Ενόχλησε την κυβέρνηση το βίντεο του ΣΥΡΙΖΑ που παρουσιάζει την αλήθεια για το Μετρό και τα Αρχαία της Θεσσαλονίκης.

Ads

Αναμενόμενο και κατανοητό. Πρώτα γιατί αποκαλύπτει το μέγεθος της ανεπάρκειας, αλλά και των πολιτικών σκοπιμοτήτων και της ιδιοτέλειας που χαρακτήρισε τη διαχείριση του έργου του Μετρό από πλευράς κυβερνήσεων της ΝΔ. Το οποίο:

  • Ξεκίνησε επί των ημερών της, το 2006 και το 2012 που έπρεπε να έχει τελειώσει, είχε συσσωρεύσει 5 ήδη χρόνια καθυστερήσεων.
  • Στη συνέχεια σταμάτησε πάλι επί των ημερών της, το 2014 και επανεκκίνησε από την κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, 2015 – 2019, η οποία το βρήκε μόλις στο 33% και το προχώρησε στο 75% της ολοκλήρωσής του.
  • Και τέλος το έργο σταμάτησε για δεύτερη φορά, κατά… σύμπτωση και πάλι επί των ημερών της ΝΔ, το 2019. Με αποτέλεσμα σήμερα να βρίσκεται στον αέρα.

Αλλά και ακόμη, ενόχλησε το βίντεο του ΣΥΡΙΖΑ γιατί αποκάλυψε το μέγεθος της κοροϊδίας, των ψεμάτων και των επικοινωνιακών μεθοδεύσεων με τις οποίες οι κυβερνήσεις της Δεξιάς καλύπτουν τις καθυστερήσεις που προκάλεσαν στην πρόοδο ενός μεγάλου έργου.

Ειδικά τον υπουργό υποδομών και μεταφορών τον Κ. Καραμανλή το νεότερο το βίντεο του ΣΥΡΙΖΑ δεν τον ενόχλησε απλώς. Τον εκνεύρισε και τον έβγαλε εκτός εαυτού. Κάνοντάς τον να μιλήσει με ύφος που δεν συνηθίζεται στην οικογένειά του.
«Στο σπίτι του κρεμασμένου δεν μιλάνε για σχοινί κε υπουργέ»!

Ads

Και αναφέρομαι τόσο στα ψέματα, για τα οποία με θράσος πεζοδρομίου κατηγόρησε τον ΣΥΡΙΖΑ και τον πρόεδρό του Αλέξη Τσίπρα, όσο και στις καθυστερήσεις του έργου, τις οποίες επικαλέστηκε.
Και εξηγούμαι:

