Την αντίδραση της αντιπολίτευσης, συγκεκριμένα της ΝΔ και του Ποταμιού, προκάλεσε η κατάθεση τροπολογίας από τον Χρ.Σπίρτζη στο νομοσχέδιο που αφορά τις βοσκήσιμες εκτάσεις, για τον διορισμό, όπως λέει η ΝΔ, «έξι ατόμων σε 3 θέσεις προέδρων συγκοινωνιακών οργανισμών, ‘σπάζοντας’ τις θέσεις σε Προέδρους και Διευθύνοντες Συμβούλους, παρά το γεγονός ότι αυτό απαγόρευε πρόσφατος νόμος».

Ads

Αιτιολογώντας την απόφασή του να αυξηθεί ο αριθμός των διοικητών τόνισε ότι προκύπτει από την ανάγκη για μια δημοκρατική διοίκηση στους οργανισμούς του Δημοσίου και του έργου αναδιάρθρωσης των αστικών μεταφορών υπέρ των πολιτών και βρίσκεται στον αντίποδα των προτάσεων των απερχόμενων διοικήσεων προς τους θεσμούς εν αγνοία της κυβέρνησης.

Στην ανακοίνωσή του ο βουλευτής της ΝΔ Λ.Αυγενάκης αναφέρει:

«Η απόφαση του κ. Σπίρτζη είναι ένα σοβαρό πολιτικό θέμα με διοικητικές και οικονομικές συνέπειες, σε φορείς που ήδη αντιμετωπίζουν δυσκολίες μετά την καταστροφική πολιτική της Κυβέρνησης τους τελευταίους μήνες.

Ads

» Με τη δημιουργία διακριτών θέσεων Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου, πέραν του γεγονότος ότι διπλασιάζεται το οικονομικό κόστος σε υψηλά αμειβόμενες θέσεις, σε ήδη επιβαρυμμένους οικονομικά φορείς, δημιουργείται μια κατάσταση δυαρχίας, διάσπαση στη συνοχή της διοίκησης, γραφειοκρατία, αύξηση των υπογραφών και εν τέλει κακοδιοίκηση. Εκφράζουμε δε, τις επιφυλάξεις με ποια κριτήρια το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στην Έκθεσή του, αναφέρει ότι δεν προκύπτει επιβάρυνση.

» Η κατάργηση θέσεων υψηλά αμειβόμενων και η συγκέντρωση σε ένα πρόσωπο των αρμοδιοτήτων μεγάλων οργανισμών που προσφέρουν δημόσια αγαθά, μείωσαν το κόστος και επέφεραν συνοχή στη λήψη αποφάσεων, συγκέντρωση των ευθυνών, συνοχή στη διοίκηση, και μείωση των διοικητικών βαρών.

» Αυτό το σύστημα λειτούργησε αποτελεσματικά τα τελευταία χρόνια σε όλους τους φορείς οπού το ίδιο πρόσωπο ασκούσε τις αρμοδιότητες του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου.
Ο κ. Σπίρτζης ως ‘παλαιόν ΠΑΣΟΚ’ και ‘νεοΣΥΡΙΖΑίος’ δείχνει τις πραγματικές προθέσεις του.

» Μοναδικός σκοπός τους την ώρα που η χώρα βρίσκεται στη δυσμενέστερη οικονομική και πολιτική φάση της νεότερης ιστορίας της, είναι η ‘άλωση’ του Κράτους και οι διορισμοί ημετέρων.»

Ο Γιάννης Μανιάτης από την Δημοκρατική Συμπαράταξη αμφισβήτησε τα όσα είπε ο κ. Σπίρτζης ότι δεν θα υπάρξει επιβάρυνση του προϋπολογισμού, υποστήριξε ότι ο διορισμός των προσώπων αυτών καθώς και των συνεργατών τους θα προκαλέσει ετήσια επιβάρυνση της τάξης των 340.000 ευρώ. Καταλόγισε δε, στον αρμόδιο υπουργό ότι ενσωματώνει τις επιβαρύνσεις στο εσωτερικό προϋπολογισμό των Οργανισμών προκειμένου να «αποκρύψει το κόστος» των διορισμών.

Το Ποτάμι αναφέρει:

«Ο κ. Σπίρτζης δεν πτοήθηκε καθόλου από τη δημόσια κατακραυγή και το ‘στραπάτσο’ που έπαθε στην επιτροπή ΔΕΚΟ και με τροπολογία της τελευταίας στιγμής ζητάει να τοποθετήσει και Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο στις τρεις εταιρίες ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΟΑΣΑ.

» Έτσι πάει στα σκουπίδια ο νόμος (4337/2015) που ψηφίστηκε τον προηγούμενο μήνα που προέβλεπε ότι θα υπάρχει μόνο μία θέση Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου στο ΔΣ κάθε εταιρείας.

» Η τροπολογία διπλασιάζει τις θέσεις και ο νέος εκλεκτός της παρέας του Μαξίμου υλοποιεί το αρχικό του σχέδιο.

» Τακτοποιεί ‘τα δικά του παιδιά’ με τον κάθε οργανισμό να σπαταλά άλλα 100.000 ευρώ ετησίως (σύμφωνα με τους μετριότατους υπολογισμούς). Την ίδια στιγμή οι φορολογούμενοι καλούνται να κάνουν την μια περικοπή μετά την άλλη. Αλλά για τους εκπροσώπους του παλαιοκομματισμού αυτά είναι ψιλά γράμματα. Συνεχίζουν να διορίζουν τους κολλητούς τους και στέλνουν το λογαριασμό στους πολίτες. Όπως ακριβώς γινόταν εδώ και δεκαετίες.»