Ποιος θα έλεγε όχι σε ένα δωρεάν ποτό που θα μπορούσε να πιει σε μαγαζί της επιλογής του, κουνώντας απλά ένα shaker από… το κινητό του; Η Frink, είναι μια πρωτοποριακή εφαρμογή smartphone για Android και για iPhone, που δημιουργήθηκε για να μας κεράσει ποτό, να μας μάθει νέα στέκια, να μας βγάλει έξω και να μας δείξει ένα πρόσωπο της Αθήνας που δεν σταματά να ανανεώνεται.

Ads

«Είναι ένα μέσο για τους νέους να ανακαλύψουν νέα μέρη, μαγαζιά, spots που υπάρχουν στην πόλη τους, αλλά και ένας πρωτότυπος τρόπος για εκείνους που έχουν bar, εστιατόρια, pubs να προσελκύουν νέο κόσμο, να φέρουν νέα κίνηση στην επιχείρησή τους, πρακτικά,δωρεάν», δηλώνει ο 30 χρονος Στέφανος Πρόκος, «ηθικός αυτουργός» και ένας εκ των τεσσάρων ιδρυτών της εφαρμογής.

image

Πώς λειτουργεί

To πώς λειτουργεί είναι πολύ απλό. Ο χρήστης κατεβάζει την εφαρμογή στο κινητό του δωρεάν, κάνει εγγραφή και στη συνέχεια κουνάει το shaker που εμφανίζεται στην οθόνη του, ενώ παράλληλα «τρέχει» μία κλήρωση που του λέει εάν έχει κερδίσει απόψε ένα frink. Εάν ο χρήστης είναι τυχερός, του εμφανίζεται ένας χάρτης με διάφορα spots, σημεία όπου βρίσκονται τα συμβεβλημένα μαγαζιά που προσφέρουν εκείνο το βράδυ ένα δωρεάν ποτό. Ο χρήστης επιλέγει το μπαρ που του αρέσει, πατάει get it, γίνεται κράτηση, το επισκέπτεται, επιδεικνύει το ηλεκτρονικό κουπόνι frink με το κινητό του (Android ή iPhone) κατά την παραγγελία του το ηλεκτρονικό κουπόνι frink με το κινητό του (Android ή iPhone), «πατάει» εξαργύρωση στην κλήρωση και το απολαμβάνει!

Ads

image
Παναγιώτης Ξυνός, Γιώργος Χαϊλαζόπουλος 

Οι πελάτες τους, όπως μου εξηγούν, είναι οι επιχειρήσεις, τα μπαρ, τους οποίους προσεγγίζουν έναν έναν, εγγράφονται στο www.frink.biz και έπειτα αγοράζουν (ηλεκτρονικά κουπόνια που το καθένα είναι ένα δωρεάν ποτό). Είναι ένας πολύ εύστοχος τρόπος για τις επιχειρήσεις να προσελκύσουν κίνηση, γιατί ο χρήστης κερδίζει ένα ποτό, παίρνει ένα φίλο σου μαζί, μετά θα το συζητήσει, θα το διαδώσει. Έτσι πετυχαίνουν ένα promotion, γιατί η εφαρμογή δίνει τη δυνατότητα σε αυτούς που τη χρησιμοποιούν να επισκέπτονται μπαρ που μπορεί να ήξεραν μεν, αλλά δεν είχαν κάτσει ποτέ μέσα. Μπορείς να ανακαλύψεις ένα πρόσωπο των αθηναϊκών στεκιών που δεν γνώριζες και έπειτα να κάνεις check in από το κινητό σου στο facebook και να «μοιραστείς» την εμπειρία σου με τους φίλους σου!

Προς το παρόν το Frink «κυκλοφορεί» μόνο στην Αθήνα, αλλά από τον Ιανουάριο, σύμφωνα με τα παιδιά, θα ξεκινήσει το ταξίδι του και σε άλλες φοιτητικές πόλεις, με πρώτες στη λίστα, τη Θεσσαλονίκη, τη Λάρισα και την Πάτρα. «Θέλουμε να προσελκύσουμε νεαρές ηλικίες κυρίως, 18-25 ετών, καθώς έχουν περισσότερο χρόνο να βγουν αλλά δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να βγαίνουν και καθημερινές και σαββατοκύριακα», λέει ο κος Πρόκος.