  1. Λέει ψέματα ο υπουργός όταν υποστηρίζει ότι ο Decumanus Maximus που αποκαλύφθηκε στο σταθμό Αγίας Σοφίας αποσπάστηκε επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. Τον ενημερώνω ότι η αλήθεια είναι ότι αποσπάστηκε το 2012, πολλά χρόνια πριν έρθει στην κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ. Και μάλιστα αποσπάστηκε χωρίς να παρέχεται καμία εγγύηση για την επανατοποθέτησή του, η οποία εκ των υστέρων αποκαλύφθηκε ότι ήταν πρακτικά αδύνατη.
  2. Λέει ψέματα ο υπουργός όταν χρεώνει στην κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ απόσπαση αρχαιολογικών ευρημάτων επί των ημερών της. Μάλλον κρίνει εξ ιδίων τα αλλότρια. Τον ενημερώνω λοιπόν ότι η αλήθεια είναι ακριβώς αντίθετη από όσα ισχυρίζεται. Επί ΣΥΡΙΖΑ διατηρήθηκε κατά χώρα η μαρμαρόστρωτη πλατεία που βρέθηκε στη βόρεια πρόσβαση του σταθμού Αγ. Σοφίας, στην γωνία Εγνατία και Πλάτωνος, όπως εισηγήθηκαν οι αρχαιολόγοι και ενέκρινε το ΚΑΣ. Για το λόγο αυτόν ο σταθμός επανασχεδιάστηκε, χωρίς να υπάρξει η παραμικρή αντίδραση από κανένα. Η πλατεία βρίσκεται κατά χώρα σήμερα και ο υπουργός μπορεί να την επισκεφτεί όποτε θέλει. Όπως και όποιος θέλει να διαπιστώσει το μέγεθος των ψεμάτων που η κυβέρνηση της ΝΔ χρησιμοποιεί για να παραπλανήσει τον κόσμο.
  3. Ο υπουργός δεν συλλαμβάνεται μόνο ψευδόμενος, αλλά και έχων στοιχειώδη άγνοια τεχνικών ζητημάτων στα οποία αναφέρεται. Το κρηναίο ή νυμφαίο οικοδόμημα, τα ψηφιδωτά και τα υπόλοιπα ευρήματα που πράγματι αποσπάστηκαν επί ΣΥΡΙΖΑ, μετά από εισηγήσεις των αρχαιολόγων και έγκριση του ΚΑΣ, αποκαλύπτουν ότι εκτός από την εχθρική πολιτική που ο ίδιος και οι δεξιές κυβερνήσεις ακολουθούν απέναντι στον Πολιτισμό, υπάρχει και μια ισορροπημένη πολιτική διαχείρισης των μνημείων που σέβεται και εμπιστεύεται τη γνώμη των ειδικών επιστημόνων, των αρχαιολόγων. Οι οποίοι υποστηρίζουν ότι τα μεμονωμένα μνημεία, όπως αγάλματα, ψηφιδωτά, κρηναία και άλλα μεμονωμένα ευρήματα, αντιμετωπίζονται τελείως διαφορετικά από ό,τι τα πολεοδομικά συγκροτήματα, όπως αυτά του Decumanus. Τα πρώτα δεν κινδυνεύουν, κατά κανόνα, εάν αποσπαστούν. Σε αντίθεση με τα δεύτερα που, ως πολεοδομικά συμπλέγματα δρόμων, κτιρίων, έργων και μνημείων, κινδυνεύουν να χάσουν την ακεραιότητα και την αυθεντικότητά τους ως αποτέλεσμα της απόσπασης. Γι΄αυτό καλόν είναι να γνωρίζει ο υπουργός ότι επί ΣΥΡΙΖΑ διατηρήσαμε κατά χώρα τα μνημεία που κινδύνευαν εάν αποσπάζονταν, όπως τη μαρμαρόστρωτη πλατεία, ενώ αποσπάσαμε εκείνα που μπορούσαν χωρίς κίνδυνο για την ακεραιότητά τους να αποσπαστούν.
  4. Ο υπουργός πρέπει να αντιληφθεί ότι όταν αναφέρεται σε τεχνικά ζητήματα εκτίθεται, γιατί αποκαλύπτεται η ανεπάρκειά του.  Τον ενημερώνω ότι εκτός από τα κομματικά στελέχη της ΝΔ, τους παρατρεχάμενους και τους πρόθυμους υπαλλήλους που του εισηγούνται ότι δήθεν επί ΣΥΡΙΖΑ δεν υπήρχε λύση για τη Βενιζέλου, υπάρχουν έμπειροι και γνωστοί μελετητές, ειδικοί επιστήμονες στα υπόγεια τεχνικά έργα και καθηγητές πολυτεχνείων, οι οποίοι υπεύθυνα και με το κύρος της γνώσης, της εμπειρίας και των θέσεων που κατέχουν στην επιστημονική κοινότητα, υποστηρίζουν και καταθέτουν στο ΣτΕ, στην αυριανή εκδίκαση της υπόθεσης, ακριβώς το αντίθετο από αυτό που ισχυρίζεται ο υπουργός. Τον ενημερώνω λοιπόν υπευθύνως ότι η λύση που εφαρμόστηκε στο σταθμό Βενιζέλου και την οποία η δική του κυβέρνηση διέκοψε με πολιτική απόφαση ως δήθεν ανεφάρμοστη, στηρίζεται στην ίδια μέθοδο με εκείνη που εφαρμόστηκε στο σταθμό Μοναστηράκι το 2000 – 2004 και είναι ίδια με εκείνη με την οποία κατασκευάστηκε ο σταθμός Βενετία του Μιλάνου.
