Η γνωστή ρήση του Ισοκράτη, ότι πιο άξιοι να καλούνται Ελληνες είναι όσοι έχουν ελληνική παιδεία παρά όσοι έχουν ελληνική καταγωγή, δεν βρίσκει εφαρμογή σε ένα μικρό ποσοστό κατοίκων της κοινότητας Νυμφόπετρας του Δήμου Βόλβης.

Ads

Η μερίδα αυτή των κατοίκων αντιδρά στη λειτουργία του Δημοτικού σχολείου στο οποίο από τις 21 Ιανουαρίου, επιτέλους, μαθαίνουν γράμματα 136 προσφυγόπουλα από τον παρακείμενο καταυλισμό Βαγιοχωρίου.

Την επόμενη κιόλας από τη λειτουργία του σχολείου, κατατέθηκε επερώτηση στη Βουλή από βουλευτή της Ελληνικής Λύσης με τη συνήθη ακροδεξιά ρητορική περί «ισλαμικού αποικισμού της χώρας», ενώ είχαν προηγηθεί έντονες αντιδράσεις από τον πρόεδρο της τοπικής κοινότητας, ο οποίος είχε πάρει μέρος σε ανάλογες διαμαρτυρίες το 2016, όταν προσφυγόπουλα έκαναν μάθημα στο Δημοτικό της κοινότητας Προφήτη.

Το ιστορικό λειτουργίας του Δημοτικού Νυμφόπετρας έχει ενδιαφέρον, καθώς ήταν κλειστό από το 2010, όταν επί υπουργίας Αννας Διαμαντοπούλου είχαν γίνει συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων. Οι προσπάθειες να λειτουργήσει απέβησαν άκαρπες, παρότι στην περιοχή διαμένει πληθυσμός Ρομά με αρκετά παιδιά, τα οποία εξακολουθούν να μην πηγαίνουν σχολείο.

Ads

Οταν ξεκίνησε η λειτουργία της οργανωμένης προσφυγικής δομής Βαγιοχωρίου στις 7 Οκτωβρίου 2019, ο μεγάλος αριθμός παιδιών κατέστησε επείγον το αίτημα για λειτουργία του σχολείου. Σήμερα στο Δημοτικό πηγαίνουν 136 παιδιά, 40 πηγαίνουν σε νηπιαγωγείο εντός της δομής, 50 παιδιά γυμνασίου φοιτούν σε διάφορα σχολεία της περιοχής, όπως και 30 παιδιά του λυκείου.

Το δημοτικό συμβούλιο Βόλβης σε συμφωνία με την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας αποφάσισε να παραχωρηθεί το κλειστό σχολείο της Νυμφόπετρας διότι τα 136 παιδιά (6 με 12 ετών) δεν θα χωρούσαν στο Δημοτικό του Προφήτη, χωριό στο οποίο είχαν καταγραφεί ντροπιαστικές αντιδράσεις το 2016. Ολόκληρο το 2020 τα παιδιά δεν παρακολούθησαν μαθήματα διότι… δεν δημοσιεύτηκε το απαιτούμενο ΦΕΚ.

Τα πράγματα άλλαξαν όταν η δομή Βαγιοχωρίου απέκτησε διοικητή, καθώς ο Γιώργος Τσαούσης επέδρασε καταλυτικά στην επίσπευση των διαδικασιών, με αποτέλεσμα να εκδοθεί το ΦΕΚ στο τέλος του περασμένου Αυγούστου αλλά και η απόφαση λειτουργίας του σχολείου τον Ιανουάριο 2021, αφού ο Δήμος Βόλβης είχε ήδη εξοπλίσει το σχολείο.

Οι αντιδράσεις είχαν ενορχηστρωτή και κύριο εκφραστή τον κοινοτάρχη Γιώργο Δαμιανού, με διαρκείς οχλήσεις για επίδειξη εγγράφων, φωτογραφήσεις των λεωφορείων μεταφοράς των μαθητών για να μη χρησιμοποιούνται ως μέσο μεταφοράς και Ελλήνων μαθητών, αναφορές σε μέσα ενημέρωσης σε «λαθρομετανάστες», επίκληση μετάδοσης του κορονοϊού και εξώδικα στον δήμαρχο Βόλβης Διαμαντή Λιάμα.

Σε απάντηση, ο διοικητής της δομής κ. Τσαούσης έκανε αναφορές στην αστυνομία με αποτέλεσμα να επιληφθεί –με ενεργό ενδιαφέρον– το τμήμα Αντιμετώπισης της Ρατσιστικής Βίας. Μία μέρα μετά το άνοιγμα του σχολείου κατατέθηκε ερώτηση στην υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως από τον Κωνσταντίνο Χήτα, στην οποία ζητά κλειστά σχολεία στις δομές και αναφέρει ότι «σε σύνολο 550 γηγενών κατοίκων, εγκαταστάθηκαν πλέον των 2.000 αλλοδαπών μουσουλμάνων, αλλοιώνοντας πλήρως την εθνολογική και πληθυσμιακή σύνθεση της περιοχής».

«Οι αντιδράσεις ελάχιστων, δεν έχουν κανένα νόμιμο έρεισμα, προσκρούουν ακόμη και στην κοινή λογική», αναφέρει με δήλωσή του στην «Εφ.Συν.» ο κ. Τσαούσης, σημειώνοντας για τη λειτουργία του σχολείου: «Ακολουθήθηκαν στο ακέραιο όλες οι προβλεπόμενες διαδικασίες, τα παιδιά είναι νομίμως διαμένοντα στην Ελλάδα και εμβολιασμένα στο σύνολό τους».

Διερωτάται μάλιστα: «Αλήθεια, τι ακριβώς ζητούν όσοι διαμαρτύρονται; Να έρθουμε σε σύγκρουση με τη συνταγματική επιταγή και τη νομοθεσία και να μη στείλουμε τα παιδιά στην υποχρεωτική εκπαίδευση;».

Τονίζοντας ότι είναι πρόθυμος να ακούει την τοπική κοινωνία, «όχι όμως και να ανεχτούμε όσους δημιουργούν αναίτια ένταση με μαγκιές, απειλές και ύβρεις, προσπαθώντας να αναζητήσουν διέξοδο στην ανυπαρξία της προσωπικότητάς τους ή ακόμη και να χτίσουν πολιτικές καριέρες. Είναι τυχαίο, άλλωστε, που τις “αυθόρμητες” αντιδράσεις κατοίκων “αξιοποίησε” αμέσως ανάλογα πολιτικό κόμμα, διαστρεβλώνοντας μάλιστα ταυτόχρονα την αλήθεια;»

Πηγή: efsyn.gr