Μέχρι τον Μάρτιο του 2017 έχει περιθώριο η κυβέρνηση να ολοκληρώσει τα έργα των αυτοκινητόδρομων και να απορροφήσει τις κοινοτικές επιδοτήσεις.

Ads

Σε περίπτωση που δεν τα καταφέρει εντός της προθεσμίας, θα υποχρεωθεί να επιστρέψει τις κοινοτικές επιδοτήσεις, που υπολογίζονται σε 4-5 δισ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον Χρήστο Σπίρτζη, πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί όσο γίνεται περισσότερα έργα που χρηματοδοτούνται από το τρέχον ΕΣΠΑ το οποίο λήγει στο τέλος του χρόνου, προκειμένου να μην χαθούν χρήματα και να μεταφερθούν όσο γίνεται λιγότερα έργα- γέφυρες στο νέο ΕΣΠΑ.

Ποια είναι τα έργα

Τα έργα είναι οι αυτοκινητόδρομοι, οι επεκτάσεις του Μετρό και τα σιδηροδρομικά, ενώ σε ό,τι αφορά το μετρό Θεσσαλονίκης υπάρχει παράταση της χρηματοδότησης έως και τον Μάρτιο του 2020.

Ads

Σε συνάντηση που είχε ο υπουργός με τον Πρόεδρο της ΕΤΕπ, Βέρνερ Χόγιερ, για την ολοκλήρωση των έργων τέθηκε στο τραπέζι και το θέμα της επέκτασης του προαστιακού από το Λαύριο έως τη Ραφήνα, ενώ τα υπόλοιπα έργα που μπαίνουν στον νέο σχεδιασμό, είναι η κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής της Εγνατίας: Ηγουμενίτσα-Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη- Ορμένιο κόστους 5 δισ. ευρώ.

Από την πλευρά του ο κ. Χόγιερ σημείωσε ότι η ΕΤΕπ έμεινε στην Ελλάδα κατά την περίοδο της κρίσης και ότι σκοπεύει να παραμείνει και μετά την κρίση, ενώ σημείωσε ότι αποχωρεί αισιόδοξος από το υπουργείο.

«Είναι εκπληκτικό το πόσα έργα θα ολοκληρωθούν σε λίγο στην Ελλάδα», τόνισε μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων διαπιστώνοντας «μεγάλη πρόοδο όσον αφορά τους αυτοκινητόδρομους και ειδικά τον Μορέα».

Όχι στην ιδιωτικοποίηση της Εγνατίας

Τη ξεκάθαρη θέση κατά της ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας επανέλαβε ο υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Ο σύγχρονος αυτοκινητόδρομος των 640 χλμ. έχει περιέλθει στο ΤΑΙΠΕΔ, αλλά ο κ. Σπίρτζης αποκάλυψε χθες τα σχέδιά του να δημιουργηθεί ενιαίο σύστημα αυτοκινητόδρομων, στον οποίο θα ενταχθεί και η Αττική οδός.