Ένα «αυτόνομο» ταξίδι, ένα ταξίδι δηλαδή χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση (κοινώς χωρίς οδηγό) - αλλά και χωρίς ρύπους - μήκους 190 χιλιομέτρων από τη Σεούλ προς την Pyeongchang στην Κορέα, κατάφεραν να ολοκληρώσουν πέντε ηλεκτροκίνητα οχήματα Fuel Cell (κυψελών καυσίμου – υδρογόνου) Hyundai Nexo. Τα αυτοκίνητα αυτά, που ήταν εξοπλισμένα με τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4, όπως ορίζεται από τα διεθνή πρότυπα της SAE και τεχνολογία δικτύου κινητής τηλεφωνίας 5G, κατάφεραν να κινηθούν με ταχύτητες της τάξης των 110 km/h, που είναι η μέγιστη ταχύτητα η οποία επιτρέπεται στους αυτοκινητοδρόμους της Νότιας Κορέας, περνώντας μάλιστα και από διόδια.

Πρόκειται για αυτοκίνητα που ειδικά για την περίσταση εφοδιάστηκαν με τα κατάλληλα όργανα-αισθητήρες (κάμερες, ραντάρ και LIDARs) ώστε να αποκτήσουν δυνατότητα αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 4. Όπως μάλιστα έγινε γνωστό, η Hyundai Motor Group, ετοιμάζεται να αξιοποιήσει εμπορικά την τεχνολογία αυτή σε «έξυπνες» πόλεις μέχρι το 2021. Για το σκοπό αυτό, η εταιρεία ανακοίνωσε τον περασμένο μήνα τα σχέδιά της για την ανάπτυξη της αυτόνομης-οδήγησης σε συνεργασία με την Aurora Innovation στο CES 2018 (έκθεση καταναλωτικών ηλεκτρονικών προϊόντων του Λας Βέγκας). Επιπλέον, από τον Αύγουστο του περασμένου έτους, η Hyundai άρχισε να δημιουργεί την δική της υποδομή V2X. Ως ιδρυτικό μέλος του Αμερικανικού Κέντρου Κινητικότητας, ενός αμερικανικού ερευνητικού ινστιτούτου για τη μελλοντική κινητικότητα, ο όμιλος Hyundai Motor Group τον περασμένο Οκτώβριο επένδυσε 5 εκατομμύρια δολάρια στην κατασκευή υπερσύγχρονων πειραματικών εγκαταστάσεων σε συνεργασία με την ACM.

Η διάθεση του «συμβατικού» ηλεκτρικού SUV κυψελών καυσίμου Nexo στην αγορά θα ξεκινήσει στα τέλη της χρονιάς, από την Καλιφόρνια. Το NEXO FCEV (Fuel Cell Electric Vehicle) μπορεί να κινηθεί για 600 χιλιόμετρα (επιτυγχάνοντας εντυπωσιακή ενεργειακή απόδοση: 60%) με ένα μόνο ανεφοδιασμό σε υδρογόνο, που διαρκεί μόλις πέντε λεπτά. Θυμίζουμε ότι σε ένα FCEV τo υδρογόνο χρησιμοποιείται για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας επί τόπου, με τη βοήθεια της κυψέλης καυσίμου, με μοναδική επιβάρυνση για το περιβάλλον τους υδρατμούς.