Οι κατασκευασμένες και ψευδείς ειδήσεις κυριάρχησαν την προηγούμενη χρονιά σε κάθε τομέα της δημόσιας ζωής, με αξιοζήλευτη επίδοση στην άμεση υιοθέτησή τους και αναπαραγωγή από όλα σχεδόν τα ιδιωτικά ΜΜΕ αλλά και την αντιπολίτευση.

Γράφουν οι: Αντα Ψαρρά, Δημήτρης Αγγελίδης, Δημήτρης Κανελλόπουλος, Χρήστος Καλλιμάνης

Η ναυαρχίδα της κατασκευασμένης ειδησεογραφίας «Πρώτο Θέμα» έχει κυριολεκτικά χάσει το «πλεονέκτημα» στον συγκεκριμένο τομέα μια και τη συναγωνίζονται πλέον στα ίσα οι υπόλοιπες «έγκυρες» εφημερίδες και τα ραδιοτηλεοπτικά δίκτυα.

Επιλέξαμε ένα μικρό δείγμα παρόμοιων ειδήσεων του 2016 ώστε να συμβάλουμε στον εορταστικό «φωτισμό»! Θα διαπιστώσετε ότι οι περισσότερες παραπλανητικές, τρομοκρατικές και κατασκευασμένες ειδήσεις αφορούν επιθέσεις στη σημερινή κυβέρνηση και στα στελέχη της.

Αυτό ίσως εξηγείται από το γεγονός ότι το 2016, σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια των Μνημονίων, εκτός από τον αντιπολιτευτικό οίστρο έπαιξε ρόλο και η απόφαση της κυβέρνησης για νομιμότητα και διαφάνεια στον χώρο των υπερδανεισμένων ΜΜΕ.

Βιασμοί, θάνατοι και καταστροφές από πρόσφυγες και μετανάστες

Γύρω από το προσφυγικό εκδηλώθηκε ολόκληρη επιχείρηση παραπληροφόρησης, με εμφανή σκοπό να ματαιωθούν τα σχέδια για τη δημιουργία δομών φιλοξενίας, να καλλιεργηθεί ο ρατσισμός και να οξυνθούν οι κοινωνικές εντάσεις.

Ενημερωτικές ιστοσελίδες, εφημερίδες και ηλεκτρονικά μέσα αναπαρήγαν ειδήσεις με πρόσφυγες που τάχα πρωταγωνιστούσαν σε ανύπαρκτα περιστατικά βεβήλωσης θρησκευτικών και εθνικών συμβόλων ή σε άγρια εγκλήματα και επιθετική συμπεριφορά.

Τον Μάρτιο το «Πρώτο Θέμα» δημοσιεύει την είδηση ότι πρόσφυγες στην Ειδομένη «λίντσαραν παιδόφιλο πρόσφυγα που επιχείρησε να βιάσει επτάχρονη». Η είδηση διαψεύστηκε από τις αρχές και την οικογένεια της επτάχρονης, ωστόσο η εφημερίδα συνέχισε απτόητη για μέρες το «ρεπορτάζ», πριν τελικά αναγκαστεί να ανασκευάσει.

Την ίδια περίοδο, δημοσιεύεται στο διαδίκτυο η «είδηση» ότι μουσουλμάνοι κρέμασαν από γεφύρι μια οικογένεια χριστιανών ή, σε άλλη εκδοχή, κάρφωσαν έναν σταυρό στο κεφάλι της μητέρας. Οπως όμως αποκαλύπτει η ιστοσελίδα «Ελληνικά Hoaxes», που ερευνά την αλήθεια παρόμοιων δημοσιευμάτων, οι ευφάνταστοι συντάκτες συνόδευσαν την είδηση μέχρι και με φωτογραφίες από ταινία τρόμου.


«Πρώτο Θέμα»: «Τρίγωνο Λάμπρου, υπόπτων ΜΚΟ, διακινητών. Το γνωστό μέλος της πολιτικής γραμματείας του ΣΥΡΙΖΑ μαζί με μασκοφόρους και δυο βουλευτές υπέρ της απελευθέρωσης διακινητών» |

Στην Ελευθερούπολη, δημοσιεύεται η είδηση πως πρόσφυγες κατέβασαν την εικόνα της Παναγίας από το κλειστό γυμναστήριο όπου φιλοξενούνταν, και μάλιστα ζήτησαν να μη χτυπά η καμπάνα της κοντινής εκκλησίας διότι τους ενοχλούσε.

