Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο δημοφιλής κωμικός Γιώργος Γαλίτης: «Θρήνος, κλαυθμός και οδυρμός και στεναγμός και λύπη εις τα βιβλιοπωλεία ολοκλήρου της επικρατείας! Vanitas vanitatum et omnia vanitas ή αλλιώς Ματαιότης ματαιοτήτων, τα πάντα ματαιότης, ή ο Χάρος βγήκε παγανιά, ή τούτη η γη που την πατούμε όλοι μέσα θε να μπούμε! Μετά αφάτου θλίψεως και οδύνης, ενημερώνουμε όλους εσάς, τους φίλους, τεθλιμμένους και βαρυπενθούντες αναγνώστες, πως μετά από 4 χρόνια επιτυχίας (ή επι-κηδείας) σε σκηνές, παλκοσένικα, πυλωτές, μπαλκόνια, πέργκολες και γυψοσανίδες, το θεατρικό έργο του Γιώργου Γαλίτη Τα Ραδίκια Ανάποδα/Τα (ανάποδα) ραδίκια ανάποδα κυκλοφορεί και σε βιβλίο από τις εκδόσεις Vakxikon.gr, σε έντυπη, ηλεκτρονική, αδιάβροχη, υποβρύχια, αέρος – αέρος, και εδάφους – εδάφους έκδοση.   

Ads

 
 
Μιλήστε μας για το τελευταίο σας βιβλίο.

Το τελευταίο μου βιβλίο Τα Ραδίκια Ανάποδα είναι όντως το τελευταίο μου, καθότι πλέον αείμνηστος, ανεξύπνητος και αξιομακάριστος τα βλέπω τα ραδίκια ανάποδα. Τα βλέπω και τα καμαρώνω (ή τα κακαρώνω) σε όλα τα καλά βιβλιοπωλεία και στα ενημερωμένα νεκροταφεία, χώρους δεξιώσεων μνημόσυνων και κηδειών-πάρτι. Είναι ένας μαύρος κι άραχλος θεατρικός μονόλογος με δεκατρείς ρόλους. Δεκατρείς επικήδειους που και νεκρούς ανασταίνουν. Δυστυχώς όμως, τους φίλους αναγνώστες, τους περιμένει και μία ακόμα πιο δυσάρεστη έκπληξη: Τα Ραδίκια Ανάποδα κυκλοφορούν διπλά. Δεκατρία συν δεκατρία! Ω, ναι! Σε τούτο δω το μαύρο κι άραχλο βιβλίο υπάρχουν μαζί (κι ανάποδα) τα… Ανάποδα Ραδίκια Ανάποδα. Πρόκειται για ένα ανάποδο βιβλίο μπόνους (ή πόνους) με συν δεκατρείς επικήδειους που δεν είδαν το σκοτάδι της δημοσιότητας. Κυκλοφορούν από τις εκδόσεις Vakxikon.gr, σε έντυπη, ηλεκτρονική, αδιάβροχη, υποβρύχια, αέρος-αέρος, και εδάφους-εδάφους έκδοση.
  
Πως αναζητάτε την έμπνευση μες στα χρόνια της κρίσης;

Η έμπνευση έρχεται δύσκολα στα χρόνια της κρίσης. Εγώ προσπαθώ να εμπνευστώ από απλά καθημερινά πράγματα: κάνοντας μία βόλτα στη θάλασσα και πετώντας βοτσαλάκια στο νησί μου στα Κανάρια, ή πίνοντας ένα κοκτέιλ στην πισίνα μου στις Κάννες, ή κάνοντας τζακούζι στο σαλέ μου στις Ελβετικές Άλπεις, ή χαζεύοντας την Πέμπτη Λεωφόρο από το πατρικό μου σπίτι στη Νέα Υόρκη, ή πίνοντας αίμα στον πύργο μου στα Καρπάθια.  

Ads

image
 
Ποια είναι η σχέση σας με τη λογοτεχνία;

Έχω συγγράψει 423 έργα, από τα οποία στις μέρες μας σώζονται τα 765 (78 τραγωδίες, 4 σατυρικά δράματα, 40 κωμωδίες, 58 θρίλερ, 27 μιούζικαλ και ένας μεγάλος αριθμός αποσπασμάτων από λίστες σούπερ μάρκετ). Ένα τιτάνιο πνευματικό έργο που με τοποθετεί στην κορυφή του παγκόσμιου λογοτεχνικού και ποιητικού οικοδομήματος, με πολλούς από κάτω να μου φωνάζουν: «Πέσεεεεε, πέσεεεε!».
 
