Σε αλλαγές του τρόπου υπολογισμού της βαθμολογίας σε ορισμένα μαθήματα της Α’ Λυκείου, ώστε να γίνει ευκολότερη η προαγωγή των μαθητών στην επόμενη τάξη προχώρησε υπηρεσία του υπουργείου Παιδείας σε σχετική οδηγία της προς τα σχολεία, ζητώντας μάλιστα από τους διευθυντές να προβούν σε νέα έκδοση των αποτελεσμάτων με τις βαθμολογικές επιδόσεις. Οι εν λόγω αλλαγές έρχονται μετά το βατερλώ στις εξετάσεις της Α’ Λυκείου με τον αριθμό των μετεξεταστέων μαθητών να αυξάνεται κατά περίπου 40%.

Ads

 
Σύμφωνα με το Έθνος, η οδηγία που έστειλε η Ομάδα Υποστήριξης my school του υπουργείου αναφέρει ότι πρέπει να γίνεται συμψηφισμός Φυσικής, Χημείας, Βιολογίας εάν ο μαθητής έχει αποτύχει σε κάποιο από αυτά τα μαθήματα.
 
Στην οδηγία σημειώνεται: «Μέχρι τώρα στις Φυσικές Επιστήμες, αν ο μαθητής σε ένα από τα κλαδικά μαθήματα (Φυσική, Χημεία, Βιολογία) είχε βαθμό κάτω από τη βάση, τότε παραπεμπόταν στο μάθημα. Πλέον, αν σε ένα από αυτά τα μαθήματα έχει βαθμό κάτω από τη βάση, αλλά ο βαθμός του μαθήματος ‘Φυσικές Επιστήμες’ (που προκύπτει από αυτά τα 3 κλαδικά μαθήματα) είναι πάνω από τη βάση, τότε ο μαθητής προάγεται».
 
Επιπροσθέτως οι διευθυντές καλούνται να εκδώσουν νέα αποτελέσματα. Από το υπουργείο Παιδείας τονίστηκε χθες ότι «η εν λόγω οδηγία ενημερώνει τα σχολεία για την ενσωμάτωση των αλγοριθμικών κανόνων για τον υπολογισμό του μέσου όρου που προβλεπόταν από το ΠΔ 68/2014 το οποίο είναι σε ισχύ από τις 7 Μαΐου του 2014 στην εφαρμογή myschool».
 
Εκτιμάται πως η κίνηση του υπουργείου – σημειώνεται ότι η οδηγία γνωστοποιείται μόλις μια ημέρα μετά τα σχετικά δημοσιεύματα για την αύξηση των μετεξεταστέων – είναι μια προσπάθεια να μειωθεί ο αριθμός των μαθητών που «μένουν».

Τη διευκρίνιση ότι προάγονται οι μαθητές της Α’ Λυκείου που έχουν αποτύχει σε Φυσική – Χημεία -Βιολογία, αλλά με τον συμψηφισμό των βαθμών τους στα τρία μαθήματα έχουν πάνω από 8, έκανε ο υφυπουργός Παιδείας, Αλέξανδρος Δερμετζόπουλος. Έριξε δε ευθύνες σε «κάποιους διευθυντές Λυκείων ότι δεν προέβησαν στο προβλεπόμενο από το νόμο συμψηφισμό» ενώ υποστήριξε ότι είναι πολύ νωρίς για να υπολογιστεί πόσοι μαθητές απέτυχαν.
 
Σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς, φέτος έχει αυξηθεί ο αριθμός των γραπτών κάτω από τη βάση και ο αριθμός των μαθητών που μένει μετεξεταστέος για τον Σεπτέμβριο ενδεχομένως να είναι αυξημένος έως 40% σε αρκετά μαθήματα. Επισημαίνεται δε ότι η εν λόγω αύξηση οφείλεται στην αλλαγή του τρόπου υπολογισμού του βαθμού προαγωγής αλλά και στην Τράπεζα Θεμάτων.
 
Ο υπουργός Παιδείας, Ανδρέας Λοβέρδος, πάντως ανέφερε ότι θα ήταν λάθος να καταργηθεί η Τράπεζα Θεμάτων: «ένας θεσμός που οξύνει την κριτική σκέψη του μαθητή και που αν εφαρμοστεί σωστά, που από φέτος θα εφαρμοστεί σωστά, μπορεί να βοηθήσει πάρα πολύ την εκπαιδευτική διαδικασία».
 
Υπενθυμίζεται ότι η τράπεζα θεμάτων έχει ήδη οδηγήσει μια φορά σε φιάσκο καθώς μέσω της ΟΙΕΛΕ ήρθε στο φως καταγγελία για απάτη από ιδιωτικό σχολείο. Επί της ουσίας καταγγέλλεται ευθεία παραχάραξη ενδοσχολικών διαδικασιών (και πιο συγκεκριμένα της Τράπεζας Θεμάτων για τις εξετάσεις της Α’ Λυκείου) καθώς το σχολείο δήλωνε πλαστό πρόγραμμα εξετάσεων στο Υπουργείο και έδινε άλλο στους μαθητές στους οποίους γνωστοποιούσε τα θέματα.