Έναντι 40,4 εκατ. δολαρίων πωλήθηκαν τελικώς τα 4 αεροσκάφη τύπου Airbus A340-300 της παλιάς Ολυμπιακής. Η διαδικασία διήρκεσε σχεδόν 3 χρόνια για να επικυρωθεί από το σημερινό υπουργό Οικονομικών. Σύμφωνα με το βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ Κώστα Ήσυχο, η πώληση των αεροσκαφών διεκπεραιώθηκε στο 70% της πραγματικής αξίας τους.

Ads

Νέος ιδιοκτήτης των αεροπλάνων είναι η Apollo Aviation Group η οποία πλειοδότησε προσφέροντας τίμημα (40,4 εκατ. δολάρια). Οι άλλες τρεις εταιρείες που συμμετείχαν στην τελική φάση της διαδικασίας ήταν η AerSale Inc. (35 εκατ. δολάρια), η AAR Corp. (33,6 εκατ. δολάρια) και η Universal Asset Management Inc. (24,04 εκατ. δολάρια). Είχαν προηγηθεί αντιδράσεις περί χαμηλού τιμήματος οι οποίες και καθυστερούσαν την πώληση.
 
«Τα συγκεκριμένα αεροσκάφη ήταν πλοηγήσιμα, σε άψογη κατάσταση, ωστόσο αφέθηκαν χωρίς συντήρηση κι έτσι έχασαν την αξία τους. Δεδομένου ότι δεν λειτουργούσαν επί μήνες, απαιτούσαν πλέον βαριά συντήρηση», αναφέρει ο κ. Ήσυχος, ο οποίος σε παλιότερες δηλώσεις του στο tvxs.gr επισημαίνει: «Τη διαδικασία δεν ανέλαβε, όπως θα έπρεπε, ο εκκαθαριστής αλλά αντίθετα μια εταιρεία συμβούλων, η οποία προχώρησε στην πώληση με διαδικασίες εξπρές -μόλις προχθές ενημερωθήκαμε ότι στις 23 Δεκεμβρίου, παραμονές Χριστουγέννων, συνεδρίασε η διυπουργική επιτροπή και πριν από λίγα 24ωρα κατακυρώθηκε η πώληση στην εταιρεία Apollon Aviation Group από τις ΗΠΑ».
 
Στις 4 Ιανουαρίου, ο κ. Ήσυχος διατύπωνε τα εξής ερωτήματα:
 
1. Γιατί πριν από περίπου ένα χρόνο πραγματοποιήθηκε πλειοδοτικός διαγωνισμός για την πώληση των τεσσάρων Airbus, με τη συμμετοχή τουλάχιστον τριών ενδιαφερομένων εταιριών (μεταξύ τους και οι σημερινοί αγοραστές), όπου κηρύχθηκε άγονος, γιατί το προσφερόμενο τίμημα κινήθηκε περίπου στα 90 εκ. ευρώ για το κάθε αεροσκάφος, ενώ σήμερα η πώληση στα 30 περίπου εκ. ευρώ, θεωρείται «ικανοποιητική»;
 
2. Γιατί στην κοινοποίηση της απόφασης δεν δίνονται καθόλου λεπτομέρειες για τη συμμετοχή των ενδιαφερομένων εταιριών και τις προσφορές τους;
 
3. Γιατί το τίμημα της πώλησης των αεροσκαφών δεν ανακοινώθηκε, όπως είχε συμβεί στην περίπτωση της ματαιωθείσας αγοράς των Airbus προς 95 εκατ. ευρώ από την Cirrus, πριν από ένα χρόνο, η οποία εν τέλει αποσύρθηκε από τη διαδικασία;
 
4. Για ποιο λόγο η συγκεκριμένη αποκρατικοποίηση, που καταδεικνύει κινητικότητα στο μέτωπο της αξιοποίησης των κρατικών περιουσιακών στοιχείων, και για την οποία άλλωστε είναι συναρμόδια πέντε υπουργεία, σχεδόν “πέρασε απαρατήρητη”, έχοντας δημοσιοποιηθεί μόνο στο “Διαύγεια”;
 
5. Ποια η αμοιβή της εταιρίας συμβούλων Lazzard στην όλη υπόθεση και γιατί η εκκαθαριστική εταιρία δεν ανέλαβε την υπόθεση πώλησης και δόθηκε σε ιδιωτική εταιρία σύμβουλο;
 
Οι τεχνικοί σύμβουλοι της εταιρείας Lazard εκτιμούν ότι μόνο το κόστος της επένδυσης που θα απαιτείτο για να καταστούν τα 4 αεροσκάφη πλήρως αξιόπλοα, σήμερα θα υπερέβαινε τα 47 εκατομμύρια δολάρια.
 
Σημειωτέον, από τη θέση της αξιωματικής αντιπολίτευσης, η ΝΔ επέκρινε την κυβέρνηση Παπανδρέου για το γεγονός ότι συνεργαζόταν με την εταιρεία Lazard, στο πλαίσιο συμβουλευτικών υπηρεσιών για την αναδιάθρωση του χρέους.
 
Η πώληση των 4 Airbus ήταν ενταγμένη στο πρόγραμμα ιδιωτικοποιήσεων και προβλέπεται από το Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής.