Φέτος είναι η πρώτη φορά στην ιστορία που η Διεθνής Έκθεση Θεσσαλονίκης θα παραμείνει κλειστή.

Ads

Θύμα κι αυτή της ανικανότητας της κυβέρνησης της Δεξιάς και του θαυματοποιού ηγέτη της Μωυσή, που πιάνουν χρυσάφι και γίνεται κάρβουνο. Αφού κατάφεραν με τους χειρισμούς τους στο άνοιγμα των συνόρων για τον τουρισμό, σε 1,5 μόλις μήνα, να… πολλαπλασιάσουν τα μηδενικά κρούσματα της πανδημίας και να βυθίζουν τη χώρα σε μια υποτροπή της υγειονομικής κρίσης από το καλοκαίρι ακόμη, πριν δηλαδή καν να μπούμε στο φθινόπωρο.

Μπορεί λοιπόν φέτος να μην άνοιξε η ΔΕΘ, η Δεξιά όμως δεν μπορεί να απαλλαγεί έτσι εύκολα από τις παλαιοκομματικές της συνήθειες. Ήρθε λοιπόν στη Θεσσαλονίκη ο υπουργός των σταματημένων υποδομών και των δημόσιων μεταφορών που αντί να πυκνώσουν εν μέσω κορονοϊού για να αποφευχθούν οι συνωστισμοί αραίωσαν μέσα στο καλοκαίρι και επιδείνωσαν την πανδημία, για να επιθεωρήσει τα σταματημένα εδώ και ένα χρόνο έργα του Μετρό.

Αυτά που με το χολερικό τους χιούμορ, όσο ήταν στην αντιπολίτευση, τα απαξίωναν και τα κορόιδευαν σαν «μουσαμάδες». Και που μόλις ήρθαν στην κυβέρνηση τα σταμάτησαν για να αλλάξουν το σχεδιασμό του έργου και σαν άλλοι Έλγιν, να βάλουν τη σφραγίδα τους σε ένα καταστροφικό για τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα της Βενιζέλου σχεδιασμό, που θέλει την απομάκρυνση των αρχαιοτήτων από τη θέση τους.

Ads

Κι επειδή δεν είχαν τίποτε να επιδείξουν ως αποτέλεσμα ενός χρόνου με σταματημένα έργα, όπου το μόνο που κινήθηκε από πλευράς Αττικό Μετρό ΑΕ ήταν μια αποζημίωση 13,5 εκατομμυρίων Ευρώ που, χωρίς τη διαμεσολάβηση της διαιτησίας, αναγνώρισαν από μόνοι τους και έδωσαν στον εργολάβο για τον χρόνο της αδράνειας, σκέφτηκαν να θέσουν σε κίνηση ένα συρμό.

Έτσι, εντός του Αμαξοστασίου που είχε ήδη ολοκληρωθεί πριν τις εκλογές, έθεσαν σε κίνηση έναν συρμό που είχε προμηθευτεί η προηγούμενη διοίκηση ήδη από τον Μάιο του 2019.

Για λίγα μέτρα διαδρομής δηλαδή, έστησαν ένα κανονικό… καραγκιόζ μπερντέ.

Με ξένα κόλυβα έκαναν μνημόσυνο του Μετρό και έστειλαν μάλιστα το βίντεο θριαμβευτικά παντού, ως δελτίο τύπου.

Παραλείποντας όμως να αναφέρουν τα αληθινά γεγονότα:

  1. Τα έργα σταμάτησαν με εξαγγελία του ίδιου του πρωθυπουργού από το βήμα της ΔΕΘ πέρσι τέτοια εποχή. Ο πρωθυπουργός, ως μη όφειλε και χωρίς καμία τεχνική υποστήριξη, καμία εισήγηση από καμία υπηρεσία και χωρίς καμία μελέτη στα χέρια του, ανακοίνωσε ότι ο σχεδιασμός του έργου θα άλλαζε, προκειμένου να απομακρυνθούν από τη θέση όπου βρίσκονταν επί 18 σχεδόν αιώνες τα σημαντικά αρχαιολογικά ευρήματα στη Βενιζέλου.
  2. Η αλλαγή σχεδιασμού πήγε το έργο, σύμφωνα με την πρωθυπουργική προφητεία, 3 χρόνια πίσω. Σύμφωνα με υπολογισμούς τεχνικών, μεταξύ των οποίων και του αναδόχου του έργου, αυτό πήγε πίσω 5 χρόνια.
  3. Επιπλέον, η αλλαγή σχεδιασμού κόστισε στο ελληνικό δημόσιο πολλά εκατομμύρια Ευρώ και λόγω καθυστερημένης παράδοσης του έργου και λόγω των αποζημιώσεων που διεκδικεί ήδη ο εργολάβος.
  4. Σήμερα, ένα χρόνο μετά, δεν έχουν καταφέρει ακόμη ούτε να ολοκληρώσουν τη μελέτη για την απόσπαση των αρχαιοτήτων. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχουν ούτε μελέτες, ούτε κόστος, ούτε χρονοδιάγραμμα για το νέο σχεδιασμό.
  5. Το μόνο που κατάφεραν σε 14 μήνες είναι να γκρεμίσουν ό,τι είχε κατασκευαστεί στο σταθμό Βενιζέλου από την προηγούμενη κυβέρνηση, με κόστος τουλάχιστον 5 εκατομμυρίων Ευρώ για τον έλληνα φορολογούμενο.
  6. Η απόσπαση των αρχαιοτήτων, ως καραμπινάτη παρανομία, έχει ήδη προσβληθεί από αρχαιολογικούς φορείς και ομάδες πρωτοβουλίας και οι προσφυγές αναμένεται να εκδικαστούν στο ΣτΕ. Το οποίο προφανώς και θα αποκαταστήσει την παραβίαση της νομιμότητας. Το έργο συνεπώς σήμερα είναι στον αέρα.
  7. Ο,τιδήποτε επομένως έδειξε η κυβερνητική προπαγάνδα από την επίσκεψη Καραμανλή στο Μετρό Θεσσαλονίκης, έργα, κτίρια, εγκαταστάσεις, συρμοί, κλπ είναι προϊόν εργασιών της προηγούμενης διοίκησης. Από το καλοκαίρι του 2019 η σημερινή διοίκηση, με την ανοχή της κυβέρνησης μόνο γκρεμίζει, δεν κατασκευάζει.
  8. Δοκιμαστικά δρομολόγια κανονικά, σε όλο το μήκος της γραμμής και όχι σαν αυτά των λίγων μέτρα μέσα στο Αμαξοστάσιο, επρόκειτο να αρχίσουν από πέρσι το φθινόπωρο, αν εντωμεταξύ δεν είχαν σταματήσει τα έργα με την… πρωθυπουργική προφητεία.
  9. Φέτος τέλος, αντί να κινούν ένα συρμό για λίγα μέτρα μέσα στο Αμαξοστάσιο, το Μετρό θα ετοιμάζονταν να παραδοθεί και να λειτουργήσει σε πλήρη λειτουργία στο σύνολο της βασικής γραμμής, αφού σύμφωνα με το προϋπάρχον χρονοδιάγραμμα το έργο θα παραδίνονταν στο τέλος του 2020.

Η Θεσσαλονίκη έμεινε χωρίς Μετρό.

Και η κυβέρνηση, ως συνήθως, πορεύεται χωρίς αιδώ…