Οι εκδοτικοί οίκοι στη Γερμανία ποντάρουν στην πώληση βιβλίων στα σούπερ μάρκετ, στοχεύοντας στις αυθόρμητες αγορές των καταναλωτών. Μεγάλη ζήτηση έχουν κυρίως τα μπεστ σέλερ και η ελαφρά λογοτεχνία.

Ads

Συναισθηματικές ιστορίες και αγωνιώδη θρίλερ ανάμεσα στο ψυγείο τυριών και το ταμείο του σούπερ μάρκετ.

Το εμπόριο με τα βιβλία στις εναλλακτικές αγορές προσφέρει στους εμπόρους επιπλέον κέρδη.

Σούπερ μάρκετ, βενζινάδικα, καταστήματα ηλεκτρικών συσκευών ή και οικοδομικού εξοπλισμού αποτελούν εδώ και καιρό μια δεύτερη αγορά βιβλίων. Στα ράφια βρίσκονται συνήθως δημοφιλή αναγνώσματα: Μπεστ σέλερ, ρομάντζα και συμβουλευτικοί οδηγοί.

Ads

image

Χιλιάδες παράλληλες αγορές

Το 2014 το 10% περίπου του συνολικού κέρδος του εμπορίου βιβλίων προήλθε από τις λεγόμενες παράλληλες αγορές. Στη Γερμανία υπάρχουν περίπου 4.000 σημεία πώλησης βιβλίων έναντι των 5.000 κλασικών βιβλιοπωλείων.

Ο εκδοτικός οίκος Μπαστάι Λίμπε που ειδικεύεται σε μπεστσέλερ, αστυνομικές ιστορίες και σε θέματα εκλαϊκευμένης επιστήμης κατέχει ήδη μεγάλο κομμάτι της αγοράς βιβλίων μακριά από τα βιβλιοπωλεία. «Τα βιβλία δεν έχουν ημερομηνία λήξης και γι’ αυτό δεν αποτελούν ρίσκο για τον έμπορο. Υπάρχουν πολλοί που ψωνίζουν αυθόρμητα.

Βιβλία μπορείς να πουλήσεις σχεδόν παντού», λέει ο Τόμας Σίρακ, διευθυντής του Μπαστάι Λίμπε. Σύμφωνα με τον ίδιο, στον εκδοτικό οίκο υπάρχει η σκέψη για έκδοση αποκλειστικών βιβλίων για μεμονωμένους εμπόρους.

image

Η επέκταση των βιβλιοπωλείων

Σε πολλά καταστήματα τροφίμων λιανικής πώλησης, το βιβλίο ανήκει πλέον στη σταθερή ποικιλία εμπορευμάτων. Συνήθως υπάρχει μια επιλογή από ρομαντικές ιστορίες, παιδικά βιβλία, συμβουλευτικούς οδηγούς και βιβλία μαγειρικής.

Η Ένωση Εκδοτών και Βιβλιοπωλών Γερμανίας ελπίζει ότι το εμπόριο βιβλίων στα καταστήματα θα προσελκύσει νέους αναγνώστες. «Παράλληλες αγορές όπως είναι τα σούπερ μάρκετ ή τα καταστήματα ηλεκτρικών συσκευών δεν αντικαθιστούν τα βιβλιοπωλεία, αλλά είναι περισσότερο η επέκταση των βασικών διόδων πώλησης», αναφέρει το γραφείο τύπου της Ένωσης.

Σ’ αυτά τα καταστήματα το βιβλίο είναι ένα προϊόν που προστίθεται απλά στις υπόλοιπες αγορές. Έτσι μπορεί να φτάσει και σε πελάτες που υπό άλλες συνθήκες δεν θα αγόραζαν κάποιο βιβλίο. Αναγνώστες δηλαδή οι οποίοι συνήθως δεν επισκέπτονται τα βιβλιοπωλεία.

ΠΗΓΗ: Deutsche Welle