Η είδηση διαψεύστηκε κατηγορηματικά από ιερείς της περιοχής, όπως έχουν διαψευστεί πολλές τέτοιες ειδήσεις για βεβήλωση εκκλησιών, όπως στη Λέσβο, όπου τάχα σε εκκλησία αφόδευσαν πρόσφυγες, ή και για καταστροφές ναών «από τζιχαντιστές». Διαψεύστηκε, επίσης, ότι στη Χίο πρόσφυγας κατέβασε τον Απρίλιο από τον ιστό την ελληνική σημαία, πράξη που έδωσε, υποτίθεται, την αφορμή για να αναλάβουν δράση χρυσαυγίτες που, μετά τη δίκη, επιχειρούν να εμφανιστούν ως «αγανακτισμένοι κάτοικοι».

Στην αγανάκτηση των κατοίκων αποδίδει τον εμπρησμό του καταυλισμού της Σούδας και τον τραυματισμό αλληλέγγυων και προσφύγων το «Πρώτο Θέμα». Φαίνεται ότι δυσκολεύεται να διακρίνει τους χρυσαυγίτες ακόμα και όταν είναι κάτω από τη μύτη του, όπως στο περίφημο στημένο ρεπορτάζ με τις γιαγιάδες που συνοδεύονταν στα ΑΤΜ.

Αντιθέτως, έχει την τάση να βλέπει παντού πρόσφυγες και μετανάστες. «Ξένοι οι μισοί από τους εμπρηστές του Πολυτεχνείου», τιτλοφορείται το «ρεπορτάζ», αναφερόμενο στους τρεις αλλοδαπούς από τους 11 συλληφθέντες για τα επεισόδια, που παρουσιάζονται σαν «εμπρησμός». Σε άλλο «ρεπορτάζ» ενημερώνει για την ύπαρξη καθοδηγητών που γαλουχούν ασυνόδευτα προσφυγόπουλα, επισημαίνοντας τον κίνδυνο να αποτελέσουν τη νέα μαγιά του αναρχικού χώρου, σύμφωνα με ανώνυμες αστυνομικές πηγές της εφημερίδας.

Αλλωστε, σε πρόσφατο πρωτοσέλιδο επικαλείται τις μυστικές υπηρεσίες για να προειδοποιήσει για τα υποτιθέμενα σχέδια του Ταγίπ Ερντογάν να στείλει μαζικά στην Ελλάδα «καραβιές μετανάστες».

Παρόμοιας αξιοπιστίας είναι και η είδηση από τη Λέσβο - η οποία έπαιξε παντού-, ότι σύμφωνα με αστυνομικές πηγές πρόσφυγες έφτασαν στο νησί από τουρκικά κέντρα φιλοξενίας που έκλεισαν, ενώ στα τουρκικά παράλια δραστηριοποιούνται ανενόχλητα ξανά τα δίκτυα των διακινητών.

Τέλος, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι ειδήσεις για τον «υγειονομικό κίνδυνο» από τους πρόσφυγες. «Κίνδυνος για ελονοσία, δάγκειο πυρετό και ιό Ζίκα» ήταν ο τίτλος δημοσιεύματος για το Ελληνικό του τοπικού Vimaonline.gr, ασχέτως αν οι ειδικοί επισήμαιναν ότι είναι ελάχιστη η πιθανότητα να εκδηλωθούν αυτά τα νοσήματα από πρόσφυγες.

Ψέματα και περούκες

H εγχώρια δημοσιογραφία πέρασε λαμπρές μέρες με το «περούκα gate». Το θυμόσαστε; Οταν δύο δημοσιογράφοι, οι Δημήτρης Σουλτογιάννης και Θάνος Δημάδης, μασκαρεύτηκαν προκειμένου να περάσουν απαρατήρητοι σε κάποιες φάσεις της επίσκεψης του Αλέξη Τσίπρα στην Αμερική.