  5. Αναφερόμενος ο υπουργός στην καθυστέρηση των σταθμών Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας θα έπρεπε να γνωρίζει ότι τα όσα υποστηρίζει αγγίζουν τα όρια τραγικής ειρωνείας. Καθώς για την καθυστέρησή τους ευθύνονται οι κυβερνήσεις της ΝΔ από το 2006 μέχρι το 2015, οι οποίες και καθυστέρησαν αδικαιολόγητα το έργο με την ανεπάρκεια και με τα διχαστικά τους διλήμματα τύπου «’Η Αρχαία ή Μετρό», που κατέληξαν να διακοπεί το έργο για δύο χρόνια επί των ημερών τους. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ προχώρησε το έργο κατά 42% σε 4 μόλις χρόνια και έδωσε λύση σε όλα τα αδιέξοδα που οι προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν δημιουργήσει, μεταξύ των οποίων και το αδιέξοδο στο σταθμό Βενιζέλου.
  6. Ο υπουργός πρέπει να γνωρίζει ότι από το καλοκαίρι του 2019 που η κυβέρνηση της ΝΔ σταμάτησε το έργο για να επιβάλει την ολέθρια για τα αρχαία, για το μετρό, για το κόστος του και για την πόλη της Θεσσαλονίκης και τους πολίτες της λύση της απόσπασης των αρχαιοτήτων, μέχρι το τέλος του 2020 που θα παραδίδονταν οι 12 στους 13 σταθμούς, υπήρχε ολόκληρος 1,5 χρόνος για να ολοκληρωθεί το 25% του έργου που απέμενε. Και μάλιστα 1,5 χρόνος για μια διοίκηση της Αττικό Μετρό που κατά τη θητεία της τριπλασίασε τόσο τους ρυθμούς εκτέλεσης των έργων, όσο και την απορροφητικότητα των κονδυλίων. Υπήρχε χρόνος λοιπόν για να ολοκληρωθεί η επιδομή και να εκτελεστούν τα δοκιμαστικά δρομολόγια, τα οποία δεν χρειάζονται 1,5 χρόνο, όπως του είπαν να λέει, αλλά 12 μήνες. Ας μην κρίνει λοιπόν εξ ιδίων τα αλλότρια, βγάζοντας συμπεράσματα από τις επιδόσεις της δικής του κυβέρνησης που εδώ και 1,5 χρόνο το μόνο που έχει καταφέρει είναι να γκρεμίσει ό,τι εμείς κατασκευάσαμε και να πάει πίσω το έργο 3 ολόκληρα χρόνια.
  7. Αν όμως ο υπουργός επιμένει να αμφισβητεί ότι το έργο, όπως προχωρούσε επί ΣΥΡΙΖΑ, θα παραδίδονταν τέλος του 2020, ας ρωτήσει τον δνοντα σύμβουλο της αναδόχου εταιρείας, τον Αλέξανδρο Εξάρχου. Ο οποίος λίγους μήνες πριν τις εκλογές, τον Φεβρουάριο του 2019, διαβεβαίωνε σε δημόσια εκδήλωση ότι το Μετρό της Θεσσαλονίκης ήταν απολύτως εντός χρονοδιαγράμματος και θα παραδίδονταν στην ώρα του, στο τέλος του 2020.
  8. Κλείνω με μια ερώτηση στον υπουργό: Αν θέλει να πεί μια και μόνο μια αλήθεια για το Μετρό της Θεσσαλονίκης, του προτείνω να αποκαλύψει το ποσό των αποζημιώσεων που η Αττικό Μετρό, χωρίς παραπομπή σε διαιτητικά δικαστήρια, κατέβαλε στον εργολάβο για τις καθυστερήσεις που η ίδια προκάλεσε στο έργο μέχρι τώρα. Έτσι, για να καταλάβουν όλοι τι κρύβεται πίσω από τα ψέματα και την κοροϊδία και για να γίνει κατανοητό το ποιος κερδίζει από τις καθυστερήσεις που η κυβέρνηση της ΝΔ προκαλεί στα έργα.

Ο υπουργός πρέπει τέλος να γνωρίζει ότι υπάρχει μια εύστοχη ελληνική παροιμία που εξηγεί με τι δεν βάφονται τα αβγά.
Ακριβώς με τον ίδιο τρόπο λοιπόν, ας το γνωρίζει, ΔΕΝ εκτελούνται και δεν τελειώνουν τα έργα…