο διαγωνισμός θα διενεργηθεί με κλειστή διαδικασία, ενώ ο συνολικός χρόνος εκτέλεσης του έργου εκτιμάται σε οκτώ χρόνια από την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.

Το έργο έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων 2017 ως έργο προς ένταξη στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020 και συγκεκριμένα στο Επιχειρησιακό Σχέδιο ΥΜΕΠΕΡΑΑ. 

Στόχος είναι το 75% του προϋπολογισμού του να εξασφαλιστεί από κοινοτικούς πόρους και το υπόλοιπο μέσω δανεισμού από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων. 

Όπως σημειώνεται, η Αττικό Μετρό δεν θα προχωρήσει στη ανακήρυξη αναδόχου πριν από την ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ.

Το τμήμα Α της γραμμής U (γραμμή 4), όπως έχει επικρατήσει να λέγεται, θα έχει μήκος περίπου 13 χιλ. και θα περιλαμβάνει 14 σταθμούς για την εξυπηρέτηση πολλών πυκνοκατοικημένων περιοχών του Λεκανοπεδίου, όπως Γαλάτσι, Κυψέλη, Καισαριανή, Ζωγράφου, Ιλίσια και Γουδή. 

Θα συνδέεται με τη γραμμή 2 στον σταθμό Πανεπιστήμιο και με τη γραμμή 3 στον σταθμό του Ευαγγελισμού. Εκτιμάται ότι θα εξυπηρετεί ημερησίως τουλάχιστον 220.000 επιβάτες.