Η μητρόπολη των Ιωαννίνων παραδοσιακά δεν φημίζεται για τους φανατικούς της ιεράρχες, τουλάχιστον τα τελευταία 50 χρόνια. Και ο Σεραφείμ αλλά περισσότερο ο Θεόκλητος Σετάκης, ένας αντισυμβατικός μητροπολίτης, με τη συμπεριφορά τους και τον ανεκτικό τους χαρακτήρα, διαμόρφωσαν κατά τη διάρκεια της εν Ιωαννίνοις διακονίας τους ένα κλίμα πολιτισμένο, χωρίς να επιτρέπουν θρησκευτικούς φανατισμούς και ακρότητες, όπως συνέβαινε και συμβαίνει για παράδειγμα με τους Μητροπολίτες της γειτονικής Κόνιτσας.

Ads

Ούτε το βιογραφικό του κατά κόσμον Βασιλείου Παπαγιάννη, ενός νέου σχετικά ιεράρχη, αφού γεννήθηκε μόλις το 1968 στο Λεβερκούζεν από μετανάστες γονείς ούτε οι σπουδές του και η προηγούμενη δράση του σε προϊδεάζουν ότι ο από το 2014 νέος Μητροπολίτης Ιωαννίνων ανήκει σε αυτούς που αποκαλούνται “Ταλιμπάν” της Ορθοδοξίας.

Μάλιστα το πρακτικό του πνεύμα, που επέδειξε σε διάφορα θέματα, όπως για παράδειγμα με την αξιοποίηση των κτημάτων της Βελλάς, έρχεται να αντισταθμίσει μια σχετικά αναχρονιστική θεολογίζουσα φλυαρία που τον χαρακτηρίζει, οσάκις από του άμβωνος αναπτύσσει τις απόψεις του.

Όμως η προηγούμενη θητεία του ως ιεροκήρυκα,  θα μπορούσε να δικαιολογήσει και αυτή την πλευρά του χαρακτήρα του.

Ads

Το μόνο επεισόδιο που προκάλεσε υποψίες αδιάλλακτου δογματισμού και σχολιάστηκε αρνητικά ήταν όταν το 2019, την Μεγάλη Πέμπτη στην εκκλησία της Αγίας Μαρίνας, έγινε έξαλλος και αποκάλεσε τους πιστούς ” γαϊδούρια”, γιατί κατά τη διάρκεια της μετάληψης και λόγω του συνωστισμού χύθηκε κάτω η μεταλαβιά από ένα μικρό παιδί.

Όπως αναφέρουν οι μαρτυρίες των παρόντων ο Μητροπολίτης πήρε οινόπνευμα και έβαλε φωτιά για να κάψει αυτό που χύθηκε, τρομοκρατώντας τα μικρά παιδιά, που βρίσκονταν σε απόσταση ενός μέτρου!

Και αυτή η περίφημη μεταλαβιά ήταν πάλι η αφορμή να τρομοκρατήσει ο Μάξιμος έναν ατυχή ιερέα, επιβάλλοντας δίμηνη αργία, γιατί τόλμησε, λέει, να κοινωνήσει τους πιστούς με κουτάλι μιας χρήσης στην εποχή της πανδημίας και με τους νεκρούς να ξεπερνούν τους 12.000.

Υπερβάλλων δογματισμός, έλλειψη ψυχραιμίας και σπασμωδικές κινήσεις σε μια εποχή που ο ορθολογισμός αμφισβητεί ότι η μεταλαβιά είναι ένα μυστηριακό θαύμα που επαναλαμβάνεται κάθε Κυριακή;

Ποιος ξέρει; Έχει και η θρησκεία τα δικά της προβλήματα με τα δόγματά της, που προσκρούουν στα σύγχρονα προβλήματα.

Αυτό πάντως που μένει από το επεισόδιο με την αργία του ιερέα δεν είναι ότι σχολιάστηκε πανελλαδικά  και μάλιστα αρνητικά η πόλη μας αλλά το γεγονός ότι για μια ακόμη φορά αποδείχτηκε ότι όταν η θρησκεία επεμβαίνει με τέτοιο δογματικό τρόπο σε ζητήματα ζωής και θανάτου, επιχειρώντας να ακυρώσει την επιστήμη, τότε δεν μπορούμε να μιλάμε για θρησκεία αλλά για μαύρη μαγεία.

Και σε αυτό συνέβαλε με την ενέργειά του ο Μητροπολίτης Μάξιμος.

Πηγή: apokaukos.blogspot.com