Κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή, έγινε γνωστή από το Υπουργείο Παιδείας, μια διευκρίνιση για την επαναλειτουργία σχολείων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, που αποκλείει κάποια παιδιά του γυμνασίου από την επιστροφή τους στα θρανία. Η εξαίρεση αφορά στα παιδιά που φοιτούν σε γυμνάσια με λυκειακές τάξεις. Κι αυτό, γιατί στα συγκεκριμένα σχολεία, απασχολούνται καθηγητές και στο γυμνάσιο και στο λύκειο και δεν υπάρχει η δυνατότητα οι καθηγητές να κάνουν τα μισά μαθήματα δια ζώσης και τα άλλα μισά διαδικτυακά.

Ads

Η διάταξη αυτή επηρεάζει κυρίως σχολεία της επαρχίας, αλλά και τα μουσικά γυμνάσια της Αθήνας που έχει χαρακτηριστεί ως «Κόκκινη ζώνη». Τα παιδιά αυτά, θα συνεχίσουν την τήλε – εκπαίδευση σε αντίθεση με τους συμμαθητές τους σε όλη την υπόλοιπη χώρα.

Για κακό σχεδιασμό και εξαίρεση εις βάρος συγκεκριμένης ομάδας μαθητών, κάνουν λόγο γονείς του Μουσικού Γυμνασίου Αθήνας, μιλώντας στο tvxs.gr οι οποίοι διεκδικούν μέσω των συλλόγων γονέων αλλά και με επιστολή τους στο υπουργείο, την άμεση επιστροφή των παιδιών στα θρανία. Το βασικό τους επιχείρημα είναι ότι καταλύεται η ισότητα για το δικαίωμα στην εκπαίδευση των μισών μαθητών της χώρας. Το ίδιο επιχείρημα έχουν και γονείς παιδιών λυκείου, που παραμένουν κλειστά σε αντίθεση με άλλα που βρίσκονται σε πράσινες περιοχές.

Επιπλέον, ζητούν διευκρινίσεις από την υπουργό. «Μπορείτε παρακαλώ να διευκρινίσετε ποιοι είναι  οι λόγοι που επιβάλλουν τη διαφοροποίηση αυτή στα Γυμνάσια με λυκειακές τάξεις, δηλαδή εάν αυτοί είναι τεχνικής φύσεως (π.χ αδυναμία παροχής εξοπλισμού για την παροχή τηλεκπαίδευσης από το χώρο του σχολείου) ή είναι άλλης «γραφειοκρατικής» φύσεως που έχει να κάνει με την οργάνωση και διοίκηση των συγκεκριμένων σχολείων ή και άλλοι;» ρωτάει η Λητώ Χριστοδουλόπουλου, μητέρα μαθήτριας του Μουσικού Γυμνασίου Αθήνας, το υπουργείο Παιδείας.

Ads

Θέτει επίσης το ερώτημα, γιατί εφόσον  κρίθηκε απαραίτητη από το Υπουργείο Παιδείας η επιστροφή των μαθητών στα σχολεία για την κοινωνικοποίησή τους και για ψυχολογικούς λόγους λόγω του ότι βρίσκονται για μεγάλο διάστημα κλεισμένα στο σπίτι τους, πώς το Υπουργείο εξαιρεί τα παιδιά του Γυμνασίου με λυκειακές τάξεις αυτό που κρίθηκε απαραίτητο για όλους τους άλλους μαθητές Γυμνασίων ανά την επικράτεια.

«Αναρωτιόμαστε γιατί το Υπουργείο Παιδείας δεν λαμβάνει τα απαραίτητα μέτρα ώστε να λειτουργήσουν και τα εν λόγω Γυμνάσια» λέει στο tvxs.gr η Μανία Μπενίση, μητέρα παιδιού της 2ας γυμνάσιου. «Εκτός από την αδικία που προκύπτει από την διάκριση αυτή, το υπουργείο πρέπει να αντιληφθεί, ότι η διάταξη αυτή αφήνει τα παιδιά μας εκτός του σχολικού περιβάλλοντος για όσο καιρό διαρκεί η πανδημία. Τα άλλα παιδιά θα μπαινοβγαίνουν στα σχολεία μέχρι να τελειώσει η πανδημία, τα δικά μας θα είναι μονίμως σε εγκλεισμό!»

«Σαφώς η ανωτέρα βία λόγω της πανδημίας που μαστίζει τη χώρα μπορεί παρεμποδίσει το δικαίωμα στην εκπαίδευση αλλά όχι με καταχρηστικό τρόπο όπως η ανωτέρω με Αριθ. Πρωτ.: 10939/ΓΔ4  εγκύκλιος κάνει» συμπληρώνει η Λητώ Χριστοδουλοπούλου.

Την ώρα που οι γονείς των παιδιών του Μουσικού Γυμνασίου Αθήνας, παλεύουν δυναμικά για τη μη εξαίρεση τους από την επιστροφή στο σχολείο, η μόνη λύση που φαίνεται να προκρίνεται ως εφικτή, είναι στα συγκεκριμένα σχολεία να εφαρμοστεί και στα λύκεια η δια ζώσης εκπαίδευση. Αυτό φαίνεται να προβληματίζει ωστόσο μια άλλη μερίδα γονέων, που φοβούνται τον μεγάλο συνωστισμό στα εν λόγω συγκροτήματα.

«Σε κάθε περίπτωση, το υπουργείο οφείλει άμεσα να φροντίσει ώστε και τα παιδιά μας, να επιστρέψουν στα θρανία, όπως ισχύει για όλα τα υπόλοιπα παιδιά του γυμνασίου» τονίζουν οι γονείς, οι οποίοι συντάσσονται επίσης και με τις γενικές αποφάσεις των Ομοσπονδιών Γονέων,  μέσω των οποίων διεκδικούν ασφαλή τρόπο επαναλειτουργίας των σχολείων, με ολιγομελή τμήματα και επί πλέον καθηγητές.