To tvxs.gr αναδημοσιεύει το άρθρο – απάντηση του blog «Ροϊδη και Λασκαράτου Εμμονές» σε άρθρο που δημοσιεύτηκε στο Tvxs.gr με τίτλο: «Οι Τσάμηδες και οι σύγχρονοι ‘αναθεωρητές’». Σύμφωνα με το blog το άρθρο – απάντηση υποβλήθηκε δύο φορές στο tvxs.gr αλλά δεν εμφανίστηκε γιατί λογοκρίθηκε. Το tvxs.gr ποτέ δεν λογόκρινε το άρθρο, αλλά η αλήθεια είναι πως αγνοούσε την ύπαρξή του. Μέσω Facebook το tvxs.gr πληροφορήθηκε ότι «λογόκρινε» το συγκεκριμένο άρθρο και σήμερα δίνει τέλος στη «φίμωση»…

Ads

Η αναδήμοσίευση του άρθρου όπως δημοσιεύεται στο blog «Ροϊδη και Λασκαράτου Εμμονές»

Θέμα: Οι Τσάμηδες και η ιστορική αλήθεια του Αναγνώστη Λασκαράτου που δημοσιεύτηκε 25.05.2015, αναδημοσιεύτηκε από το tvxs.gr…

Προς: αρθρογράφο-χωροφύλακα, τον οποίο φιλοξένησε το tvxs, το οποίο μας έκανε την τιμή να αναδημοσιεύσει το άρθρο για τους Τσάμηδες (πράγμα για το οποίο ευχαριστούμε), αλλά πολύ καλά θα κάνει, όταν δίνει (και πολύ καλά κάνει πάλι) βήμα απάντησης, να αποδοκιμάζει τις ολοφάνερα χωροφυλακίστικες τακτικές ταυτοποίησης άσχετων μεταξύ τους προσώπων χωρίς στοιχεία και τις ακροδεξιού τύπου αγοραίες συκοφαντίες για προδότες «που μισούν βαθειά οτιδήποτε ελληνικό», αν μη τι άλλο γιατί τις έχει υποστεί αυτές τις μεθόδους και η Αριστερά την οποία ο δημοσιογράφος και ευρωβουλευτής κ.Κούλογλου υπηρετεί και εκπροσωπεί, μαζί, θέλουμε να πιστεύουμε, με την αλήθεια:

Ads

Τι έγραψε ως απάντηση αρθρογράφος στο tvxs.gr στο άρθρο του κ. Λασκαράτου;
«Βασικός Μέτοχος – Οι Τσάμηδες και οι σύγχρονοι «αναθεωρητές»

Πιθανό να τους ξέρετε. Κάπου τους έχετε ακούσει ή τους έχετε διαβάσει. Είναι μια ομάδα δημοσιογράφων, αρθογράφων και αυτοαποκαλούμενων διανοούμενων οι οποίοι δεν πρέπει να νιώθουν και τόσο καλά στο πετσί τους. Μισούν βαθειά οτιδήποτε ελληνικό και εξυψώνουν κάθε τι δυτικό και κυρίως, ευρωπαϊκό. Δηλώνουν εκσυγχρονιστές, πεφωτισμένοι, προοδευτικοί και άλλα τινά, πάντα μέσα από μια ακραιφνώς φιλοδυτική σκοπιά. Την Ελλάδα τη βλέπουν ως μια καθυστερημένη βαλκανική χώρα που δεν αξίζει τίποτα και φταίει για τα πάντα. Για αυτό και τους προκαλεί απέχθεια το όποιο ίχνος πατριωτισμού (και όχι «υπερπατριωτισμού») ή εθνικής (και όχι «εθνικιστικής») θεώρησης των πραγμάτων. Τις προάλλες, οι «συνήθεις ύποπτοι» ξαναχτύπησαν. Με άρθρο του ο «Αναγνώστης Λασκαράτος», γνωστός δημοσιογράφος και εκδότης μιας κάποιας αθηναϊκής επιθεώρησης βιβλίου, καταγγέλλει τον υποτιθέμενο ελληνικό εθνικισμό και αποκαθιστά την ιστορική «αλήθεια» για τους αλβανόφωνους Τσάμηδες που ζούσαν στην Ήπειρο ως το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Επιλέγει, δε, να το κάνει ακριβώς τη στιγμή που στη γειτονική Αλβανία ο Σπετίμ Ιντρίζι, πρόεδρος του κόμματος των Τσάμηδων, του PDIU, έγινε αντιπρόεδρος της εκεί Βουλής……………..».