image
Στέφανος Πρόκος

Η αφορμή

Η ιδέα ήρθε στον Στέφανο Πρόκο αναπάντεχα, όταν μία μέρα είχε στηθεί έξω από τα Starbucks, σε μία τεράστια ουρά που έφτανε μέχρι έξω και μαζί με τους υπόλοιπους περίμενε κοντά στη μία ώρα μόνο και μόνο για να πάρει ένα δωρεάν καφέ αξίας  2,50-3ευρώ. «Όταν τελικά έφτασε η σειρά μας είδαμε τους υπαλλήλους να τρέχουν να εξυπηρετήσουν τον κόσμο, να επικρατεί μία απίστευτη αναστάτωση μέσα στο μαγαζί και σε αυτό το σημείο αναρωτήθηκα: γιατί να μην εκμεταλλευτούμε την επιρροή που έχει στον κόσμο το να δίνεις ένα δωρεάν προϊόν, αλλά να υπάρχει κι ένας έλεγχος σε αυτό, ένα όριο στην ποσότητα που θα διατίθεται, ένα μέσο που θα διευκολύνει τη διανομή και θα μπορούν μέσω αυτού να ελέγξουν τι δίνουν και σε ποιον. Στην αρχή σκεφτόμασταν το concept μας να αφορά τον καφέ, αλλά με το Γιώργο, τον Παναγιώτη και τον Κωνσταντίνο καταλήξαμε ότι έχει περισσότερο νόημα να γίνει για αλκοόλ γιατί τα ποτά ούτως ή άλλως κοστίζουν περισσότερο. Ωστόσο είναι κάτι που είναι επί τάπητος ως δεύτερη επένδυση και ύστερα κάτι αντίστοιχο για δωρεάν εισιτήρια σε σινεμά και θέατρο».

Το ποτό για τον καταναλωτή είναι μία σημαντική επένδυση, τον «βγάζει» έξω,  τον «προσκαλεί» να συναναστραφεί, έτσι η έξοδος του γίνεται πιο ομαδική και εξωστρεφής. Για έναν επιχειρηματία, αυτό μεταφράζεται σε κέρδος. Όσον αφορά στη προσέγγιση των «πελατών»/των μπαρ, κινούμαστε κυρίως με salesforce, έχουμε πωλητές, γιατί είμαστε νέοι στο χώρο, δεν μας ξέρουν, έτσι αναγκαστικά παίρνεις τη βαλίτσα στο χέρι και χτυπάς πόρτες. Αλλά ήδη μας έχουν προσεγγίσει αρκετές επιχειρήσεις από μόνες τους, είτε μέσω mail είτε απ’ευθείας από την πλατφόρμα μας. Ωστόσο έχουμε ήδη επαφές που θα μας βοηθήσουν να δικτυωθούμε και να «μπούμε» σε περισσότερα μαγαζιά», συμπληρώνει ο Κωνσταντίνος Γέρος, co founder του Frink.

«Η κρίση ώθησε με τη βία κάποιους ανθρώπους να στραφούν στη νέα επιχειρηματικότητα, το οποίο είναι το τερπνόν μετά του ωφελίμου. Πολλοί αναγκάστηκαν να «ξεφύγουν» από τα στεγανά τύπου μια δουλειά στο δημόσιο, μια καλή, ασφαλής θέση στον ιδιωτικό τομέα κ.ο.κ, με αποτέλεσμα να δουν εκ των έσω πώς είναι να δημιουργείς κάτι δικό σου. Οι περισσότεροι από μας παλεύουμε να βρεθούμε στο 1% των εταιριών που τελικά θα πετύχουν. Οι πιθανότητες είναι εναντίον μας, εναντίον γενικά των start ups εδώ στην Ελλάδα, αλλά τουλάχιστον μπήκαμε στη διαδικασία του ρίσκου, της δικής μας πρωτοβουλίας, της δουλειάς μας. Κάθε μέρα βγαίνω πιο πλούσιος σε εμπειρίες που ζω, σε ανθρώπους που γνωρίζω και αν αυτό δεν πετύχει, θα ξέρω ότι έχω κάνει κάτι δικό μου», αναφέρει ο κος Πρόκος.

«Έπρεπε κάποια στιγμή να μαζευτούμε και για τους εαυτούς μας και για την Ελλάδα και γενικά πιστεύω η κρίση σε τελική ανάλυση σου μαθαίνει πολλά. Το βλέπουμε να συμβαίνει εδώ, το έχουμε παρατηρήσει και σε άλλες χώρες. Μπορεί να αξιοποιηθεί ως μια ευκαιρία και επαγγελματική και προσωπική. Οργανωμένα στην Ελλάδα οι start up εταιρίες και οι χώροι που τις φιλοξενούν ( accelerators, incubators, hubs) έχουν «ανθίσει» τα τελευταία 2 χρόνια στην πραγματικότητα, όταν στο εξωτερικό αυτό ιστορικό 10-15 χρόνια!», αναφέρει ο κος Γέρος.

image
Κωνσταντίνος Γέρος

Η ιστορία, το τώρα και το μέλλον

Η συζήτηση για το Frink ξεκίνησε πέρυσι τέτοια εποχή, η ομάδα συμμετείχε σε διάφορα bootcamps στο κέντρο της ΑΣΟΕΕ, το ACE (Αthens Center of Entrepreneurship and Innovation), όπου μπόρεσαν και πήραν feedback, άρχισαν σιγά σιγά να το «τρέχουν» και έτσι τον Μάιο ξεκίνησαν τη beta (πιλοτική) έκδοση  του Frink, το Σεπτέμβριο ίδρυσαν την εταιρία τους και από την 1η Οκτωβρίου ξεκίνησαν με την  android εφαρμογή, ενώ εδώ και λίγες μέρες τη λάνσαραν και σε iPhone.

