Σχεδόν με πανομοιότυπο τρόπο, όπως και το 2014 μια σειρά από κινδυνολογικά σενάρια, δημοσιεύματα και θεωρίες εμφανίστηκαν στην κοινή γνώμη για να εκμεταλλευτούν πολιτικά την εκλογική επίδοση του ανεξάρτητου μειονοτικού Κόμματος Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας στη Θράκη (γνωστό ως ΚΙΕΦ ή DEB) και το γκρίζο χρώμα του χάρτη για άλλη μια φορά.

Ads

Αυτοί που πρωταγωνιστούν, πιθανότατα δεν έχουν περάσει ούτε απ’έξω, προφανώς ανακαλύπτουν την πυρίτιδα με μεγάλη χρονοκαθυστέρηση και πασπαλίζουν το ιδεολογικό-πολιτικό κοκτέιλ τους με ολίγη από θεωρία της συνομωσίας, αντιπολίτευση, κινδυνολογία του τύπου «Η θράκη κινδυνεύει» και άλλες βαρετές και μίζερες επαναλήψεις από κλισέ. Όταν ή άγνοια συναντάται με την πολιτική σκοπιμότητα, φυσικά και το μείγμα που προκύπτει είναι εκρηκτικό και επικίνδυνο.

Οι διακινητές λοιπόν ισχυρίζονται ότι το γκρι χρώμα στον εκλογικό χάρτη, με το οποίο επιχειρούν να τρομάξουν το κοινό είναι  σύμφωνα με τα κυρίαρχα αφηγήματα αποτέλεσμα κάποιας «μυστικής συναλλαγής», «ανεύθυνων χειρισμών της κυβέρνησης στο ευαίσθητο εθνικό θέμα», «αυτονομιστικών τάσεων»,  «παρέμβασης της Αγκυρας» κλπ.

Στην πραγματικότητα, αν κάποιος θέλει να ενδυθεί το ρόλο του «βαθυστόχαστου αναλυτή» και του «πατριώτη» δεν έχει παρά να γουγκλάρει τους όρους  «Θράκη-Μειονότητα» να παραθέσει μια σειρά από αποσπασματικές εξυπνάδες με τις λέξεις «Τουρκία»-«Προξενείο»-«Μουφτήδες» κλπ και να τρομοκρατεί τον ανυποψίαστη πολίτη που είναι αδύνατο να κατανοήσει ότι υπάρχουν στην Ελλάδα πολυπολιτισμικές κοινωνίες που λειτουργούν διαφορετικά από τη δική του.

Ads

Το ίδιο το κόμμα ΚΙΕΦ προφανώς και είναι ένα εθνικιστικό κόμμα, δεν εμφανίστηκε σήμερα στο σκηνικό, υπάρχει εδώ και αρκετές δεκαετίες, ιδρύθηκε από τον Σαδίκ. Οποιοσδήποτε διαθέτει στοιχειώδη πολιτική αντίληψη μπορεί να θεωρήσει σχεδόν αυτονόητο ότι μια οποιασδήποτε μορφής μειονότητα στα Βαλκάνια μπορέι να έχει κόμμα, να κατεβαίνει στις εκλογές, να εκλέγει Δημάρχους στους Δήμους όπου κυριαρχεί πληθυσμιακά, αν θεωρεί αυτονόητο βέβαια ότι έχει το δικαίωμα του εκλέγειν και εκλέγεσθαι σε μια ευνομούμενη πολιτεία. Και προφανώς ένα μειονοτικό κόμμα υποκινείται ανοιχτά  από το Προξενείο της χώρας με την οποία συνδέεται από άποψη καταγωγής, εν προκειμένω το Τουρκικό. Το αντίθετο θα ήταν είδηση.