Η συνέχεια στο tvxs.

imageΤι ανταπαντά ο κ. Λασκαράτος (και που ουδέποτε εμφανίστηκε στο tvxs.grστα… επιχειρήματα του αρθρογράφου που μας… κατακεραυνώνει:

1.«Μισούν βαθειά οτιδήποτε ελληνικό και εξυψώνουν κάθε τι δυτικό και κυρίως, ευρωπαϊκό».
Οι αναγνώστες ας κρίνουν αν αυτη η χωροφυλακίστικη κατηγορία της αγοραίας εθνικοφροσύνης του ’50, αφορά στο ελάχιστο τον γράφοντα ή τον κ.Ροϊδη.
2.«γνωστός δημοσιογράφος και εκδότης μιας κάποιας αθηναϊκής επιθεώρησης βιβλίου».
Ο αρθρογράφος συμπεριφέρεται σαν χωροφύλακας που χωρίς στοιχεία τυλίγει ανθρώπους σε μια κόλα χαρτί για να παρουσιάσει στα αφεντικά του μια επιτυχία. Είμαι άγνωστος πολίτης και δεν εκδίδω καμία «επιθεώρηση».
3.«Την Ελλάδα τη βλέπουν ως μια καθυστερημένη βαλκανική χώρα που δεν αξίζει τίποτα και φταίει για τα πάντα.».
Την Ελλάδα τη βλέπω σαν μια χώρα πολύ πιο πίσω από αυτό που θα μπορούσε να είναι και τη θέλω μια έντιμη ευρωπαϊκή Δημοκρατία.
4.«Επιλέγει, δε, να το κάνει ακριβώς τη στιγμή που στη γειτονική Αλβανία ο Σπετίμ Ιντρίζι…».
Επιλέγω να το κάνω την ώρα ακριβώς που δημιουργήθηκε ξανά το θέμα.
5.«Σύμφωνα με κάποιους νεότερους μύθους, οι Τσάμηδες κινδύνευσαν να εξοριστούν στη Μ. Ασία κατά την ανταλλαγή πληθυσμών με βάση το θρήσκευμα (1923-’26) … που απεφεύχθη κατά κύριο λόγο ύστερα από έντονα διαβήματά τους στην «Κοινωνία των Εθνών». Στην πραγματικότητα, ο βασικός λόγος που δεν αντηλλάγησαν οφειλόταν στην επιμονή της Ιταλίας του Μουσολίνι…».
Άρα η προσπάθεια ανταλλαγής τους δεν ήταν μύθος, και αν ο αρθογράφος που την ομολογεί διέθετε ηθικές αρχές θα την καταδίκαζε ως άδικη και απάνθρωπη. Το ποιά ήταν η κύρια αιτία που το ανοσιούργημα της ανταλλαγής δεν έγινε και εδώ, είναι θέμα εκτίμησης και εγώ στο άρθρο μου αναφέρω την κατ’εμέ επικρατέστερη, συμπληρώνοντας πως οι αιτίες ήταν πολλές.
6.«τις περιουσίες όλων ανεξαιρέτως των Τσάμηδων».
Πουθενά δεν αναφέρω εγώ κάτι τέτοιο. Αυτό έγινε μόνο μετά τον οριστικό διωγμό τους.
7.«Ένα άλλο επιχείρημα που αγγίζει τα όρια του απολογητισμού είναι ότι μέρος των Τσάμηδων συνεργάστηκε με τα στρατεύματα της φασιστικής και της ναζιστικής Κατοχής όχι από ιδεολογία, αλλά από «ανάγκη», εξαιτίας κυρίως των επιθέσεων που εξαπέλυσε εναντίον τους ο ΕΔΕΣ. Μόνο που κι εδώ η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Ο αρχηγός των Τσάμηδων και μεγαλοτσιφλικάς της περιοχής Νούρι Ντίνο εμφανίστηκε στην Ήπειρο με ιταλική στολή …Αυτό έγινε πολύ πριν ιδρυθεί ο ΕΔΕΣ ή ο ΕΛΑΣ….».
Είναι σαφέστατη η θέση μου πως αρχικά υπήρξε συνεργασία κάποιων Τσάμηδων με τους φασίστες, όπως ακριβώς συνέβη και με κάθε καταπιεσμένη μειονότητα, που έβλεπε τον εισβολέα ως απελευθερωτή. Ο ΕΔΕΣ είναι σαφές πως με το κατάφωρα άδικο τσουβάλιασμα όλων των Τσάμηδων, επέτεινε στη συνέχεια αυτό το φαινόμενο της συνεργασίας.
8.«Όπως επίσης θα πρέπει να παραδεχτούμε ότι υπήρξαν αντίποινα εκ μέρους του ελληνικού πληθυσμού προς τους Τσάμηδες..».
Εμείς δεν ενοχοποιήσασαμε σύσσωμο τον ελληνικό πληθυσμό, όπως έκανε ο αρθρογράφος, δεν θα το κάναμε ποτέ και για κανένα λαό. Ξέρουμε πως πάντα και παντού υπάρχουν έντιμοι άνθρωποι που διαφωνούν με τις ατιμίες, το επισημάναμε στο άρθρο μας πως υπήρξαν Έλληνες κάτοικοι που διαφώνησαν με τις αθλιότητες του ΕΔΕΣ, βασιζόμενοι σε μια ιστορικό η οποία το αναφέρει σαφέστατα.
