Τη δυναμική σχεδίαση που χαρακτηρίζει το «μεσαίου» μεγέθους SUV της Mitsubishi είναι κάτι που δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να το αντιληφθείς. Και αυτό αποτελεί μεν επιλογή της εταιρίας που προφανώς συνδέεται με το marketing – αλλά από την άλλη αντανακλά με τον τρόπο της την υψηλή τεχνολογία που ενσωματώνει το νέο μοντέλο. Τεχνολογία που αφορά τόσο τον κινητήρα και τη μετάδοση, όσο και τη γενικότερη κατασκευή του Eclipse, αλλά και τα συστήματα υποστήριξης της οδήγησης.
 
Χώροι και ποιότητα
Με μήκος περίπου 4,40 μέτρα, πλάτος 1,80 και ύψος 1,68 μέτρα το Mitsubishi Eclipse Cross έρχεται να αντιπαρατεθεί ευθέως με τα SUV της κατηγορίας C, δηλαδή τα Nissan Qashqai, Peugeot 3008, Ford Kuga, Renault Kadjar, Hyundai Tucson κλπ. Το ενδιαφέρον είναι ότι αυτό επιχειρεί να το κάνει με μια γκάμα που περιλαμβάνει ένα και μοναδικό και ισχυρό βενζινοκινητήρα βενζινοκινητήρα, αλλά με δύο εκδόσεις εξοπλισμένες με διαφορετικά συστήματα μετάδοσης. Και αυτό αποτελεί οπωσδήποτε μια ιδιαιτερότητα της πρότασης της Mitsubishi, αφού ο αγοραστής έχει ευθύς εξαρχής τη δυνατότητα για ένα «βασικό» μοντέλο με 4Χ4.

Ads

image

Στο εσωτερικό η υψηλή ποιότητα κατασκευής είναι εμφανής, ενώ η μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής και το πρωτότυπο touch-pad χειριστήριο των διαφόρων ηλεκτρονικών συστημάτων που «συνοδεύουν» το Eclipse, δίνουν και αυτά με τον τρόπο τους το high-tech στίγμα του μοντέλου. Άφθονοι οι χώροι για τους επιβάτες, που μπορούν να μετακινούνται με άνεση, αφού η ανάρτηση μπορεί να είναι σφιχτή, δίνοντας μια σπορ διάσταση στην οδική συμπεριφορά, αλλά συμπεριφέρεται πολιτισμένα και δεν κουράζει, ενώ από τη μεριά του, το σύστημα διεύθυνσης προσφέρει σωστή πληροφόρηση στον οδηγό. Στα παραπάνω προσθέστε και ένα άκρως χρηστικό χαρακτηριστικό, το μεταβλητό πορτμπαγκάζ, αφού το πίσω κάθισμα «πηγαινοέρχεται» δίνοντας τη δυνατότητα αύξησης της χωρητικότητάς του από τα απλώς ικανοποιητικά 341 στα άφθονα 448 λίτρα – στα οποία πρέπει να προσθέσουμε και 37 λίτρα υποδαπέδιου χώρου.

image
image
 
Επιδόσεις και ασφάλεια
Ο κινητήρας των 1499 κ.εκ. διαθέτει τουλάχιστον μία πρωτοτυπία, καθώς είναι ταυτοχρόνως και άμεσου, και έμμεσου ψεκασμού, σε μια προσπάθεια αύξησης της απόδοσης σε όλο το φάσμα των στροφών λειτουργίας του. Ιδιαιτερότητα λοιπόν τα δύο λοιπόν μπεκ ανά κύλινδρο, συνυπάρχουν με τον μεταβλητό χρονισμό, αλλά και τον στροβιλοσυμπιεστή (δηλ. το turbo) δείχνοντας ότι οι Ιάπωνες μηχανικοί ασχολήθηκαν αρκετά με τη μονάδα αυτή, που αποδίδει άφθονη ισχύ, 163 ίππους στις 5500 στρ./λεπτό, αλλά και επίσης αυξημένη ροπή, που φτάνει τα 250 Nm στο διάστημα 1.800-4.500 στρ./λεπτό.

Ads

image

Η παρουσία της υψηλής τεχνολογίας είναι προφανής και στο σύστημα μετάδοσης της κίνησης σε όλους τους τροχούς, το “Super All Wheel Control S-AWC” που προσφέρει αυξημένες δυνατότητες ελέγχου στον οδηγό παρεμβαίνοντας επιλεκτικά στο φρένο κάθε τροχού ξεχωριστά, ακόμα και όταν ο οδηγός πατάει το γκάζι. Επιπλέον προσφέρεται η δυνατότητα τριών επιλογών, Auto (για την άσφαλτο), Snow και Gravel που διαμορφώνουν τη λειτουργία του συστήματος ανάλογα με τις συνθήκες.

Το κιβώτιο στις εκδόσεις με κίνηση στους εμπρός τροχούς είναι χειροκίνητο 6 σχέσεων, ενώ τα τετρακίνητα Eclipse Cross εφοδιάζονται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης (CVT) που λειτουργεί όμως και ως σειριακό, με 8 προκαθορισμένες σχέσεις μετάδοσης.

image

Σημειώνουμε ότι το νέο Mitsubishi – το οποίο καλύπτεται μάλιστα από 5ετή εργοστασιακή εγγύσηση – διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις: δύο δικίνητες (Inform €21.650 και Invite Plus €25.500) και δύο τετρακίνητες, την Invite Plus (€ 31.250) και την εξαιρετικά πλούσια εξοπλισμένη (Intense Plus €34.950). Χαρακτηριστικό, δε, του τεχνολογικού προφίλ του μοντέλου, αποτελεί ο πλούσιος βασικός εξοπλισμός που περιλαμβάνει προειδοποίηση απόκλισης από τη λωρίδα (LDW), υποβοήθηση εκκίνησης (HSA), σύστημα μετριασμού μετωπικής σύγκρουσης (FCM), σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί, Smartphone Link Display Audio (SDA: Λεπτή οθόνη ραδιόφωνο MW / FM 6 ηχεία & USBx2), κάμερα οπισθοπορείας κλπ.

image
image

 
Πηγή: ΕΘΝΟΣ