Σημαντική πρόοδος σημειώθηκε τα δυο τελευταία χρόνια στην Ελλάδα στην πρόσβαση των παιδιών προσφύγων στη δημόσια εκπαίδευση, αναφέρει ο αντιπρόσωπος της Ύπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρόσφυγες στην Ελλάδα Φιλίπ Λεκλέρκ στην έκθεση της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες «Ανεβάζοντας Ταχύτητα: Η Εκπαίδευση των Προσφύγων σε Κρίση», που δημοσιεύεται σήμερα.

Ads

Η κυβέρνηση τώρα, προσθέτει ο κ. Λεκλέρκ, πρέπει να συνεχίσει τις προσπάθειες, και με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, ώστε όλα τα προσφυγόπουλα να πάνε σχολείο.

Η έκθεση σημειώνει, ότι στην Ελλάδα τα σοβαρότερα προβλήματα εντοπίζονται στα νησιά, όπου πάνω από το 75% από τα 4,656 παιδιά σχολικής ηλικίας, και τα οποία διαμένουν σε κέντρα υποδοχής, δε συμμετέχουν στο εκπαιδευτικό σύστημα.

Σε όλο τον κόσμο περισσότερα από τα μισά προσφυγόπουλα σχολικής ηλικίας δεν πηγαίνουν σχολείο, δηλαδή 3,7 εκατομμύρια από τα συνολικά 7,1 εκατομμύρια, σύμφωνα με την έκθεση Τα 2,9 εκατομμύρια προσφυγόπουλα σχολικής ηλικίας ζουν σε πέντε μόνο χώρες: Τουρκία, Πακιστάν, Λίβανο, Σουδάν και Ουγκάντα.

Ads

Η έκθεση αποκαλύπτει, ότι όσο τα προσφυγόπουλα μεγαλώνουν, η πρόσβασή τους στην εκπαίδευση γίνεται δυσκολότερη: μόνο το 63% των παιδιών πηγαίνουν στο δημοτικό, σε σύγκριση με το 91% των παιδιών σε όλο τον κόσμο, το 24% των εφήβων προσφύγων προχωρά στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (84% παγκοσμίως) και μόλις το 3% σε ανώτερη ή ανώτατη βαθμίδα (37% αντίστοιχα).

Η απότομη πτώση συμμετοχής των μαθητών από το δημοτικό στο γυμνάσιο οφείλεται, επισημαίνει η έκθεση, στην έλλειψη χρηματοδότησης για την εκπαίδευση των προσφύγων

Να συμπεριληφθούν οι πρόσφυγες στα εθνικά εκπαιδευτικά συστήματα, αντί να εισέρχονται σε ανεπίσημα παράλληλα σχολεία, από το νηπιαγωγείο μέχρι, το δημοτικό και το γυμνάσιο προτείνει η έκθεση. Αυτό θα τους δώσει τα προσόντα, και θα γίνει το εφαλτήριο για την πανεπιστημιακή ή ανώτερη επαγγελματική κατάρτιση, προσθέτει.