Οι δημοσιογράφοι παραδέχτηκαν μεν πως μεταμφιέστηκαν -ανέβασαν και φωτογραφίες άλλωστε-, αλλά όχι πως παρακολουθούσαν τον υπουργό Επικρατείας Νίκο Παππά. Ο Δημήτρης Σουλτογιάννης, ωστόσο, δήλωσε στους Αμερικανούς αστυνομικούς πως πρόθεσή τους ήταν να «πιάσουν» τον Νίκο Παππά να ψωνίζει στη Νέα Υόρκη την ώρα που η Ελλάδα βρίσκεται σε δίνη οικονομικής κρίσης.

Από το υπουργείο διατείνονταν πως οι δημοσιογράφοι ήπιαν κάποια ποτά στο λόμπι του ξενοδοχείου χρεώνοντάς τα στον -τότε- υπουργό Επικρατείας.

Το ΑΠΕ έγραψε πως οι δύο δημοσιογράφοι συνελήφθησαν από τις αμερικανικές αρχές, κάτι το οποίο δεν αποδείχθηκε αληθές μια και δεν υπήρξε σύλληψη αλλά απλή εξακρίβωση. Αυτό που θα μείνει σίγουρα αξέχαστο είναι, βέβαια, η φωτογραφία του Θάνου Δημάδη με την περούκα του σε «μυστική» αποστολή!

Τα μεγάλα παιχνίδια, πάντως, έγιναν με τις τηλεοπτικές άδειες. Εκεί να δείτε παραποίηση γεγονότων. Και δεν λέμε για τον Σταύρο Θεοδωράκη, που μπέρδεψε τις ραδιοσυχνότητες της κινητής τηλεφωνίας με τις συχνότητες των ραδιοφώνων κι έσπευσε να κατακεραυνώσει την κυβέρνηση που μετά τα τηλεοπτικά κανάλια θέλει να κλείσει και τα ραδιόφωνα!

Ανέβασε και οργισμένο tweet. Μέχρι να του «σφυρίξουν» την γκάφα, γελούσε όλο το Twitter. Υπάρχουν ωστόσο άλλα πολύ σοβαρότερα. Οπως η επιστολή του Γερμανού επιτρόπου Γκίντερ Ετινγκερ, το καλοκαίρι, για θέματα ανταγωνισμού στον τομέα των τηλεπικοινωνιών στην Ελλαδα.

Η «Καθημερινή» ανακάλυψε και αποκάλυψε πως η επιστολή είχε σχέση με τις τηλεοπτικές άδειες. «Η επιστολή, που αποκαλύπτει η “Κ”, θέτει ουσιαστικά την Ελλάδα στον προθάλαμο της παραπομπής στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, ενώ θεωρείται ενδεικτική προθέσεων της Κομισιόν και για το ζήτημα των τηλεοπτικών αδειών» έγραψε σχετικά. Δεν έχασε την ευκαιρία η Ενωση Ιδιωτικών Τηλεοπτικών Σταθμών, οι καναλάρχες δηλαδή, να κάνουν σπέκουλα.

Στην ανακοίνωσή τους έκαναν λόγο για «ηχηρή παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την ελληνική κυβέρνηση», επισημαίνοντας επιπλέον ότι μετά τις ενστάσεις της Κομισιόν «ο διαγωνισμός των τηλεοπτικών αδειών βρίσκεται στον αέρα, καθώς υπάρχει σειρά παραβιάσεων σχετικά με το τηλεοπτικό φάσμα συχνοτήτων και τη λειτουργία των ανεξάρτητων αρχών». Τελικά αναγκάστηκε η Ευρωπαϊκή Επιτροπή να βγάλει ανακοίνωσή διευκρινίζοντας πως το κείμενο του επιτρόπου δεν είχε καμία σχέση με τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες.

