Ένας ακόμα αριστούχος στερήθηκε την εισαγωγή του στη σχολή που ήθελε, αν και κατάφερε να συγκεντρώσει περισσότερα από 20.000 μόρια, λόγω της θέσπισης της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής. Η Νίκη Κεραμέως έλαβε μια ακόμα επιστολή, αυτή τη φορά από μαθητή με 20.946 μόρια.

Ads

Ο μαθητής Θανάσης Ανδρεάδης κάνει «επίκληση για να ανταμειφθούν οι κόποι του» όπως γράφει χαρακτηριστικά και τονίζει ότι έζησε μια «χρονιά άγχους και τηλεκπαίδευσης, με ελάχιστες στιγμές ξεγνοιασιάς».

«Μαθαίνω, πως για 0,53 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο, δεν δικαιούμαι να φοιτήσω στη σχολή της επιθυμίας μου. Μαθαίνω πως ο άριστος βαθμός (18,9) που έγραψα στο γραμμικό σχέδιο – το μόνο μάθημα που σχετίζεται με τις σπουδές που θέλω να ακολουθήσω – δεν σημαίνει τίποτα. Και νιώθω πάλι άδειος» γράφει στην επιστολή που δημοσιεύει το alfavita.gr.

Η επιστολή του:

«Αυτή θα είναι μια ακόμη ανοιχτή επιστολή σχετικά με τις ελάχιστες βάσεις εισαγωγής (ΕΒΕ), και συγκεκριμένα, αυτές που εφαρμόστηκαν στα ειδικά μαθήματα σχεδίου. Μια ακόμη επίκληση για να ανταμειφθούν οι κόποι μου, καθώς και οι κόποι όλων των παιδιών που αρίστευσαν αλλά δεν μπορούν να κυνηγήσουν τα όνειρα τους.

Ads

Ονομάζομαι Θανάσης Ανδρεάδης, είμαι τελειόφοιτος γενικού λυκείου και έλαβα μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις το 2021. Έζησα μια χρονιά άγχους και τηλεκπαίδευσης, μια χρονιά με ελάχιστες στιγμές ξεγνοιασιάς. Ακόμα και ο ίδιος αναρωτιέμαι πως κατάφερα να συνεχίζω να προσπαθώ, πως κατάφερα να παρακολουθώ συγκεντρωμένος τα μαθήματα μου μέσω μιας οθόνης, την οποία έβλεπα περισσότερες ώρες την ημέρα από ότι την οικογένειά μου.

Τα κατάφερα όμως και μέσω των πανελλαδικών εξετάσεων συγκέντρωσα 20.946 μόρια, 17.706 από τα μαθήματα κατεύθυνσης και 3.240 από τα ειδικά μαθήματα σχεδίου.

Έτσι, μετά από μια χρονιά που με έκανε να αισθάνομαι άδειος, ένιωσα ξαφνικά να γεμίζω από ικανοποίηση, να νιώθω πως οι προσπάθειες μου απέδωσαν. Και ξαφνικά, λίγες μέρες πριν καταθέσω το μηχανογραφικό μου μαθαίνω πως στις 24 Μαΐου ανακοινώθηκε πως η ΕΒΕ εφαρμόζεται ξεχωριστά στα 4 μαθήματα κατεύθυνσης, και ξεχωριστά στο ελεύθερο σχέδιο, και στο γραμμικό σχέδιο. Μαθαίνω, πως για 0,53 μονάδες στο ελεύθερο σχέδιο, δεν δικαιούμαι να φοιτήσω στη σχολή της επιθυμίας μου.

Μαθαίνω πως ο άριστος βαθμός (18,9) που έγραψα στο γραμμικό σχέδιο – το μόνο μάθημα που σχετίζεται με τις σπουδές που θέλω να ακολουθήσω – δεν σημαίνει τίποτα.

Και νιώθω πάλι άδειος.