9.«Τέλος, μια «λεπτομέρεια» την οποία παραλείπουν (σκόπιμα άραγε;) οι νεόκοποι «ερευνητές» είναι ότι ο ίδιος ο Χότζα στη συνέχεια αντιμετώπισε τους Τσάμηδες ως συνεργάτες των Ιταλών και Γερμανών κατακτητών».
Δεν παραλείπω τίποτα σκόπιμα, για τον προφανή λόγο πως δεν αφιέρωσα ούτε λέξη για την τύχη των Τσάμηδων στην Αλβανία, δεν ήταν αυτό το θέμα μου. Ασφαλώς αυτό που γράφει ο αρθρογράφος είναι καταφανές ψέμα. Ο Χότζα αντιμετώπισε μόνο τους φασίστες Τσάμηδες όπως λέει ο αρθρογράφος. Αν είχε διαπράξει την αδικία να τους τσουβαλιάσει όλους, τότε σήμερα δεν θα υπήρχε ούτε τσάμικο ρουθούνι στην Αλβανία.
10. «Άραγε, θα έρθει η μέρα που οι ίδιοι αυτοί κύριοι θα δικαιολογούν τον Χίτλερ και θα μας τον παρουσιάσουν ως έναν παρεξηγημένο από την ιστορία, διεθνιστή;..».
Η κακοήθεια αυτής της ερώτησης για ένα μαχητικό αντιχιτλερικό μπλογκ, αποδεικνύει το ήθος του αρθρογράφου και την έλλειψη επιχειρημάτων που τον κάνει να καταφεύγει σε τερατολογίες.
11. «Χάρη στις παρεμβάσεις ελλήνων αντιστασιακών, δεν επαναλήφθηκαν τα αιματηρά γεγονότα σε όλες τις περιοχές που κατοικούσαν Τσάμηδες».
Οι «έλληνες αντιστασιακοί», είχαν όνομα, ανήκαν στον ΕΛΑΣ, αλλά ο προσωρινά «σριστερός», χάριν του αριστερού tvxs, αρθρογράφος, δεν το επισημάνει, εικάζω για δυο λόγους: Ξέπλυμα του ΕΔΕΣ και αποφυγή ανάδειξης μιας τιμητικής για τον ΕΛΑΣ διαφορετικής συμπεριφοράς.
12.«Το πιο ανησυχητικό πάντως στην όλη ιστορία δεν είναι οι απόψεις και τα δημοσιεύματα κάποιων εν Ελλάδι γραφικών και εμμονικών τύπων. Μεγαλύτερη ανησυχία προκαλεί η χαλαρή και αμφιλεγόμενη αντίδραση της Ε.Ε. …».
Ας καλέσει λοιπόν ο αρθογράφος τον κ.Κούλογλου να τα πει αυτά στο Ευρωκοινοβούλιο. Θα είναι πολύ διασκεδαστικό.
Τέλος:
13. Κάθε πληροφορία που αναφέρω είναι τεκμηριωμένη με παραπομπές σε επώνυμους Έλληνες ιστορικούς, που ο καταρτισμένος ιστορικά, πατριώτης αρθογράφος δεν τολμάει όχι μόνο να αμφισβητήσει, αλλά ούτε καν να τους αναφέρει, επιλέγοντας το ανώνυμο μπλογκ μας ως πολύ πιο εύκολο στόχο.
14. Ας μας πει ο αρθρογράφος, γιατί διώχτηκαν και οι Τσάμηδες που πολεμησαν τους φασίστες και αυτοί που δεν αναμίχθηκαν πουθενά και τι θέση παίρνει ο ίδιος σε αυτό.
15. Ας μας πει αν καταδικάζει την προ της φασιστικής εισβολής καταπιεστική πολιτική του ελληνικού κράτους και ιδιαίτερα της δικατατορίας Μεταξά απέναντί τους, με αποκλειστικά θρησκευτική ή φυλετικά κριτήρια, πέρα από την τυραννικη συμπεριφορά του καθεστώτος προς όλους τους πολίτες.
16. Στο άρθρο μου καταδίκασα ρητά και επανειλημμένα και τον αλβανικό εθνικισμό, εμάς η ηθική μας δεν είναι μονομερής ή επιλεκτική.
17. Ας μας απαντήσει ο αρθρογράφος του tvxs, αν το βρίσκει πατριωτικό (αφού η ηθική δεν τον απασχολεί πουθενά), να καταπιέζονται μειονότητες από το ελληνικό Κράτος και να μετατρέπονται έτσι σε Δούρειους ίπους ξένων αλυτρωτισμών, όπως αναφέρω στο άρθρο μου.
18. Ας απαντήσει τέλος ο αρθρογράφος αν βρίσκει σωστό να καταπιέζονται γενικά όπου γης οι μειονότητες, αν το βρίσκει εξ ίσου σωστό και για τις ελληνικές μειονότητες ή αν εκεί οι αρχές του αλλάζουν.
___________

