Κυρία υπουργέ Παιδείας, συμμαθητής του παιδιού μου Γ’ Λυκείου με τις κορυφαίες επιδόσεις στο σχολείο του, από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς αδυνατεί να παρακολουθήσει τα μαθήματα, λόγω long covid που κόλλησε τον προηγούμενο Μάϊο. Οι γονείς του ανησυχούν ότι έχει μείνει δραματικά πίσω στα μαθήματα κι αυτό θα επηρεάσει πολύ αρνητικά τις επιδόσεις του στις πανελλαδικές εξετάσεις. Αντιλαμβάνεστε ότι τα μέτρα για άνοιγμα των σχολείων μπορεί να φέρει χιλιάδες μαθητές στην ίδια θέση που βρίσκεται αυτό το παιδί; 

Ads

Πριν μια εβδομάδα ο επικεφαλής σύμβουλος υγείας των ΗΠΑ κ. Fauci έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου: «Η long COVID μπορεί να συμβεί ανεξάρτητα από την παραλλαγή του ιού. Δεν υπάρχει καμία απόδειξη ότι υπάρχει διαφορά μεταξύ δέλτα, ή βήτα, ή τώρα όμικρον. Πρέπει πάντα να γνωρίζουμε ότι όταν οι άνθρωποι παθαίνουν λοίμωξη από Covid, μεταξύ 10% έως και άνω του 30% αυτών, θα συνεχίσουν να παρουσιάζουν συμπτώματα», πρόσθεσε, σημειώνοντας ότι ακόμη και οι ήπιες περιπτώσεις περιλαμβάνονται σε αυτή την πιθανότητα.

Συμπτώματα του Long Covid είναι «κόπωση, δυσκολία ή απώλεια προσοχής, διαταραχές μνήμης, πονοκέφαλοι, προβλήματα ύπνου, εναλλαγές στη διάθεση, αλλά και ειδικότερα συμπτώματα που αφορούν σε ανοσολογικά, αναπνευστικά, καρδιαγγειακά, κεντρικά και περιφερικά νευρολογικά, μυϊκά, αιματολογικά, γαστρεντερικά, νεφρικά/ουροποιητικά, ενδοκρινικά και καρδιομεταβολικά συστήματα.» Το σύνδρομο του long covid-19 διαγιγνώσκεται τουλάχιστον 12  εβδομάδες μετά την εμφάνιση των συμπτωμάτων COVID-19.

Η ιστοσελίδα του Centers for Disease Control and Prevention (CDC), αναφέρει:

Ads

«το long COVID είναι μια σειρά συμπτωμάτων που μπορεί να διαρκέσουν εβδομάδες ή μήνες μετά την πρώτη μόλυνση με τον ιό που προκαλεί το COVID-19 ή μπορεί να εμφανιστούν εβδομάδες μετά τη μόλυνση. Ο μακροχρόνιος COVID μπορεί να συμβεί σε οποιονδήποτε είχε COVID-19, ακόμα κι αν η ασθένειά του ήταν ήπια ή αν δεν είχε συμπτώματα Mακροπρόθεσμες επιπτώσεις μετά τον COVID-19 συμβαίνουν σε παιδιά και εφήβους. Μελέτες έχουν αναφέρει μακροχρόνια συμπτώματα σε παιδιά με ήπιο και σοβαρό COVID-19 … Παρόμοια με τα συμπτώματα που παρατηρούνται στους ενήλικες, τα πιο κοινά συμπτώματα (σε παιδιά και εφήβους) που αναφέρθηκαν ήταν κόπωση, πονοκέφαλος, προβλήματα ύπνου (αϋπνία), δυσκολία στη συγκέντρωση, πόνος στους μύες και στις αρθρώσεις και βήχας. Είναι πιθανό ότι άλλα συμπτώματα να υπάρχουν στις νεότερες ηλικιακές ομάδες.

Και συνεχίζει το CDC:

«…Εάν το παιδί σας βρίσκεται σε κατάσταση μετά την COVID-19 που επηρεάζει την ικανότητά του να πηγαίνει στο σχολείο, να ολοκληρώνει τις σχολικές εργασίες ή να κάνει τις συνήθεις δραστηριότητές του, μπορεί να είναι χρήσιμο να συζητήσετε με το σχολείο του παιδιού σας πιθανές διευκολύνσεις, όπως επιπλέον χρόνο στις εξετάσεις, προγραμματισμένες περιόδους ανάπαυσης καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας, ένα τροποποιημένο πρόγραμμα μαθημάτων, κ.λπ. Οι διευθυντές του σχολείου, οι σχολικοί σύμβουλοι και οι σχολικές νοσοκόμες μπορούν να συνεργαστούν με οικογένειες και επαγγελματίες υγείας για να παρέχουν μαθησιακές προσαρμογές σε παιδιά με συμπτώματα longCOVID-19, ιδιαίτερα εκείνα που αντιμετωπίζουν δυσκολίες σκέψης, συγκέντρωσης ή σωματικές δυσκολίες.»

Δυστυχώς για την χώρα μας δεν υπήρξε καμμιά πρόνοια για μαθησιακές προσαρμογές των παιδιών με long Covid.

Κυρία Κεραμέως, κυρία Γκάγκα και λοιποί υπουργοί, κύριοι «ανώνυμοι επιστήμονες της πλειοψηφίας της επιτροπής» (sic), αντί να ρίχνετε το μπαλάκι των αποφάσεών σας ο ένας στον άλλο, με ανεύθυνο και εξοργιστικό τρόπο, έχετε ακόμη χρόνο ως την Δευτέρα 10 Ιανουαρίου να αλλάξετε την απόφασή σας για άνοιγμα των σχολείων. Παραδεχθείτε ότι η απόφασή σας στις 4-1-2021 έχει σημαντικό ρίσκο για την υγεία, την σχολική προετοιμασία, τις σχολικές επιδόσεις και το μέλλον των μαθητών, ανοίξτε τα σχολεία και τα πανεπιστήμια μόνο με διαδικτυακά μαθήματα έως τέλη Ιανουαρίου και τότε επανεξετάστε την απόφασή σας ανάλογα με την τότε επιδημιολογική κατάσταση στη χώρα.

Υστερόγραφο: Και παρακαλώ διώξτε από την επιτροπή σας τον τελείως ανεύθυνο και επικίνδυνο για τη δημόσια υγεία κ. Γ. Μαγιορκίνη, που μ’ όλα αυτά τα δεδομένα και τις τεράστιες αμφιβολίες, τολμά να προτείνει οι μαθητές να πάνε με απλές μάσκες στα σχολεία.