Οι πανηγυρισμοί για τα περυσινά οικονομικά αποτελέσματα της Seat συμπίπτουν με το λανσάρισμα του ολοκαίνουριου Ibiza, που δείχνει ότι θα μπει στο παιχνίδι με αξιώσεις...

Το Ibiza είναι τόσο γνωστό και υπήρξε τόσο δημοφιλές στη χώρα μας, από την εποχή του σχεδιασμένου από τον Giugiaro, μοντέλου System Porsche, το 1984, που θεωρητικά θα ήταν περιττή η γνωστή αναφορά στην ιστορία του. Ωστόσο δεν γίνεται να μην πούμε ότι μιλάμε για ένα μοντέλο το όνομα του οποίου να είναι ίσως και πιο δυνατό από το όνομα της εταιρίας που το κατασκευάζει, ένα μοντέλο που έχει πίσω του 5,4 εκατομμύρια πωλήσεις.

Ένα μοντέλο στο οποίο εν έτει 2017 η μαμά Seat ποντάρει πολλά, όπως επίσης ποντάρει πολλά και η εδώ αντιπροσωπεία, γεγονός που επιβεβαίωσε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο και ο εμπορικός διευθυντής της αντιπροσωπείας, Χάρης Δάνδουρας, στην παρουσίαση του μοντέλου στους έλληνες δημοσιογράφους.

Η πρώτη θετική εντύπωση από τη θέση του οδηγού έχει να κάνει με την οδική συμπεριφορά του νέου μοντέλου. Τιμά με τον καλύτερο τρόπο την παράδοση, που θέλει το Ibiza ως την πλέον σπορ εκδοχή των ομόσταβλων αντιπάλων του VW Group, δηλαδή των Polo και Fabia, με το κράτημά του να αφήνει μεγάλα περιθώρια στον οδηγό που θέλει να κινηθεί γρήγορα, χωρίς μάλιστα να του επιφυλάσσει δυσάρεστες εκπλήξεις με απότομες αντιδράσεις.

Οι πιο απαιτητικοί θα ήθελαν ίσως λίγο πιο βαρύ τιμόνι, αλλά μην ξεχνάμε ότι ο όποιος σπορ χαρακτήρας εντάσσεται στο οικογενειακό πλαίσιο της κατηγορίας των σούπερ μίνι, που υπηρετείται με πολύ αποτελεσματικό τρόπο από το σύνολο ανάρτηση, φρένα και σύστημα διεύθυνσης. Το ίδιο σχόλιο θα κάνουμε και για τους δύο 3κύλινδρους turbo βενζινοκινητήρες TSI, που τόσο με τους 95 ίππους (και πεντάρι κιβώτιο) όσο και -πολύ περισσότερο- με τους 115 ίππους (και εξάρι κιβώτιο) κινούν γρήγορα και με λογική κατανάλωση ένα αυτοκίνητο που δεν είναι ούτε τόσο ελαφρύ ούτε τόσο μικρό.

Και κάνοντας αναφορά στο μέγεθος θα πρέπει να επισημάνουμε ότι παρόλο που το μήκος του αυτοκινήτου πρακτικά παρέμεινε αμετάβλητο, χάρη στην αύξηση του μεταξονίου και –ελαφρώς- του πλάτους, το νέο Ibiza είναι σημαντικά πιο ευρύχωρο, ενώ έχει και σαφώς μεγαλύτερο πορτμπαγκάζ, γεγονός που το καθιστά ένα από τα πλέον ευρύχωρα μοντέλα της κατηγορίας.

Αναλυτικότερη κριτική θα διαβάσετε από εμάς μετά την ολοκληρωμένη δοκιμή του μοντέλου, προς το παρόν σημειώστε ότι σε πρώτη φάση διαθέσιμες είναι οι βενζινοκίνητες εκδόσεις των 75, 95 και 115 ίππων, ενώ το φθινόπωρο (Οκτώβριο – Νοέμβριο) θα ακολουθήσουν οι πετρελαιοκίνητες και η «γρήγορη» βενζινοκίνητη 1.5 Evo των 150 ίππων.

Το βέβαιο είναι ότι η μάχη φέτος στην κατηγορία θα είναι σκληρή, αφού ήδη έχει προηγηθεί η άφιξη του επίσης πολύ καλού Nissan Micra, εντός των επομένων ημερών θα έχουμε την έλευση του νέου Ford Fiesta, ενώ δεν αποκλείεται να προλάβει το 2017 και το Volkswagen Polo. Το καλό πάντως για το Ibiza είναι ότι σε πρώτη φάση μπαίνει στη μάχη με ένα αρκετά καλό τιμοκατάλογο που θέλει τη βασική έκδοση των 75 ίππων να ξεκινά από τα 11.700 ευρώ και την ακριβότερη βενζινοκίνητη να κοστίζει 15.750 ευρώ.