Σε ριζικές αλλαγές σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, το τέλος ταξινόμησης αλλά και τα τεκμήρια διαβίωσης των αυτοκινήτων προσανατολίζεται το οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης, μετά και τις συναντήσεις που είχε με τους φορείς του κλάδου των αυτοκινητοβιομηχανιών.

Ads

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας «Έθνος», αν και οι τελικές αποφάσεις δεν έχουν ληφθεί, η κυβέρνηση προσανατολίζεται να επιφέρει σημαντικές μεταρρυθμίσεις στη φορολόγηση των αυτοκινήτων, τη στιγμή που η εγχώρια αγορά, κατά τους εκπροσώπους του κλάδου, σημειώνει κάθετη πτώση σε ό,τι αφορά της πωλήσεις τόσο νέων όσο και μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Σε ό,τι αφορά τα τέλη κυκλοφορίας, το οικονομικό επιτελείο σχεδιάζει να προχωρήσει σε μείωση του ορίου εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) στα λεγόμενα «μηδενικά τέλη», με το νέο όριο να διαμορφώνεται, όπως όλα δείχνουν στα 80 gr./CO2 από 99 gr./CO2 που είναι μέχρι σήμερα.

Με τη μέθοδο αυτή, το υπουργείο Οικονομικών φιλοδοξεί να τονώσει τα έσοδά του, καθώς την τελευταία πενταετία το ποσοστό των καινούριων αλλά και εισαγόμενων μεταχειρισμένων ΙΧ δεν καταβάλουν Τέλη Κυκλοφορίας, αφού οι εκπομπές ρύπων CO2 είναι κάτω από τα 100 γραμμάρια.

Ads

Αναφορικά, εξάλλου, με τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, υπάρχουν ήδη στο τραπέζι δύο προτάσεις: είτε η επιβολή ειδικού φόρου στα ντίζελ αυτοκίνητα, λόγω της ρύπανσης μικροσωματιδίων που προκαλούν οι εκπομπές ρύπων τους στην ατμόσφαιρα είτε η αύξηση της τιμής στο πετρέλαιο κίνησης κίνησης.

Ως προς τη διαμόρφωση του τέλους ταξινόμησης, το ΥΠΟΙΚ προσανατολίζεται στην κατάργηση του κριτηρίου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση για τη φορολόγησή τους.

Αντ’ αυτού προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), ή η μέση εργοστασιακή τιμή των 5 χωρών, όπου το εργοστάσιο δηλώνει την υψηλότερη εργοστασιακή αξία, με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.

Ταυτόχρονα, σύμφωνα με πληροφορίες του enikonomia.gr, τα αυτοκίνητα με αξία έως και 15.000 ευρώ δεν θα είχαν καθόλου τεκμήριο ενώ πάνω από τις 15.000 θα επιβάλλονταν τεκμήρια αναλογικά με την αξία των οχημάτων.

Παράλληλα, η κυβέρνηση εκτιμά ότι θα πρέπει να αντικατασταθεί το υπάρχον σύστημα απόσυρσης αυτοκινήτων από ένα πιο δίκαιο σύστημα, το οποίο θα ενέχει χαρακτήρα επιδότησης σε οχήματα με χαμηλή τιμή αγορά.

Τέλος, σε ό,τι αφορά το τεκμήριο πολυτελούς διαβίωσης, με δεδομένο η επιβολή και η αύξηση του Φόρου Πολυτελούς Διαβίωσης στα ΙΧ δεν αναμένεται να αυξήσει τα έσοδα, είναι πολύ πιθανό ο συγκεκριμένος φόρος να υπολογίζεται με βάση την αξία λιανικής, ώστε στην «τσιμπίδα» της εφορίας να πέσουν εκατοντάδες χιλιάδες ιδιοκτήτες αυτοκινήτων που μπορεί να κινούνται με κινητήρες ακόμη και 1.400 κ.εκ. αλλά η αξία απόκτησής τους να ξεπερνά τις 35.000 ευρώ.