Την απόφαση να μειώσουν σταδιακά την ποσότητα ζάχαρης στο προϊόντα τους παίρνουν μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων, υπό το βάρος των πιέσεων του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας. Παράλληλα όλο και περισσότερες χώρες τα τελευταία χρόνια προωθούν την κατανάλωση υγιεινών τροφίμων και βάζουν φόρο στη ζάχαρη. 

Ads

Σύμφωνα με τους ειδικούς η καθημερινή κατανάλωση ζάχαρης είχε αυξηθεί τόσο πολύ τα τελευταία χρόνια που οι καταναλωτές είχαν εθιστεί. Αυτό ήταν κάτι που ενθάρρυνε τις πολυεθνικές εταιρείες να προσθέτουν συνεχώς περισσότερη ζάχαρη στα προϊόντα τους. 

Την ίδια στιγμή, σύμφωνα με τα στοιχεία της Αμερικανικής Εταιρείας Καρδιολογίας, ένα παιδί πρέπει να καταναλώνει στο πολύ έξι κουταλάκια ζάχαρη την ημέρα, μια γυναίκα το πολύ οκτώ κι ένας άντρας το πολύ δέκα. 

Η στροφή για να αλλάξει η υπέρμετρη κατανάλωση ζάχαρης, έγινε αρχικά από χώρες όπως η Γαλλία, το Βέλγιο και αρκετές πολιτείες των ΗΠΑ που επέβαλαν ειδικό φόρο τόσο στη ζάχαρη, όσο και στα ποτά που περιέχουν ζάχαρη, όπως τα αναψυκτικά. 

Ads

Οι χώρες που προχωρούν σε τέτοιες κινήσεις πληθαίνουν συνεχώς. Η Σιγκαπούρη είναι μια από τις πρώτες ασιατικές χώρες που επιδιώκει να μειώσει τη ζάχαρη στα αναψυκτικά προκειμένου να μετριάσει τους κινδύνους για τη υγεία που σχετίζονται με τη ζάχαρη μέσω μέτρων όπως οι φόροι και οι προειδοποιητικές ετικέτες. Αυτό γίνεται στο πλαίσιο της εκστρατείας του κράτους για την καταπολέμηση του διαβήτη. 

Μειώνουν τη ζάχαρη Coca-Cola και Pepsi

Τα μέτρα αυτά επηρεάζουν τις εταιρείες αναψυκτικών και τροφίμων που σιγά – σιγά προχωρούν σε δεσμεύσεις για τον περιορισμό της περιεκτικότητας ζάχαρης στα προϊόντα τους. Επτά από τις μεγαλύτερες εταιρείες αναψυκτικών στη Σιγκαπούρη μεταξύ των οποίων η Coca – Cola και η PepsiCo ήδη ανακοίνωσαν ότι θα προχωρήσουν σε αλλαγές στις συνταγές των προϊόντων τους για να τα καταστήσουν πιο υγιεινά. 

Την Τρίτη, το Υπουργείο Υγείας της Σιγκαπούρης δήλωσε ότι επτά επιχειρήσεις δεσμεύτηκαν να αφαιρέσουν από τα ράφια μέχρι το 2020 ποτά που περιέχουν περισσότερο από 12% ζάχαρη. Εκτός από την Coca-Cola και την PepsiCo, στην μείωση του ποσοστού της ζάχαρης συμφώνησαν και η F & N Foods, η Nestle, η Pokka και η Yeo Hiap Seng και η Malaysia Dairy Industries.

«Εκτός από αυτή τη δέσμευση, η Coca-Cola κάνει μια πρόσθετη δέσμευση για μείωση της περιεκτικότητας σε ζάχαρη στα ζαχαρούχα ποτά κατά 10% μέχρι το 2020», δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας στο Reuters.

Σημειώνεται ότι η ημερήσια κατανάλωση ζάχαρης ανά κάτοικο από αναψυκτικά αυξήθηκε σε 6,08 γραμμάρια στην Ασία το 2016 και στη Σιγκαπούρη στα 11,99 γραμμάρια, σύμφωνα με την εταιρεία έρευνας αγοράς Euromonitor. 

Στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες η κατανάλωση ζάχαρης παρουσιάζει κάποια μείωση αλλά παραμένει ακόμα υψηλότερη από ό, τι στην Ασία.

«Οι κυβερνήσεις στην Ασία προωθούν ενεργά την υγιεινή κατανάλωση», δήλωσε ο Ναθάνιελ Λιμ, αναλυτής της Euromonitor International. «Οι καταναλωτές δείχνουν επίσης αυξανόμενη προτίμηση στα ποτά που περιέχουν φυσικά συστατικά με μηδενική ζάχαρη».