Οι τραγωδίες που συνέγραψα χαρακτηρίστηκαν από τους κριτικούς του καιρού μου ως σκωπτικά δράματα, τα σατιρικά μου αφηγήματα ως οπερέτες επιστημονικής φαντασίας, οι κωμωδίες μου ως θρησκευτικά θρίλερ, τα ρεαλιστικά μου διηγήματα ως υπερρεαλιστικά σονέτα και οι μαύρες κωμωδίες μου ως ρομαντικές τραγωδίες.
 
Αλίμονο, έπρεπε να περάσουν εξακόσια ολόκληρα χρόνια για να ανακαλυφθεί και να επανεκτιμηθεί εκ νέου το σύνολο του έργου μου και να χαρακτηριστούν, επιτέλους, οι τραγωδίες μου ως θρησκευτικά παντομιμικά σονέτα παρωδίας, οι κωμωδίες μου ως οπερέτες επιστημονικής φαντασίας, τα ρεαλιστικά μυθιστορήματά μου ως ρομαντικά μελοδράματα, τα σατυρικά μου δράματα ως φαρσικά υπερρεαλιστικά θρίλερ και οι μαύρες κωμωδίες μου ως σκωπτικά αφηγήματα.
 
Μπορεί ένα καλό βιβλίο να «σώσει» την ψυχή μας;

Βεβαίως! Και θα μπορούσα να πω, με πολύ  απλά λόγια, πως ταυτοχρόνως αποτελεί φαινοδόμενο συνσκλιτικό αποτέλεσμα ιδεολογικής αποτελμάτωσης που ως λεθικό σκοπό έχει την υψεγμάδιαστη βαναυσότητα της υπερδέζουσας πραγματικότητος καθώς και του ατέρμονου πνευματικού γονυπετισμού που ορθώς εξυφαίνεται και κακώς αργάζει τας άρσεις και τας θέσεις του Εγώ εν λόγω, καθώς και του Υπερεγώ εν τη πράξη, του έλλογου μιθριδατισμού, σημαινόμενος, μαινόμενος και αποκαθηλωμένος, θύμα σοφιστικού υπεξαιρουμένου υπαπάντιου ευνουχισμού.
 
Τα επόμενα σχέδιά σας;

Να παίρνω τα φάρμακά μου.
 
Ήρθε η ώρα της πιο ανάποδης, ίσιας αλλά πάντοτε θεατρικής παρουσίασης του πιο ανάποδου, ίσιου αλλά πάντοτε θεατρικού βιβλίου των 13 + 13 + 1 (μ)πόνους τρακ μονολόγων του απολαυστικού κωμικού Γιώργου Γαλίτη. Σήμερα Δευτέρα 2 Μαρτίου 2015, στις 19.30 στο θέατρο όπου παίζεται η παράσταση Τα ραδίκια ανάποδα, το Eliart (Kωνσταντινουπόλεως 127 Βοτανικός), ο συγγραφέας-ηθοποιός μας μαζί με τον Θανάση Τσαλταμπάση και τον ποιητή Σωτήρη Κακίση παρουσιάζουν Τα ραδίκια ανάποδα/Τα (ανάποδα) ραδίκια ανάποδα (εκδόσεις Vakxikon.gr 2015) ίσια κι ανάποδα στο κοινό.

