Νέα αποκαλειπτικά στοιχεία έρχονται στο φως με ανακοινώσεις και καταγγελίες. Ειδικότερα η εταιρεία «Ελληνικός Νηογνώμων ΑΕ» με ανακοίνωσή της γνωστοποίησε πως δεν είχε επιθεωρήσει ποτέ το πλοίο «Αγία Ζώνη ΙΙ», που βυθίστηκε ξαφνικά σκορπίζοντας πετρελαιοειδή σε όλο τον Σαρωνικό, και ούτε είχε εκδώσει πιστοποιητικό αξιοπλοΐας για το συγκεκριμένο δεξαμενόπλοιο.

Ads

«Σχετικά με τη διασπορά ανυπόστατων φημών για το δεξαμενόπλοιο “Αγία Ζώνη ΙΙ”, η Ελληνικός Νηογνώμων ΑΕ ενημερώνει ότι το εν λόγω δεξαμενόπλοιο δεν έχει επιθεωρηθεί και δεν κατέχει οποιοδήποτε πιστοποιητικό  αξιοπλοΐας εκδοθέν από τον Ελληνικό Νηογνώμονα», αναφέρεται στη σχετική ανακοίνωση.

Με νέες καταγγελίες επανέρχεται και η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών του Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΝΕΝ), η οποία την Τετάρτη εξέδωσε ανακοίνωση σύμφωνα με την οποία το «Αγία Ζώνη ΙΙ» ήταν γερασμένο πλοίο και άκρως επικίνδυνο, λόγω της κακής τους κατάστασης.

Διαβάστε επίσης

Τα ερωτήματα σχετικά με τη βύθιση του πλοίου παραμένουν αναπάντητα μέχρι στιγμής. Ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ, Αντώνης Νταλακογιώργος, μιλώντας στον Real FM ανέφερε ότι το πλοίο βυθίστηκε σε 18 μόλις λεπτά, ενώ κατήγγειλε ότι στο μηχανοστάσιο υπήρχαν ρήγματα πρόχειρα μπαλωμένα για να καλυφθούν οι τρύπες.

Ads

«Την ώρα που υπήρξε η εισδοχή των υδάτων στο μηχανοστάσιο, το πλήρωμα ήταν μόνο δύο από τα έντεκα άτομα, οι εννέα δεν ήταν στο πλοίο, το επισημαίνουμε και αυτό» ανέφερε ο κ. Νταλακογιώργος τονίζοντας ότι «χρειάζεται να γίνει εξονυχιστικός έλεγχος ώστε να διευκρινιστούν οι αιτίες βύθισης του πλοίου». Διερωτήθηκε δε τι θα γινόταν σε περίπτωση που ένα αντίστοιχο περιστατικό συνέβαινε με ένα μεγάλο δεξαμενόπλοιο.

Τι απαντάει ο πλοιoκτήτης

Ο πλοιοκτήτης του «Αγία Ζώνη ΙΙ» Θεόδωρος Κουντούρης παραδέχτηκε πως το πλοίο ήταν ανασφάλιστο και πως δεν είχε επιθεωρηθεί από τον «Νηογνώμονα». Ωστόσο όπως είπε στον Real Fm «το πλοίο είχε ελεγχθεί και τα πιστοποιητικά ήταν εν ισχύ από την επιθεώρηση εμπορικών πλοίων».

«Το πλοίο ήταν ανασφάλιστο. Εγώ έχασα την περιουσία μου. Το είχα ασφαλίσει μόνο για ζημιές προς τρίτους και για τη ρύπανση», είπε, προσθέτοντας πως «έχει γίνει επιθεώρηση από δύτες και δεν υπάρχει ρήγμα στο κάτω μέρος». Το δεξαμενόπλοιο, παρά την παλαιότητά του είναι συντηρημένο δήλωσε, προσθέτοντας ότι πολλά πλοία είναι πιο παλαιά από το δικό του, λέγοντας ότι το πλοίο «δεν είχε κανένα πρόβλημα και καμία ζημιά. Ήταν φορτωμένο και αγκυροβολημένο».

Ο πλοιοκτήτης παρέπεμψε στον καπετάνιο για τους ναυτικούς που παρέμειναν στο πλοίο, λέγοντας ότι από τα έντεκα άτομα πλήρωμα ο καπετάνιος τον ενημέρωσε οτι άφησε πάνω 4, όπως προβλέπεται από την ναυσιπλοΐα. «Το πόσα άτομα έμειναν είναι θέμα του πλοιάρχου. Μου είπε ότι άφησε πίσω 4 μέλη. Αν κάποιοι έφυγαν δεν το ξέρω». «Κανείς δεν γνωρίζει πως βούλιαξε. Οι εμπειρογνώμονες θα μας πουν πως βούλιαξε το πλοίο», είπε ο κ. Κουντούρης και περιέγραψε τις κρίσιμες στιγμές της βύθισης όπως τις έζησε, λέγοντας: «13:45 με ειδοποίησε ο καπετάνιος ότι το πλοίο έχει πάρει κλήση. 14:15 μου είπαν από τον θάλαμο επιχειρήσεων ότι το πλοίο έχει γύρει στο πλάι. Μέχρι να περάσουν 15’ μου είπαν ότι το πλοίο βυθίστηκε»

Για τους λόγους της βύθισης του πλοίου ο κ. Κουντούρης δεν μπόρεσε να δώσει μια απάντηση λέγοντας ότι «μόνο εικασίες μπορούμε να κάνουμε. Όλα μπορεί να έχουν συμβεί» και παρέπεμψε στους εμπειρογνώμονες για να βρουν τις αιτίες. Μιλώντας για τα συναισθήματά του δήλωσε συντετριμένος, λέγοντας χαρακτηριστικά: «Δεν είμαι χοντρόπετσος από τα Βόρεια Προάστια. Είμαι γεννημένος στο Πέραμα και τα παιδιά μου κάνουν μπάνιο στην Σαλαμίνα».