Ο δεύτερος θάνατος του Φιντέλ

Η απώλεια του Φιντέλ Κάστρο στις 25 Νοεμβρίου σηματοδότησε το τέλος μιας εποχής για όλο τον κόσμο. Ο Κουβανός ηγέτης, όμως, ακόμη και μετά θάνατον, παρέμεινε σημαντικός αντίπαλος για τους απανταχού δεξιόστροφους (και όχι μόνο) πολιτικούς, δημοσιογράφους κ.λπ. Στον αγώνα για να σπιλώσουν τη μνήμη του δεν δίστασαν να επαναφέρουν κατασκευασμένες ειδήσεις ή να παραποιήσουν φωτογραφίες.

Πρώτο ψέμα, με… δράστη τον Θάνο Τζήμερο, ήταν η δημοσίευση φωτογραφιών από την επιδημία χολέρας στην Αϊτή, τις οποίες παρουσίαζε ως εικόνες από το «κατεστραμμένο σύστημα Υγείας του Φιντέλ». Δεν έλειψαν και οι απαραίτητες αναφορές στη δικτατορία του Παπαδόπουλου με το μηδενικό χρέος.

Δεύτερο χτύπημα ήταν η αμύθητη περιουσία 900 εκατομμυρίων του Φιντέλ και η ακόλαστη ζωή του γιου του, με χλιδάτα ταξίδια στη Μεσόγειο. Η είδηση αυτή είχε κυκλοφορήσει ξανά το 2006 (από το περιοδικό Forbes) και είναι χαρακτηριστικό ότι ούτε η τότε κυβέρνηση Μπους ούτε η CIA θέλησαν να υιοθετήσουν το δημοσίευμα.

Το κόλπο είναι απλό: υπολόγισαν όλες τις κρατικές υποδομές της Κούβας ως περιουσία του Κάστρο και έτσι τα νούμερα βγήκαν. Στη δημοσιότητα επανήλθε από μια αμερικανική ιστοσελίδα που ειδικεύεται στην προπαγάνδα κατά του Φιντέλ. Στην Ελλάδα η πρωτοκαθεδρία ανήκει και πάλι στο «Πρώτο Θέμα», το οποίο ακολούθησαν αρκετές άλλες ιστοσελίδες.

Το αποκορύφωμα ήταν η περιβόητη φωτογραφία του Κάστρο με τον Αουγκούστο Πινοτσέτ, την οποία περιέφεραν στο Διαδίκτυο δημοσιογράφοι και πολιτικοί κάνοντας την απαραίτητη σύνδεση για «χούντες και δικτατορίες». Η φωτογραφία, βέβαια, έχει τραβηχτεί πριν από το πραξικόπημα του Πινοτσέτ, όταν ο μετέπειτα στυγνός δικτάτορας ήταν αρχηγός της φρουράς του Σαντιάγο και ο Φιντέλ πραγματοποιούσε επίσκεψη στη Χιλή.

Στόχος «ειδησεογραφίας» οι γυναίκες

Η φυλλάδα του Θ. Αναστασιάδη έχει διαχρονικά ειδική έφεση στην κατασκευή ειδήσεων και στα σεξιστικά υπονοούμενα εναντίον επώνυμων γυναικών. Το 2016, χρησιμοποιώντας παραπλανητικές πληροφορίες και χυδαίους υπαινιγμούς, καταπιάστηκε με: την πρώην υφυπουργό Παιδείας Σ. Αναγνωστοπούλου, την αν. υπουργό Θ. Φωτίου, την υπεύθυνη του γραφείου του πρωθυπουργού στη Θεσσαλονίκη Κ. Νοτοπούλου αλλά και την αδελφή της, και πρόσφατα με την επαγγελματική δραστηριότητα της υπουργού Ο. Γεροβασίλη.

Είχαν προηγηθεί το 2015 η Τ. Χριστοδουλοπούλου, η Κ. Κατριβάνου, η κόρη του Γ. Μηλιού, η σύζυγος του Γ. Βαρουφάκη, η κόρη του Δ. Μάρδα, η Ν. Βαλαβάνη, η Ζ. Κωνσταντοπούλου και φυσικά η Μπ. Μπαζιάνα.