image

* Ο Γιώργος Γαλίτης είναι κωμικός ηθοποιός και συγγραφέας. Γεννήθηκε στις 2 Μαΐου 1970 στη Θεσσαλονίκη και μεγάλωσε στη Νάουσα. Από το 1983 συμμετείχε σε παραστάσεις ερασιτεχνικών θιάσων της πόλης, ενώ παράλληλα δημοσίευσε πολιτικές γελοιογραφίες σε τοπικές εφημερίδες και περιοδικά. Σπούδασε στη Σχολή του Εθνικού Θεάτρου. Ως μαθητής στο Εθνικό, έγραψε και σκηνοθέτησε τις επιθεωρήσεις Όπερα της Αντάρας (1993) και Γελοίου Τόπος (1994), που παρουσιάστηκαν στο θέατρο της σχολής. Πρώτη επαγγελματική του εμφάνιση ήταν στο έργο του Ζ. Φεϋντώ Ράφτης Κυριών (στο ρόλο του υπηρέτη Ετιέν) το 1994. Ακολούθησαν: Μπαμ και Κάτω (Τόμας), Στη Χάγη και στη φέξη (διάφοροι ρόλοι), Η Λοκαντιέρα (Μαρκήσιος Φορλιπόπολι), Μπράβο Γιατρέ (Αστυνόμος Μπιλ Κόνολι), Φερμουάρ (Τζορτζ Μπραντ), Μακρυκωσταίοι και Κοντογιώργηδες (Θωμάς Μακρυκώστας), Μίλα μου και μανταρίνια (διάφοροι ρόλοι), Οι Ηλίθιοι (Κόμης Γιουζέκεβιτς), Η σπασμένη στάμνα (Σύμβουλος Βάλτερ), Ταραντέλα-Εσωτερικές Φωνές (Κάρλο Σαπορίτο), Θεσμοφοριάζουσες (Δούλα), Ο Επιθεωρητής (Δικαστής Λιάπκιν Τιάπκιν), Καλατράβα με κι ας κλαίω (διάφοροι ρόλοι), Μικροί Φαρισαίοι (Αριστείδης Ατυχής), Ειρήνη (Ερμής), Ξανά μαζί (Μπεν Κλαρκ), Πλούτος (Πλούτος), Η θεία απ’ το Σικάγο (Τάκης Ζέριγκας), Πατρίς …Εξαμαρτείν (διάφοροι ρόλοι), Μπαμπά, μην ξαναπεθάνεις Παρασκευή (Λευτέρης Τσιάπουρας), Μήδεια-Μποστ (Τροφός), Ο Μπακαλόγατος (Κιτσάρας), Ψέμα στο Ψέμα (Αιδεσιμότατος Σάντυ), Ειρήνη (Β’ Δούλος, Πόλεμος), Tι Βουλή θα παραδώσεις, μωρή; (διάφοροι ρόλοι), Τα Ραδίκια Ανάποδα (13 ρόλοι). Συνεργάσθηκε ως συγγραφέας στο θέατρο και την τηλεόραση: Καυκαλίθρες και τσιτσίραυλα, Πολίτης Κλυνν, Διαπλεκόμενοι, Μίλα μου και μανταρίνια, Κότες, Καλατράβα με κι ας κλαίω, Και φάγανε αυτοί καλά κι εμείς χειρότερα, Το ΝουΔού της χαράς, Ελλάς στο παρά πέντε, Οι Πειρατές της Καραμανλικής, ΝουΔού η άσχημη, Εντιμότατοι κερατάδες, Πατρίς …εξαμαρτείν, ΝουΔού Fun Park, Ο Μπακαλόγατος ή Της κακομοίρας (διασκευή), Η Βουλή με τις τρελές, Πού πας, ρε Γιωργάκη, με τέτοιο καιρό;, Ειρήνη (δραματουργική επεξεργασία), Τα ραδίκια ανάποδα, Όσα παίρνει ο άνεργος, Πατριδογνωσία ή τίποτα πια δεν είναι για συγγνώμη, Ο γύρος του κόσμου σε 80 ημέρες (διασκευή). Εμφανίστηκε σε τηλεοπτικές σειρές και show: Fantastiko, Οι Μεν και οι Δεν, Πολίτης Κλυνν, Πάτερ ημών, Remote Control, O Κακός Βεζίρης, C’ est la vie, Δύο Ξένοι, Το κλειδί, Διαπλεκόμενοι Α.Ε., Δροσουλίτες, Γάμος με τα όλα του, Το κόκκινο δωμάτιο, Λούφα και Παραλλαγή-η Σειρά, Εντιμότατοι κερατάδες, Αν υπήρχες θα σε χώριζα, Τα μυστικά της Εδέμ, Με τα παντελόνια κάτω. Στον κινηματογράφο έχει παίξει στις ταινίες: Ο Ανελκυστήρας, Μια Μέρα τη νύχτα, Η Απόλυτη στιγμή, Πέμπτη και 12. To 2009 κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις ΚΨΜ το πρώτο του βιβλίο Βίοι γελοίων – Τα έργα και οι λέρες. Ακολούθησε η έκδοση του θεατρικού έργου Πατριδογνωσία (εκδόσεις Σοκόλη 2013, εκδόσεις Κάπα 2014).