Τις τελευταίες μέρες λοιπόν, πρέπει βεβιασμένα να αποφασίσω τη σχολή που θα δηλώσω στο μηχανογραφικό όσο ταυτόχρονα αναρωτιέμαι πώς, ενώ αρίστευσα, δεν δικαιούμαι καν να δηλώσω τη σχολή που επιθυμώ. Αναρωτιέμαι πώς ένας μαθητής που συγκέντρωσε χιλιάδες μόρια λιγότερα από εμένα έχει πιθανότητες να φοιτήσει στην αρχιτεκτονική του ΑΠΘ ενώ εγώ όχι. Αναρωτιέμαι, πώς ένα μάθημα που δε διδάχτηκα στο σχολείο, που απαιτεί φυσική παρουσία και που βαθμολογείται υποκειμενικά μου στερεί μια θέση στην σχολή που επιθυμούσα.

Και όχι, τα δίωρα ενισχυτικά μαθήματα της ΕΔΕΜ δεν είναι ικανά να προετοιμάσουν ένα μαθητή για μια εξάωρη εξέταση ενώ η καθυστερημένη εισαγωγή τους (Ιανουάριος 2021) ως μαθήματα εκτός σχολικού ωραρίου κατέστησε αδύνατη την παρακολούθηση τους από έναν μαθητή με υπερφορτωμένο πρόγραμμα.

Και όχι, η επιθυμία μου να φοιτήσω σε μια συγκεκριμένη αρχιτεκτονική σχολή δε σημαίνει απαξίωση άλλων τμημάτων.

Κυρία Κεραμέως, εστιάστε στο πώς θα μορφώσετε και όχι στο ποιους θα μορφώσετε!

Με εκτίμηση, Θανάσης Ανδρεάδης»

Νέα επιστολή στην Κεραμέως: Θα έρθετε αντιμέτωπη με θυμωμένους νέους
Άλλη μια επιστολή έλαβε στο ηλεκτρονικό της ταχυδρομείο η Νίκη Κεραμέως με φόντο την Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής που αφήνει εκτός ΑΕΙ σχεδόν 20.000 μαθητές, αλλά και χιλιάδες άλλους εκτός σχολών της επιθυμίας τους. Η τελευταία, αυτή, επιστολή γράφθηκε από τη θεία ενός υποψηφίου που συγκέντρωσε 17.151 μόρια, αλλά η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής στις πρακτικές δοκιμασίες / αθλήματα για τα ΤΕΦΑΑ τον αφήνει εκτός των σχολών ης αρεσκείας του.

Στην επιστολή η θεία του υποψηφίου παραθέτει όλες τις δυσκολίες που αντιμετώπισε ο μαθητής και η οικογένειά την περασμένη μαθητική χρονιά και ζητά έστω και τώρα ν’ αλλάξει ο νόμος, προειδοποιώντας την μάλιστα πως σε διαφορετική περίπτωση «αργά ή γρήγορα» θα έρθει αντιμέτωπη «με νέους θυμωμένους και νέους συναισθηματικά καταρρακωμένους».

Αναλυτικά η επιστολή:

«Αξιότιμη κα Υπουργέ

Προς λύπη μου διεπίστωσα χθες τον νόμο περί Ειδικής Βάσης Εισαγωγής, όσον αφορά συγκεκριμένα στις πρακτικές δοκιμασίες / αθλήματα για τα ΤΕΦΑΑ. Προς δυσάρεστη έκπληξή τους την ίδια διαπίστωση έκαναν και δεκάδες υποψήφιοι, που είδαν τους στόχους και τα όνειρά τους να γκρεμίζονται, όταν ο σχεδιασμός του μηχανογραφικού τους τούς «πέταξε» εκτός των σχολών επιθυμίας τους.