Παιδεία με τρομοκρατία

«Καθημερινή»: «Οι θεσμοί ζήτησαν την απόσυρση του Νόμου Φίλη για την ιδιωτική εκπαίδευση διότι ανακόπτεται η πρόοδος στα εργασιακά». Η είδηση διαψεύστηκε αμέσως και τελικά ο ψηφισμένος Νόμος (που δεν επιτρέπει τις ανεξέλεγκτες απολύσεις εκπαιδευτικών) δεν προκάλεσε καμία αντίδραση από τους θεσμούς.

«Τα Νέα»: τον Νοέμβριο «αποκάλυψαν» ένα θέμα που μάλιστα αναμεταδόθηκε παντού. Η είδηση αφορούσε τον μεγάλο αριθμό παιδιών που γράφτηκαν το 2016 στα ιδιωτικά σχολεία, παρ’ όλη τη φτώχεια των γονιών τους, λόγω των αλλαγών επί τα χείρω που έκανε το υπουργείο Παιδείας στο δημόσιο σχολείο.

Αφού λοιπόν παρουσιάστηκαν και ερμηνεύτηκαν κατά το δοκούν τα στοιχεία που συγκέντρωσε εκπαιδευτικός-ερευνητής και πρόεδρος της Επιστημονικής Ενωσης Τεχνολογικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης, το δημοσίευμα φιλοξένησε και την άποψη του τομεάρχη Παιδείας της Ν.Δ. που σχολίασε με τη σειρά του αυτήν την έκρηξη εγγραφών στα ιδιωτικά σχολεία.

Το στερεότυπο επιχείρημα ήταν ότι η κυβέρνηση, εφόσον είναι εχθρός της αριστείας και διέλυσε τα σχολεία, κατάφερε να απαξιώσει τη δημόσια παιδεία. Το χειρότερο όμως είναι ότι ενώ η Ν.Δ. με ανακοίνωσή της παραδέχτηκε ότι έδωσε λάθος στοιχεία και ότι δεν ίσχυε η «είδηση» για έκρηξη εγγραφών στα ιδιωτικά, ο ιστότοπος του ΔΟΛ περιορίστηκε μόνο να αναρτήσει την ανακοίνωση περί λάθους της Ν.Δ. και την απάντηση του υπουργείου Παιδείας.

«Καθημερινή»: «Πανελλαδικές υπό την απειλή απεργίας. Οι 18χρονοι ετοιμάζονται για τη μάχη των Πανελλαδικών Εξετάσεων, ωστόσο οι εκπαιδευτικοί... προθερμαίνονται για απεργίες κατά τη διάρκεια των εξετάσεων».

«Δεν έχει κατατεθεί καμία συγκεκριμένη πρόταση, ούτε φυσικά υπάρχει απόφαση του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ για απεργία. Δεν καταλαβαίνουν ότι δημιουργούν άγχος και αβεβαιότητα στα ήδη αγχωμένα παιδιά; Δεν μπορούν να παίζουν με τέτοια πράγματα!», απάντησε διαψεύδοντας την «είδηση» η Ελένη Ζωγραφάκη, πρόεδρος της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης.

Πανικός στην οικονομία

«Αγορά»: «Απαιτούν απολύσεις διαρκείας στο Δημόσιο». Η είδηση διαψεύστηκε αμέσως με την υποσημείωση ότι ουδέποτε η συνταγματικά κατοχυρωμένη νομιμότητα τέθηκε στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων. Αλλωστε μέχρι και σήμερα τίποτα σχετικό δεν προέκυψε.

«REAL news»: με τον τρομοκρατικό τίτλο «Εικόνα διάλυσης στην πραγματική οικονομία. Κύμα φυγής». Με στοιχεία πιστοποιημένων επίσημων ελληνικών φορέων και οργανισμών αλλά και του βουλγαρικού εμπορικού μητρώου το ΥΠΟΙΚ δόθηκε η πραγματική διάσταση, με αριθμούς, και η απάντηση στην παραπλανητική και τρομοκρατική «είδηση».

Μετά τις Σκουριές η παραπληροφόρηση συνεχίζεται

«Καθημερινή»: «Ανώμαλη προσγείωση στη Θεσσαλονίκη για την παραχώρηση των 14 αεροδρομίων στη Fraport.

