Την άνοιξη του 1997, όποιος άνθρωπος παρακολουθούσε MTV (δηλαδή όλος ο πλανήτης) παραμιλούσε για το νέο φαινόμενο των τριών κατάξανθων πιτσιρικάδων αδερφών Hanson, που έσκασαν σαν νερόμπομπα στα μούτρα μας με το single “MΜΜΒop” του πρώτου δίσκου της καριέρας τους “Middle of Nowhere”.

Το φαινόμενο Hanson είχε κάθε καλό λόγο να γίνει αγαπητό και να κερδίσει τις εντυπώσεις: τρία χαρούμενα και νοστιμούτσικα αδέρφια που κάλυπταν όλο το ηλικιακό φάσμα των εφηβικών ονειρώξεων από 11-17, πιτσιρίκια που το είχαν με τη μουσική σε μια πρώτη ανάγνωση, που δεν ανακάλυψαν αλλά εδραίωσαν τον όρο “teen pop”, σκορπίζοντας ντελίριο με ένα μόνο κομμάτι, κάνοντας να μοιάζει νομοτελειακή εξίσωση η σύνθεση και κυκλοφορία του αναθεματισμένα πιασάρικου “MΜΜΒop”, του κομματιού που ήταν λες και φτιάχτηκε για να καλυφθεί ένα κενό στο δισκογραφικό Αλ Χαλίλι που ουσιαστικά δεν υπήρχε, μιας και το ’97 ήταν αναμφίβολα μια από τις καλύτερες χρονιάς για την ποπ σκηνή γενικότερα. 

Το φαινόμενο “MΜΜΒop” ήταν μια αδιαμφισβήτητα τεράστια επιτυχία, πράγμα που επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι το 1998 προτάθηκε σε δύο κατηγορίες για Grammy, σκαρφάλωσε στην πρώτη θέση των charts σε 27 χώρες, μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο κατάφερε να πουλήσει 710,000 κόπιες το single, ενώ μπήκε σε δεκάδες λίστες του Τύπου ως ένα από τα πιο επιδραστικά κομμάτια των 90s. Στην πραγματικότητα, το “MΜΜΒop” κυκλοφόρησε για πρώτη φορά το 1996 ως μπαλάντα και ως ανεξάρτητη παραγωγή των αδερφών Hanson, αλλά όταν έπεσε στα χέρια των Dust Brothers (Beastie Boys, Beck, Santana κ.ά.) δεν υπήρχε πλέον επιστροφή και ο μονόδρομος κατέληγε σε παγκόσμιο πάταγο. 

Οι Hanson φέτος κλείνουν τα 25 χρόνια καριέρας τους και τα 20 από όταν κυκλοφόρησε επίσημα το “MΜΜΒop” όπως το μάθαμε όλοι και μας σφηνώθηκε στο μυαλό χωρίς περιστροφές και ενοχές και για όλους αυτούς τους λόγους θα οργώσουν την κεντρική Ευρώπη, δεκάδες σημεία στις ΗΠΑ, ενώ δεν σκοπεύουν να αφήσουν και τους φίλους τους Αυστραλούς παραπονεμένους. 

Προφανώς οι ίδιοι δεν θέλησαν ποτέ να επαναπαυθούν στην επιτυχία ενός one hit wonder, εξού και το τελευταίο – για την ώρα – άλμπουμ τους, “Anthem”, κυκλοφόρησε το 2013 και μάλιστα τα πήγε και αρκετά καλά, φτάνοντας την 22η θέση του US Billboard 200.

Φυσικά μέχρι και σήμερα παραμένει απορίας άξιο το πώς ένα τραγούδι που το ρεφρέν του, η καρδιά του θα λέγαμε, δεν βγάζει κανένα ρημάδι νόημα (πάμε λίγο ένα φρεσκάρισμα μνήμης: “Mmmbop, ba duba dop, Ba du bop, ba duba dop, Ba du bop, ba duba dop, Ba du, yeah”), αλλά αν κρίνουμε και από άλλες περιπτώσεις, καταλήγουμε πως ο κόσμος τελικά κάποιες φορές προτιμά τα ακαταλαβίστικα και δεν θέλει να ξέρεις, γενικά τίποτα, ειδικότερα επίσης. Πάντως η Emilia Clarke φρόντισε να δώσει τη δική της εκδοχή στο πως ακούγεται στη γλώσσα των Dothraki που έμαθε να μιλάει φαρσί για χάρη του "Game Of Thrones”:

Επίσης πλέον που τα χρόνια πέρασαν και οι Hanson δεν είναι πλέον τα πιτσιρίκια που θυμόμαστε, το ίδιο το “MMMBop” όταν το παίζουν live δεν έχει καμία σχέση με το hit του MTV και το παρακάτω video το αποδεικνύει, χωρίς αυτό να σημαίνει ωστόσο πως δεν είναι καλό το ίδιο ή εκείνοι:

Και τώρα που καταφέραμε να σας βάλουμε στο απόλυτο νοσταλγικό mood και να πάθετε στεναχώρια με τη συνειδητοποίηση του πόσο νέοι ήσασταν τότε και πόσο γρήγορα πέρασαν αυτά τα τελευταία είκοσι χρόνια, ορίστε μερικές ακόμη ποπ χιτάρες του 1997, που σίγουρα θυμάστε και χορεύετε ακόμη με την πρώτη ευκαιρία: 

Anouk – “Nobody’s Wife”


 
Natalie Imbruglia – “Torn”


 
Aqua – “Barbie Girl” 


 
Puff Daddy – “I’ll Be Missing You” (feat. Faith Evans & 112)  

Chumbawamba – “Tubthumping”


 
Meredith Brooks – “Bitch” 


 
Backstreet Boys – “Everybody (Backstreet’s Back)”  

Toni Braxton – “Un-Break My Heart”


 
Daft Punk – “Around The World”

Spice Girls – “Spice Up Your Life” 

Jumping Fish