Μεγάλες αντιδράσεις έχει προκαλέσει το άρθρο του κριτικού κινηματογράφου, Δημήτρη Δανίκα, στα «Νέα», στο οποίο  κάνει λόγο για τα «κουσούρια του Αγγελόπουλου», την επομένη του θανάτου του σκηνοθέτη Θεόδωρου Αγγελόπουλου. Το άρθρο αφαιρέθηκε τελικά από την ιστοσελίδα.

Ads

 
Στο άρθρο του ο Δημήτρης Δανίκας υποστηρίζοντας πως «δεν θέλει να υπογράψει αγιογραφία, αλλά όλη την αλήθεια» αναφέρθηκε στα «κουσούρια», όπως λέει, του Θεόδωρου Αγγελόπουλου χαρακτηρίζοντας τον «τσιγκούνη» και «αθεράπευτα αλαζόνα», ενώ τον κατηγορεί και για «εμμονή στο ίδιο αισθητικό μοτίβο».
 
Η πρώτη οργισμένη αντίδραση ήρθε από τον σκηνοθέτη και παραγωγό Νίκο Τριανταφυλλίδη. «Σιχαμένο σκουλήκι, ποταπό ανθρωπάκι, τσισάθλιε καμποτίνε Δανίκα!», αναφέρει στη σελίδα του στο Facebook.
 
Τις επόμενες ώρες τα σχόλια και οι επιθέσεις προς τον κριτικό κινηματογράφου από χρήστες του διαδικτύου και των σελίδων κοινωνικής δικτύωσης συνεχίστηκαν και τα «Νέα» αφαίρεσαν το άρθρο του Δημήτρη Δανίκα.
 
«Δεν θέλω να υπογράψω αγιογραφία, αλλά όλη την αλήθεια. Οπως την έζησα και την άκουσα από τους συνεργάτες του. Στα γυρίσματα για τον «Μεγαλέξαντρο» πάνω στα βουνά και τα χιόνια το συνεργείο τρέμει από το κρύο και από την πείνα. Η τροφοδοσία της παραγωγής, που την είχε αναλάβει η Φοίβη, μέλλουσα κυρία Αγγελοπούλου, γινόταν με το σταγονόμετρο. Έτσι κάποιοι από το συνεργείο έγραψαν στον τοίχο «Ο Θόδωρος και η καταραμένη Φοίβη». Τρία λοιπόν τα κουσούρια του: η παροιμιώδης τσιγκουνιά του. Η αθεράπευτη αλαζονεία του. Πράγμα που τον έκανε να μιλάει σχεδόν περιφρονητικά όχι μόνο για τους έλληνες συναδέλφους του, αλλά και για αρκετούς μεγάλους. Και το τρίτο η εμμονή του στο ίδιο αισθητικό μοτίβο. Με αποτέλεσμα οι τελευταίες του ταινίες, αποχυμωμένες από ζωντάνια και ουσία, να θυμίζουν, ως σχήμα, την προσωπική του αισθητική. Όμως ουδείς, ακόμα και ένας Τεό, αλάνθαστος!», έγραφε στο άρθρο του ο Δανίκας.

Σημειώνεται πως σήμερα ο Δημήτρης Δανίκας σε νέο του άρθρο, αυτή τη φορά στο «Βήμα» εκθειάζει τον Θεόδωρο Αγγελόπουλο ασκώντας σκληρή κριτική σε όποιον αμφισβητεί τον «ποιητή των εικόνων».
 
«Αδιάφορο αν εσένα, εμένα και πολλών άλλων δεν αρέσουν οι αργοί ρυθμοί και τα μεγάλα πλάνα. Ανεξάρτητα αν καταλαβαίνουμε η δεν καταλαβαίνουμε. Εγώ ας πούμε ήμουν στουρνάρι στα Μαθηματικά και την Χημεία. Να τα πετάξω στα σκουπίδια; Βλακείες. Και που σαι, Εσένα το λέω που βαριέσαι στις ταινίες του Θόδωρου και που με ευκολία τις πετάς στον κάλαθο των αχρήστων. Σάμπως βρε ηλίθιε έχεις καταλάβει τι ακριβώς συμβαίνει στην χώρα; Σάμπως έχεις καταλάβει τα αίτια αυτής της χρεοκοπίας και της ελληνικής «κακοδαιμονίας»;
 
Τίποτα. Και επειδή λοιπόν καταβροχθίζεις τις εύπεπτες αμερικανιές , πα να πει ότι αυτές είναι ανώτερες από τον «Θίασο» και την «Αναπαράσταση» ; Που πάει να πει ότι σε τόση εκτίμηση έχεις τον κινηματογράφο που τον ταυτίζεις με το ποπ κορν! Τρίχες κατσαρές για τσατσάρες αφρικανικές. Το γεγονός είναι ένα. Διαπιστωμένο με κριτήρια εντελώς ψυχρά και αδιάψευστα», αναφέρει μεταξύ άλλων στο άρθρο του.