Εάν δεν λυθούν τα προβλήματα που προκαλούν τα έργα στο αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης “η Fraport είναι υποχρεωμένη όταν παραλάβει το αεροδρόμιο Μακεδονία να το κρατήσει κλειστό όχι μόνο γιατί δεν έχουν τηρηθεί τα συμφωνηθέντα, αλλά κυρίως γιατί δεν θα μπορεί να το λειτουργήσει όπως πρέπει και με ασφάλεια”, αναφέρουν κύκλοι», σημειώνει η εφημερίδα.

«Δεν υπάρχει καμία βάση αλήθειας και λογικής στα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας περί ματαίωσης της συμφωνίας παραχώρησης των 14 αεροδρομίων», ανέφερε ο αερολιμενάρχης του «Μακεδονία» Α. Τοπούζας, διαψεύδοντας κατηγορηματικά δημοσιεύματα περί του αντιθέτου που επικαλούνται ανώνυμες πηγές.

«Πρώτο Θέμα»: ο Β. Χιώτης γράφει, σύμφωνα με τις πληροφορίες του, ότι η κινεζική πρεσβεία έκανε διάβημα προς την ελληνική κυβέρνηση για τη σύμβαση με την Cosco. Η διάψευση ήταν άμεση και, όπως αποδείχτηκε στη συνέχεια, δεν υπήρξε κανένα διάβημα.

Κατασκευές... επί προσωπικού

«Ελεύθερος Τύπος»: αφού σε άρθρο με τίτλο «Η Ελλάδα πεθαίνει» η Α. Παναγιωταρέα αναφέρθηκε στις καταθέσεις του υπουργού Σπίρτζη σε ξένες τράπεζες, η εφημερίδα σε χωμένο μονόστηλο επανόρθωσε αποδίδοντας σε «λανθασμένες πληροφορίες από αναξιόπιστες πηγές» το κατασκευασμένο ψέμα της... καθηγήτριας αρθρογράφου.

ΒΗΜΑ FM: ο Β. Χιώτης, παραμονή της εξόδου του από τον ΔΟΛ και εισόδου του στο επιτελείο Αναστασιάδη, είπε στο ραδιόφωνο ότι ο Αλέξης Τσίπρας έχει πάρει το σπίτι του σε πλειστηριασμό από έναν συνταξιούχο. Προφανώς αυτή η κατασκευή ήταν και το εισιτήριο του για το «Πρώτο Θέμα»!

«Τα Νέα»: «Χ. Καραμάνος, Ν. Παππάς, Α. Τσίπρας Ο.Ε., εκτός από συνιστώσες ο ΣΥΡΙΖΑ έχει και εταιρείες». Επρόκειτο για εταιρεία όπου δραστηριοποιήθηκε επαγγελματικά ο πρωθυπουργός το 2007 πριν γίνει πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ και από την οποία είχε αποχωρήσει όπως και ο Ν. Παππάς. Την ίδια «αποκαλυπτική είδηση» είχαν δημοσιεύσει προηγουμένως το «Πρώτο Θέμα» το 2009 και τα «Παραπολιτικά» το 2012.

«Το Βήμα»: αφού ο πρώην υπουργός Εργασίας λοιδορήθηκε από τον ΔΟΛ για «αλισβερίσι» και εξόφληση «γραμματίων» επί υπουργίας του σε πρώην πελάτες του απολυμένους, ο Βηματοδότης, προκειμένου να γλιτώσει την ποινική εμπλοκή, ανασκεύασε την ψευδή είδηση το 2016:

«Με αίτημά μας ζητήσαμε την αναβολή της εκδίκασης της αγωγής του Γ. Κατρούγκλου κατά της εφημερίδας με σκοπό να αποκαταστήσουμε την αλήθεια σε σχέση με ανακρίβειες και αναλήθειες που είχαν περιληφθεί στο επίδικο ρεπορτάζ μας στις 22/3/2015».

«Τα Νέα»: δημοσίευμα του Γ. Παπαχρήστου για λειτουργία γραφείου ρουσφετιών από τους υπουργούς Παππά και Σπίρτζη στη Λεωφόρο Συγγρού, με ημερήσια κέρδη 50.000 ευρώ. Τελικά ο δημοσιογράφος τα πήρε όλα πίσω και ανασκεύασε υπό τον φόβο των αγωγών και των μηνύσεων.

