Ένας μητροπολίτης και ένας δήμαρχος θα συσκεφθούν, προκειμένου να αποφασιστεί αν θα μεταφερθεί  ή όχι ένα γλυπτό που τοποθετήθηκε σε δημόσιο χώρο και θεωρήθηκε «διαβολικό». Το ακούσαμε στο Ραδιόφωνο 24/7.  Όσο παράλογο ή εξωφρενικό κι αν ακούγεται, το δυστύχημα είναι ότι δεν προκαλεί έκπληξη για τη χώρα που ζούμε, η πιθανότητα να μεταφερθεί το γλυπτό με το επιχείρημα ότι «... στο σημείο αυτό περπάτησε ο Απόστολος Παύλος»!

Ο λόγος για το έργο Phylax του Κωστή Γεώργιου, το οποίο τοποθετήθηκε στην παραλιακή, μετά από ανάθεση του δήμου Παλαιού Φαλήρου. Σκανδάλισε μια μειοψηφία «πιστών» για το χρώμα του, το σχήμα του, το όνομά του. Θεωρήθηκε ότι φέρει διαβολικό συμβολισμό, Πήγαν κάποιοι και πέταξαν πέτρες, και μετά ήρθε ιερέας παλαιοημερολογίτης και του έκανε... αγιασμό και εξορκισμό. Σωστά αναρωτιέται γελώντας ο γλύπτης στην εκπομπή «Πεζοί στον Αέρα» στο Ραδιόφωνο 24/7 , γιατί άραγε να μεταφερθεί το έργο εφόσον εξαγνίστηκε μετά τον αγιασμό! Στην ίδια εκπομπή πάντως, ο δήμαρχος Παλαιού Φαλήρου κος Χατζιδάκης άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο να μεταφερθεί αν χρειαστεί το έργο, έστω κι αν ο ίδιος θεωρεί παράλογες τις αντιδράσεις. Σύντομα θα συναντήσει τον Μητροπολίτη Ν. Σμύρνης ο οποίος μέσω επιστολής του τον καλεί να μεταφέρει το γλυπτό καθώς στο σημείο αυτό περπάτησε ο Απόστολος Παύλος!

Σύμφωνα με τον κο Χατζιδάκη, το θέμα ανακίνησε η Χρυσή Αυγή, με ερώτηση στη βουλή από τον κο Παναγιώταρο. Μα καλά , καθορίζει η Χρυσή Αυγή το αισθητικό πλαίσιο στον δημόσιο χώρο; «Είναι θεολογικό το θέμα , όχι αισθητικό»  θα απαντήσει η άλλη πλευρά και άντε να βγάλεις άκρη. Εξάλλου θυμόμαστε πως και στην περίπτωση απόσυρσης του έργου του  Τιερί ντε Κορντιέ από την έκθεση  Outlook , μετά από απόφαση Ευάγγελου Βενιζέλου ο οποίος ήταν τότε στην ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού, ένας βουλευτής του ΛΑΟΣ ήταν που είχε ανακινήσει το θέμα θεωρώντας «βλάσφημο» το έργο του καλλιτέχνη. Το έργο απεικόνιζε ένα πέος το οποίο εκσπερματώνει πάνω σε έναν σταυρό και ο καλλιτέχνης είχε δηλώσει ότι μέσω αυτού σχολίαζε την κακοποίηση που είχε υποστεί από την καθολικισμό στην παιδική του ηλικία.

Η περίπτωση αυτή δεν ήταν μεμονωμένη φυσικά. Πολύ πρόσφατα είδαμε ρασοφόρους και Χρυσαυγίτες να διαδηλώνουν για να κατέβουν θεατρικές παραστάσεις με πιο πρόσφατη την παράσταση έργου του Πέσοα που κρίθηκε βλάσφημη γιατί ο τίτλος περιλάμβανε τη λέξη διάβολος.

Επιστρέφοντας στην περίπτωση του έργου του Γεώργιου Phylax και εν αναμονή της απόφασης του δημάρχου για το τι θα απογίνει το γλυπτό να πούμε ότι  ο πρύτανης της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών Πάνος Χαραλάμπους , στην ίδια εκπομπή πολιτισμού στο ραδιόφωνο 24/7, προσπαθεί να εκμεταλλευτεί την υπόθεση , για να θέσει το σωστό ερώτημα: Ποιος αποφασίζει τελικά πως θα διαμορφωθεί ο δημόσιος χώρος; Τι είναι ο δημόσιος χώρος; Μια γεωμετρία που ο καθένας βάζει και βγάζει ότι θέλει  ή  μια διεκδίκηση που προκύπτει μέσα από τις κοινωνικές αντιμαχίες;  Και για να το πάμε παρακάτω, γίνονται χωροταξικές μελέτες και διαβουλεύσεις στις οποίες συμμετέχουν ειδικότητες που κατέχουν το θέμα και πολίτες που ζουν στην περιοχή; Υπάρχει διαφάνεια στον τρόπο με τον οποίο γίνονται οι αναθέσεις και ποιοι απορρίπτονται κάθε φορά; Αυτά είναι τα ερωτήματα τα οποία θα έθετε μια πολιτισμένη πολιτεία. Αντ’αυτού ακολουθούμε την ατζέντα ρασοφόρων εξαγνιστών καθώς το θέμα είπαμε, είναι θεολογικό και όχι αισθητικό. 2018 . Καλή χρονιά είπαμε;