Η NEWSTAR και ο κινηματογράφος «ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ newstar art cinema» προβάλλουν την Πέμπτη 14.11 και έως την Τετάρτη 20.11 (με ειδικές πρωινές προβολές ανήμερα την 17η Νοεμβρίου, ημέρα Κυριακή), δύο από πλέον σοβαρά και σπάνια ντοκουμέντα για την Κατοχή και την Αντίσταση στην Ελλάδα. Το σπάνιο και ανειπολόγιστης αξίας φιλμ ντοκουμέντο του Άγγελου Παπαναστασίου για την Αθήνα της Κατοχής (διάρκειας 27′) καθώς και υλικό από το κινηματογραφικό αρχείο του ΕΛΑΣ, την περίοδο 1943-1945 (διάρκειας 11′), με δωρεάν είσοδο!

Ads

 
Τα δύο αυτά φιλμ, απίστευτης αρχειακής αξίας και όχι μόνο, που αναδεικνύουν και περιγράφουν με τον πιο άμεση τρόπο την ιστορική αλήθεια της χώρας μας τη σκοτεινή περίοδο της Κατοχής. Το ιστορικό σινεμά της Καλλιθέας, «ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ», πολύ κοντά στο σταθμό του τρένου, επαναλειτουργεί και πάλι με πλήρες πρόγραμμα από τις 10/10/2013 και στηρίζοντας την αναγκαιότητα για άμεση και ορθή ιστορική γνώση και την επιθυμία εκατοντάδων Ελλήνων να δουν τα συγκεκριμένα ντοκουμέντα, θα προβάλλει τα ιστορικά αυτά φιλμ, ανοιχτά για όλους!
 

INFO
«ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ newstar art cinema»
Κρέμου 141, Καλλιθέα, τηλ.: 210.512624
Από την Πέμπτη 14/11 έως Τετάρτη 20/11
Συνολική διάρκεια και των δύο φιλμ: 40′
Ώρες Προβολών:17.00 και 19.30
Ειδικές προβολές την Κυριακή 17 Νοέμβρη
Από το πρωί στις 12.00 και ανά μισή ώρα, μέχρι τις 03.00 μ.μ.
(12:00, 12:30, 1:00, 1:30, 2:00, 2:30, 3:00μ.μ)
ΕΙΣΟΔΟΣ ΔΩΡΕΑΝ

 
* Για συλλόγους, σχολεία κλπ, παρακαλούμε επικοινωνήστε με τον κο Βελισσάριο Κοσσιβάκη στο 698.507.4334 ή στα τηλέφωνα του κινηματογράφου, 210-9512624, 210-9512604.
 
Ο Άγγελος Παπαναστασίου, βάζοντας μία κάμερα σε ένα τενεκεδάκι συσσιτίου, με ρίσκο για τη ζωή τη δική του και την οικογένειας του, κατέγραψε σκληρές και απόλυτα αληθινές εικόνες, από την Αθήνα της Κατοχής, Το φιλμ αυτό έχει πλέον περάσει στην κόρη του, Λουκία και χρησιμοποιήθηκε στη Δίκη Της Νυρεμβέργης, ως το μοναδικό βιντεοσκοπημένο υλικό που καταδείκνυε την ενοχή των Γερμανών, για εγκλήματα κατά της ανθρωπότητας.
 

Ads

Διαβάστε τη συνέντευξη της Λουκίας Παπαναστασίου στη Νόρα Ράλλη

 
Το κινηματογραφικό αρχείο του ΕΛΑΣ, 1943-1945, αφορά το σύνολο της παραγωγής σε φιλμ από το φωτοκινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ που έχει διασωθεί. Πρόκειται για  ένα ιστορικό ντοκουμέντο, που αγγίζει την ελληνικότητα του καθενός, καθώς βλέπεις μπροστά στα μάτια σου την αλήθεια της τρομερής δύναμης αντίστασης κατά της επέλασης των Γερμανών στην Ελλάδα, με τις δυσκολίες και τις αδυναμίες της και τη δυναμικότητά της και φυσικά την ανθρωπιά της.
 
Κινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ 1943 1945

Πρόκειται για το σύνολο της παραγωγής σε φιλμ από το φωτοκινηματογραφικό συνεργείο του ΕΛΑΣ, που έχει διασωθεί. Η διάρκειά του είναι περίπου 11 λεπτά. Δόθηκαν στην Ταινιοθήκη της Ελλάδας από την Ολυμπία και τον Κώστα Παπαδούκα, αδερφό του Θανάση Παπαδούκα, του οπερατέρ του κινηματογραφικού συνεργείου του ΕΛΑΣ, από το φθινόπωρο του 1944, μέχρι λίγο μετά τη Συμφωνία της Βάρκιζας. Πριν από τον Θανάση Παπαδούκα, την δουλειά αυτή έκανε ο οπερατέρ Ιωάννης Νισυρίου, με μία μηχανή που είχαν βρει «σε κάτι κιβώτια γερμανικά μαζί με φιλμ, τραβηγμένα και ατράβηχτα», όπως διηγείται ο Θανάσης Παπαδούκας.

Το συνεργείο, υπό την εποπτεία του ζωγράφου Δημήτρη Μεγαλίδη, και με τη συμμετοχή του Κώστα Μακρή, γύρισε αρκετά μέτρα φιλμ, από τα οποία έχουν διασωθεί αυτά τα αποσπάσματα που μπορείτε να δείτε παρακάτω στο βίντεο.

Τα μέλη του συνεργείου είναι: Δημήτρης Μεγαλίδης, προϊστάμενος, Ιωάννης Νισυρίου, οπερατέρ, Θανάσης Παπαδούκας, οπερατέρ. Μαζί του και ο Κώστας Μακρής.

Περιγραφή των σκηνών:

– Συνεδρίαση της ΠΕΕΑ στην Ευρυτανία, άνοιξη του 1944. Διακρίνεται ο Σπύρος Μελετζής, φωτογράφος του αγώνα (οι φωτογραφίες των μελών του συνεργείου, στους τίτλους στην αρχή είναι του Σπύρου Μελετζή)

– Ο Άρης Βελουχιώτης και οι Μαυροσκούφηδες, έφιπποι, τέλη του 1944 ή αρχές του 1945

– Η Ταξιαρχία Ιππικού στη Λάρισα, με τα άλογα που ο ΕΛΑΣ είχε πάρει λάφυρα από τους Ιταλούς, τέλη του 1944 ή αρχές του 1945.

– Ο Στέφανος Σαράφης και ο Άρης Βελουχιώτης με τους Μαυροσκούφηδες του, όλοι έφιπποι, πιθανόν στα Ιωάννινα, φθινόπωρο του 1944.

– Ο Στέφανος Σαράφης και ο Άρης Βελουχιώτης με τα στελέχη του Γενικού Στρατηγείου του ΕΛΑΣ ποζάρουν στην έδρα του ΓΣ.

–  Πορεία ανταρτών μέσα στο χιόνι, μετά από μάχη με του Γερμανούς. Κουβαλάνε τραυματισμένους συντρόφους τους. Όταν ο ένας πεθαίνει, τον θάβουν στο χιόνι, χειμώνας 1943-1944.

– Αντάρτες έπειτα από πορεία φτάνουν σε ορεινό χωριό, όπου οι γυναίκες του χωριού τους κερνούν και τους φιλεύουν.

– Σκηνοθετημένη μάχη-ναυμαχία του ΕΛΑΝ. Οι Γερμανοί “ηθοποιοί” είναι πραγματικοί αιχμάλωτοι, που μάλιστα, μη γνωρίζοντας για τη σκηνοθεσία, νόμιζαν ότι οι ΕΛΑΝίτες επρόκειτο να τους εξοντώσουν στ’ αλήθεια.

– Θεατρική παράσταση από ερασιτέχνες ηθοποιούς των πολιτιστικών ομάδων των ΕΑΜ/ΕΛΑΣ/ΕΠΟΝ στην πλατεία του χωριού. Παρακολουθούν αξιωματικοί και οπλίτες του ΕΛΑΣ, και όλος ο πληθυσμός του χωριού, που μάλλον βλέπει για πρώτη φορά θέατρο.

– Σκηνές απελευθέρωσης της Πάτρας.

– Παράδοση των όπλων του ΕΛΑΣ, μετά τη συμφωνία της Βάρκιζας. Διακρίνονται και Βρετανοί ένστολοι που επιτηρούν την παράδοση των όπλων. Στο κλείσιμο, οι τραγικές σκηνές με τους αντάρτες του ΕΛΑΣ να κλαίνε την στιγμή που παραδίδουν τα τιμημένα άρματά τους.