«Μετά την έρευνα που έκανα, διαπίστωσα ότι καθότι τα στοιχεία φτωχά και ουδόλως τέτοια που να πιστοποιούν ότι τα παλικάρια έχουν στήσει κάτι παραπάνω από ένα απλό μηχανάκι συλλογής ψήφων, όπως άλλωστε κάθε πολιτικό γραφείο που σέβεται το όνομά του», δήλωσε με μπόλικη μαγκιά ο δημοσιογράφος, ανασκευάζοντας την ψευδή είδηση.

Επικίνδυνο ψέμα

«Πρώτο Θέμα»: μια επικίνδυνη και ψευδής «είδηση» κατασκευάστηκε λίγες ημέρες μετά την απόπειρα πραξικοπήματος στην Τουρκία από το επιτελείο του Θ. Αναστασιάδη. Το άρθρο του Παναγιώτη Σαββίδη παρουσίαζε δύο δημάρχους της μειονότητας στην Ελλάδα ως υποστηρικτές της οργάνωσης του Γκιουλέν με ό,τι συνέπειες θα μπορούσε να έχει για τους ίδιους αυτή η αναφορά.

Ο δήμαρχος Μύκης, Τζεμίλ Καμπζά, και ο δήμαρχος Αρριανών, Ριντβάν Αχμέτ, διέψευσαν έντονα τους ισχυρισμούς του δημοσιεύματος, το οποίο συσχέτιζε τα ονόματά τους με δομές της FETÖ στην Ελλάδα.

«Παρακαλώ ο κόσμος μας να διαβάζει πιο προσεκτικά αυτού του είδους τις ειδήσεις, να βλέπει από ποιους γράφονται, ποιοι μέσα από τη μειονότητα επωφελούνται από αυτές και ποιοι επιδιώκουν να μετατρέψουν σε πολιτικό κέρδος αυτές τις ψευδείς ειδήσεις».

Εκμετάλλευση μιας τραγωδίας

«Δημοκρατία», «Espresso», «Τα Νέα», «Πρώτο Θέμα», «Βήμα» κ.λπ.: η φοβερή τραγωδία της Αίγινας, και στον βωμό μιας αδιανόητης προσπάθειας να αποδοθεί ακόμα και σε υπουργούς του ΣΥΡΙΖΑ η ευθύνη για όσα τραγικά συνέβησαν, οδήγησε μεγάλη γκάμα ΜΜΕ και επώνυμων δημοσιογράφων να αναζητούν ενόχους στον χώρο της κυβέρνησης, τη στιγμή που όλο το νησί βοούσε για το ποιόν του οδηγού, την πολιτική τοποθέτηση στους συνδυασμούς της Ν.Δ. όσων τον βοήθησαν τις πρώτες ώρες -και πριν διαπιστωθεί ότι υπήρχαν νεκροί- να διαφύγει μαζί με τους συνεπιβάτες του.

Δημοσιογράφοι και στελέχη της Ν.Δ. εκτέθηκαν με τουίτ όπως και ολόκληρες εκπομπές, χωρίς όμως ποτέ να μπουν στον κόπο να ανασκευάσουν τα ψέματα και τις ανακρίβειες.

Αμέσως την επομένη της Πρωτοχρονιάς έκανε ποδαρικό το δημοσίευμα-καταπέλτης του άλλοτε «κόκκινου και αναξιόπιστου Guardian» για τη δημόσια υγεία στην Ελλάδα, που φιλοξένησε κατά βάση τις απόψεις του γνωστού προέδρου της ΠΟΕΔΥΝ Μ. Γιαννακού.

Τα λόγια του έγιναν ρεπορτάζ που επέστρεψε μέσω της βρετανικής εφημερίδας στην Ελλάδα και αναμεταδόθηκε ως αδιαμφισβήτητη είδηση: «Στην Ελλάδα οι ασθενείς πεθαίνουν αβοήθητοι στα δημόσια Νοσοκομεία».

Και του χρόνου!

Πηγή: Εφημερίδα των Συντακτών