Θέση στο θέμα, πολύ έντιμη, γενναία, επιστημονικά τεκμηριωμένη και ξεκάθαρη, έχει πάρει και ο σχολιαστής του άρθρου μας δικηγόρος κ.Αθ. Αναγνωστόπουλος, που προφανέστατα δεν έχει ιδεολογική ή άλλη ταύτιση με εμάς:

https://anamorfosis.net/blog/?p=926

Ας απαντήσει και σε αυτόν αν μπορεί ο έκτακτος αρθρογράφος του tvxs και ας αμφισβητήσει αν τολμάει και το δικό του πατριωτισμό, όπως τόσο άθλια και εκ του ασφαλούς, κάνει για το δικό μας:
«Περί Τσάμηδων και Σλαβομακεδόνων …
…………………….

Φυσικά είναι πολλοί οι κίνδυνοι. Αν οι Τσάμηδες, γιατί όχι οι Σουδήτες; Αν οι Σλαβομακεδόνες, γιατί όχι οι Τουρκοκρητικοί; Πράγματι, ίσως υπάρχει κίνδυνος. Ο κίνδυνος αυτός όμως δεν είναι σε καμία περίπτωση μεγαλύτερος από τον κίνδυνο που αναπαριστά η διαιώνιση της προσβολής της δικαιοσύνης από το ελληνικό κράτος, η διαιώνιση της ανισότητας και της απανθρωπίας. Είναι καιρός η ελληνική πολιτική ηγεσία να πράξη θαρραλέα, να μην ακολουθήση τις εξελίξεις που σε λίγο μπορεί να λέγωνται “καταδικαστική απόφαση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο του Στρασβούργου”, να συμπεριφερθή στους αλλοεθνείς συμπατριώτες μας όπως απαιτούμε από το τουρκικό Ντοβλέτι να αντιμετωπίζη τους ομοεθνείς μας στην Πόλη ή στην Κύπρο. Η πολιτική βούληση υπήρξε στο παρελθόν από τον Α. Λοβέρδο και το ζήτημα είχε πλησιάσει στην λύση του. Πλην όμως…

Συγκεκριμένα:
Προτείνω να επιστρέψουμε όσες περιουσίες μπορούν να επιστραφούν αυτούσια και, επικουρικά, να αποζημιώσουμε πλήρως τους δικαιούχους.
Προτείνω επίσης την απονομή της ελληνικής ιθαγένειας στους απογόνους όσων τους είχε αφαιρεθή με δικαστικές αποφάσεις ή πράξεις της διοίκησης και το επιθυμούν, ανάμεσα στους οποίους υπάρχουν, ως γνωστόν, και απόγονοι ηρώων πολέμου.
Ας βάλουμε ένα πολύ καθυστερημένο, αλλά οριστικό τέρμα στον Εμφύλιο, έστω τώρα».

* Φωτογραφία: Ο Ζέρβας μαζί με τον πλιατσικολόγο και συνένοχο στη σφαγή των Μουσουλμάνων Μητροπολίτη Παραμυθιάς Δωρόθεο (στα αριστερά του, με στρατιωτική στολή, φωτ. από τον ιστότοπο της Μητρόπολης).