Μιλώντας για μελλοντικά σχέδια μου λένε ότι θέλουν να προσθέσουν κάποια χαρακτηριστικά, τα οποία θα είναι μετρημένα και θα έχουν πραγματική αξία για τους χρήστες, όπως το frink it forward, είναι μια λειτουργία κατά την οποία εάν ο χρήστης που κέρδισε ένα frink δεν μπορεί να το χρησιμοποιήσει, μπορεί να στείλει έναν φίλο του.

Βρίσκονται επίσης σε επαφές για να επεκτείνουν το μοντέλο τους και στο εξωτερικό, Πορτογαλία, Ιταλία, Πολωνία, Ιρλανδια, Ρωσία, Κύπρος και Μεξικό. Αυτές προέκυψαν από το WebSummit (το μεγαλύτερο ευρωπαϊκό συνέδριο start ups, τεχνολογίας και επιχειρηματικότητας στο Δουβλίνο), όπου κατάφεραν να «κλείσουν» 8 μαγαζιά μέσα σε 2 μέρες, ενώ ξεκινήσανε επαφές με dating apps.

Αυτή τη στιγμή συνεργάζονται με 42 επιχειρήσεις/μπαρ, καφέ μπαρ στην Αθήνα, ενώ οι χρήστες της εφαρμογής αριθμούνται στους 3.800, ενώ με το λανσάρισμα της εφαρμογής για την Apple, που έγινε πριν λίγες μέρες, δηλώνουν πολύ αισιόδοξοι για την εξέλιξη του Frink!  Τα παιδιά βρίσκονται σε επαφές με το e-table, μια εφαρμογή για να «κλείνεις» τραπέζι σε εστιατόρια, έτσι θα συμπεριλάβουμε στην εφαρμογή και τέτοιους χώρους.

Οι Frinkers στεγάζονται στον πολυχώρο Stone Soup (Χαρ. Τρικούπη 18 & Ακαδημίας), όπου γίνεται το development process, ενώ υποστηρίζονται από το ACE της ΑΣΟΕΕ, το οποίο τους παρέχει χώρο εργασίας και χώρο για meetings, νομικές και λογιστικές υπηρεσίες, mentoring, ενώ το ACE έχει χρηματοδοτήσει την ομάδα, τόσο για το design work που έχει γίνει στην εφαρμογή, όσο και για διάφορα συνέδρια που έχουν λάβει μέρος στο εξωτερικό.

Η ομάδα:

Στέφανος Πρόκος (CEO): Είναι απόφοιτος του τμήματος Επικοινωνία και ΜΜΕ στο ΕΚΠΑ και MBA International στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει εργαστεί στο τμήμα μάρκετινγκ της L’Oreal, στο Γ. Κ. Ελευθερουδάκης, όπως και στο βιβλιοπωλείο της οικογένειας του, Ν. Πρόκος & ΣΙΑ.

Κωνσταντίνος Γέρος (COO): Σπούδασε Ψηφιακά Συστήματα στο ΠΑΠΕΙ και Business Communication στο SUNY Empire College. Έχει δουλέψει στην ΑΕΠΙ, στα τμήματα πωλήσεων της Γερμανός Α.Ε.-Cosmote Α.Ε. αλλά και ως project manager στην κατασκευαστική εταιρεία Τοξότης Α.Ε.

Παναγιώτης Ξυνός (CTO): Σπούδασε πληροφορική στο Open University UK και Αυτοματισμό στο ΤΕΙ Πειραιά. Τα τελευταία τρία χρόνια έχει ασχοληθεί με την την αρχιτεκτονική ψηφιακών συστημάτων σε εταιρείες όπως η Logicea LLC, με έδρα στην Αμερική, στη Hellas On Line, Vivodi, ICAP, PeoplePerHour και Fortune Technologies.

Γιώργος Χαϊλαζόπουλος (Head of Mobile and Web): Σπουδάζει ακόμα στο τμήμα Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών στο ΕΚΠΑ. Έχει αναλάβει την Android εφαρμογή του Frink, ενώ ήταν υπεύθυνος για την Android εκδοχή του “The City Game”, καθώς και την web πλατφόρμα www.frink.biz.

Ο Στέφανος Πρόκος και ο Κωνσταντίνος Γέρος γνωρίζονται από παιδιά, έπειτα ο Στέφανος γνώρισε το Γιώργο, που δικαίως προτίμησε τη δουλειά από τις σπουδές του, ενώ με το τέταρτο μέλος της ομάδας, τον Παναγιώτη Ξυνό, CTO της ομάδας, γνωρίστηκαν στο Stone Soup. Και από τότε δεν σταμάτησαν να κερνούν τον κόσμο ποτά.

*Οι φωτογραφίες είναι του Στέφανου Πετριανίδη – Sigma Pi Photography (www.facebook.com/SigmaPiPhotograhy) και η φωτογράφιση έγινε στο ΠικάΠ (www.facebook.com/pikapbar). 

Σχετικά links:

www.frink.gr
https://www.facebook.com/frinkapp