Κάποιο βέβαια μπορεί να θεωρούν πολύ εξωτικό ή «επικίνδυνο» ότι άνθρωποι διαφορετικής θρησκείας ή καταγωγής πολιτεύονται, όμως αυτό στην κεντρική σκηνή συμβαίνει για πολλές δεκαετίες ενώ η εκλογή ανεξάρτητων μειονοτικών βουλευτών το 1989-90  είναι και η αιτία που ο εκλογικός νόμος στην Ελλάδα έκτοτε έχει όριο εισόδου σε Βουλή και Ευρωβουλή το 3%, ώστε τα μέλη της μειονότητας να ενσωματώνονται οργανικά στην πολιτική ζωή της χώρας εκπροσωπώντας την κοινωνία και να μην αναλώνονται αποκλειστικά στη μειονοτική ατζέντα.

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΠΡΩΤΗ: Εδώ έρχεται η πρώτη ανατροπή καθώς το ΚΙΕΦ δεν εμφανίζεται πρώτη φορά αλλά είχε κατέβει και στις ευρωεκλογές του 2014 με ελαφρώς μεγαλύτερα ποσοστά. Η κάθοδός του δεν έχει καμία επίπτωση καθώς το όριο 3% καθιστά άνευ αντικειμένου τη συμμετοχή του. Περισσότερο δρα ως «νεκροταφείο στελεχών» αφού η συμμετοχή κάποιου στο ΚΙΕΦ τον αποκόπτει αυτόματα από οποιονδήποτε άλλο πολιτικό οργανισμό  της χώρας.

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΔΕΥΤΕΡΗ: Οι μεταρρυθμίσεις της κυβέρνησης για την επίλυση προβλημάτων στα μειονοτικά θέματα δεν έχουν ούτε θετική ούτε και αρνητική επίδραση στα αποτελέσματα του ΚΙΕΦ. Για τον ίδιο λόγο που δεν είχαν καμία σύνδεση ή επίπτωση οι μεταρρυθμίσεις επί τω χείρω, της προηγούμενης σκληρής κυβέρνησης Σαμαρά, το 2014 όταν και κατήλθε και πάλι στις εκλογές.

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΤΡΙΤΗ, και μεγαλύτερη: Τα ποσοστά του ΚΙΕΦ στις αμιγώς μειονοτικές περιοχές της Θράκης, κατά διαβολική σύμπτωση συμπίπτουν με τα ποσοστά των αυτοδιοικητικών συνδυασμών που πρόσκεινται στη Νέα Δημοκρατία. Τόσο το 2014 (σε Α’ και Β’ Γύρο) όσο και σήμερα.

Δηλαδή, στο Δήμο Μύκης Ξάνθης, το ΚΙΕΦ παίρνει ποσοστό  την περασμένη Κυριακή  κοντά στο 67% και το άθροισμα των δύο περιφερειακών συνδυασμών που πρόσκεινται στη ΝΔ, στα ίδια ακριβώς εκλογικά τμήματα είναι περίπου 65%. Στο Δήμο Αρριανών το ποσοστό του ΚΙΕΦ είναι 84% και το ποσοστό των δύο συνδυασμών της ΝΔ είναι 72%. Και αν κάποιος θεωρεί ότι πρόκειται για επαναλαμβανόμενες συμπτώσεις, υπάρχει κάτι ακόμη πιο αδιάσειστο: Η σταυροδοσία των δύο συνδυασμών, ειδικά για τον «επίσημο» κομματικό συνδυασμό της ΝΔ, φέρνει στις υψηλότερες θέσεις πλειονοτικούς (χριστιανούς) υποψήφιους συμβούλους, γεγονός προφανώς αφύσικο σε αμιγώς μουσουλμανική μειονοτική περιοχή. 

Με λίγα λόγια, ούτε συνιστά «πρόβλημα» η υπάρξη του ΚΙΕΦ και η κάθοδός του στις εκλογές, ούτε κινδυνεύει κανείς στη Θράκη από αυτό, ούτε θα γίνει κάτι άλλο πλην του διαφορετικού χρώματος στον εκλογικό χάρτη. Αυτό όμως που έχει όμως σημασία είναι η υποκρισία όσων συμμαχούν με το μειονοτικό εθνικιστικό ( αυτονομιστικό κατά τους ίδιους) κόμμα και μετά εμφανίζονται να κινδυνολογούν και να κατηγορούν τους αντιπάλους για την επίδοση του ΚΙΕΦ.