Αυτό συνέβη στον ανιψιό μου, παιδί εξαμελούς οικογένειας, κάτοικο νήσου και επαρχίας, που παρά τις δυσκολίες και αντιξοότητες, έθεσε το στόχο του, έδωσε τον αγώνα του, διάβασε, κόπιασε… Ο ίδιος και οι γονείς του αφιέρωσαν χρόνο και χρήματα σε φροντιστήρια, καθώς και στη μεταφορά από και προς τις αθλητικές εγκαταστάσεις για τις προπονήσεις του, διανύοντας χιλιόμετρα κάθε εβδομάδα. Όταν κι εφόσον η πανδημία η καραντίνα το επέτρεπαν, με κλειστές αθλητικές εγκαταστάσεις για πολύ καιρό… Μετέβησαν και στην πρωτεύουσα φυσικά, προκειμένου να εξεταστεί στα αθλήματα. Το αποτέλεσμα της προσπάθειάς του: 17, 151 μόρια. Η χαρά του μεγάλη εκείνη τη μέρα. Τη μοιραστήκαμε όλοι και νιώσαμε περηφάνια για το παιδί μας. Και ακόμα νιώθουμε. Αλλά πλέον αισθανόμαστε λύπη και θυμό, που αντικρίσαμε χθες έναν νέο θλιμμένο και απογοητευμένο. Έναν νέο που κάθε άλλο παρά χαρά και περηφάνια θα έπρεπε να αισθάνεται για τον εαυτό του.

Εξηγήστε παρακαλώ σε αυτούς τους νέους, που κόπιασαν, που προσπάθησαν, που πέτυχαν – αφού τα 16000 και τα 17000 μόρια μόνο επιτυχία μπορεί να θεωρηθεί – γιατί έμειναν εκτός σχολών που μέχρι πέρσι είχαν ως βάση εισαγωγής 13000 και 14000 μόρια…

Εξηγήστε παρακαλώ γιατί τα παιδιά αυτά μόλις χθες ενημερώθηκαν για την ΕΒΕ στα ειδικά μαθήματα.

Εξηγήστε παρακαλώ στον ανιψιό μου, πώς από τη μια στιγμή στην άλλη η επιτυχία του θεωρήθηκε από το σύστημα μηχανογραφικών αποτυχία.

Εξηγήστε παρακαλώ στον ανιψιό μου, γιατί ο νόμος σας γκρέμισε τα όνειρά του μέσα σε λίγα λεπτά.

Εξηγήστε παρακαλώ τους λόγους που αφήνετε εκτός πανεπιστημίων νέους με υψηλές επιδόσεις στις πανελλαδικές εξετάσεις. Αναλύστε τους τα κριτήρια που σας οδήγησαν στη θέσπιση των ΕΒΕ. Με επιχειρήματα που θα τους πείθουν. Κι επίσης, εξηγήστε, γιατί δεν ενημερώθηκαν όταν έπρεπε, προκειμένου να προετοιμαστούν κατάλληλα, να γνωρίζουν τι πρέπει να προσέξουν περισσότερο ή έστω, και λυπάμαι που το ξεστομίζω, να … συγκρατήσουν τη χαρά τους…

Εξηγήστε, τέλος, σε αυτούς τους γονείς και σε αυτές τις οικογένειες, που τόσο καιρό στέκονται δίπλα στα παιδιά και στα όνειρά τους, ηθικά και οικονομικά, πώς να ανακουφίσουν συναισθηματικά τα παιδιά τους, που από χθες βλέπουν μαύρο και είναι απαρηγόρητα. Πώς να τα κάνουν να χαμογελάσουν πάλι και να πιστέψουν ξανά στον εαυτό τους.

Θα σας παρακαλέσω να κάνετε κάτι, έστω και τελευταία στιγμή, γιατί η κατάσταση που έχει δημιουργηθεί είναι πολύ άδικη και κατά την προσωπική μου άποψη, καθόλου αξιοκρατική. Ήταν μια πολύ δύσκολη χρονιά για τους μαθητές, και αντί να τους στηρίξετε, τους φυλάσσατε επιπλέον και μεγαλύτερα εμπόδια για το τέλος. Και αυτή σας η πράξη θα σας φέρει αργά ή γρήγορα αντιμέτωπους με νέους θυμωμένους και νέους συναισθηματικά καταρρακωμένους. Δεν ξέρω ειλικρινά τι είναι χειρότερο. Επαναξιολογήστε την κατάσταση και αλλάξτε κάποιες παραμέτρους άμεσα, τα παιδιά αυτά κρέμονται από τα χείλη σας και βασίζονται σε εσάς! Αποδείξτε τους ότι η προσπάθειά τους άξιζε τον κόπο…

Με εκτίμηση,

Τσουκαλά Ειρήνη».