Μια ιστορική βρετανική μάρκα, η Lotus, περνά επισήμως σε κινεζικά χέρια, μετά την εξαγορά του 51% των μετοχών της εταιρίας από την μαλαισιανή Proton. Η κίνηση αυτή εντάσσεται στη «σύσφιξη» των σχέσεων των δύο εταιριών, καθώς η Geely απέκτησε επίσης και το 49,9% της Proton. Θυμίζουμε ότι η Geely έχει ήδη στο χαρτοφυλάκιό της ένα «βαρύ» όνομα της αυτοκινητοβιομηχανίας (Volvo) και συνεχίζει της ανάπτυξή της με το βλέμμα και στη Γηραιά Ήπειρο.

Ads

Οι ευρωπαϊκές ή αν θέλετε οι παγκόσμιες βλέψεις της Geely Automotive Holding δεν είναι καθόλου μα καθόλου κρυφές, αφού ήδη το 2010 η εταιρία είχε προχωρήσει στην απόκτηση (από τη Ford) της Volvo, που σε κινεζικά χέρια κατάφερε να αναγεννηθεί διατηρώντας το σουηδικό της χαρακτήρα. Είχε επίσης αγοράσει την Manganese Bronze, την εταιρία που κατασκευάζει τα χαρακτηριστικά μαύρα ταξί του Λονδίνου, το 2013, την οποία μετονόμασε σε London Taxi Co. και κατασκεύασε κοντά στο Coventry ένα εργοστάσιο που θα κατασκευάζει μια ηλεκτροκίνητη έκδοση του θρυλικού ταξί.

Αναμφισβήτητα «βαρύ» όνομα έχει και η εταιρία που περνά στον έλεγχο της Geely τώρα, η Lotus που είναι γνωστή τόσο για την εμπλοκή της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό – και δη στη φόρμουλα ένα – όσο και για την παραγωγή εξαιρετικών σπορ αυτοκινήτων, όπως η Esprit and Elise. Το κακό είναι ότι η Lotus πάλεψε πολύ για να καταφέρει να είναι κερδοφόρα, χωρίς όμως ιδιαίτερη επιτυχία (πρώτη φορά το κατάφερε πέρυσι), αφού κατέληξε στα χέρια της Proton, έχοντας βρεθεί προηγουμένως να ανήκει στον κολοσσό που ακούει στο όνομα General Motors.

Η ένταξη της Lotus στο γκρουπ της Geely θεωρείται ότι θα συμβάλει στη διεύρυνση των δραστηριοτήτων της μεγάλης κινεζικής εταιρίας, η οποία θα αξιοποιήσει την τεχνογνωσία της Lotus στην εξέλιξη σπορ αυτοκινήτων μειωμένου βάρους.

Ads

Θυμίζουμε ότι η Geely ξεκίνησε ως εταιρία κατασκευής ψυγείων 1986, επεκτάθηκε αργότερα στην κατασκευή μοτοσικλετών, ενώ αυτοκίνητα άρχισε να κατασκευάζει μόλις το 2002. Η θρυλική Lotus από την πλευρά της ιδρύθηκε το 1952 και αφού κατάφερε κυριολεκτικά να γράψει ιστορία στο χώρο της αυτοκίνησης, έχοντας την έδρα της στο Norfolk (σε πρώην εγκαταστάσεις της RAF, σε ένα αεροδρόμιο που χρησιμοποιήθηκε κατά το Β’ παγκόσμιο πόλεμο) άρχισε να αντιμετωπίζει προβλήματα όταν πέθανε ο ιδρυτής της, Colin Chapman, το 1982. Η Proton, τέλος, ιδρύθηκε το 1983 από τον πρώην πρωθυπουργό της Μαλαισίας, Mahathir Mohamad, και πέρυσι κατασκεύασε 150.000 έχοντας σαν στόχο της ετήσια παραγωγή 500.000 οχημάτων.